Hemeltje bij ledikant gevaarlijk?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Rebelleflower, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wij hebben boven het ledikant een hemeltje hangen. Deze hangt aan het plafond en hangt dan over het bedje maar raakt niet de grond. Onze Kraamzorg zei dat we het hemeltje weg moesten halen zodra de kleine 4 weken is want dan zou ze kunnen omdraaien en het hemeltje tussen de spijlen van het bedje kunnen trekken en erin kunnen stikken of er verdraaid in kunnen raken..
    Daar schrok ik toch best wel van! Vond het hemeltje juist heel mooi en geborgen in z'n groot bedje. Ik vind het heel jammer om het hemeltje weg te moeten halen maar voor de veiligheid van m'n kleintje doe ik alles natuurlijk. Alleen vraag ik me toch af of het niet een beetje ver gezocht is..? Heb er nog nooit iets over gehoord of gelezen.
     
  2. wodjeka

    wodjeka Bekend lid

    25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Word inderdaad voor gewaarschuwd. Zo snel de kleine er bij kan zou ik hem weg halen.
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    Ik heb het niet bij 4 weken weggehaald omdat ze ingebakerd lag tot 5 maanden. Denk dat ik hem toen had weggehaald. Zou ze niet ingebakerd hebben gelegen had ik het eerder gedaan, heb een grijpgrage dame. Vond het best jammer en zonde maar veiligheid boven alles.
     
  4. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hadden geen hemeltje en de eerste reactie van de kraamzorg bij de intake was o, fijn! Ik had zelf wel een hemeltje en lag daar op gegeven moment helemaal ingedraaid, ook het zoontje van vrienden heeft zich helemaal ingedraaid dus die hebben ook het hemeltje al snel weg gedaan en bij de tweede niet neergehangen.
    Aan de andere kant moet je je kleine toch onderin het bedje neerleggen en als ik de gemiddelde hemel bekijk komt deze dus nooit bij je kleintje?
     
  5. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hadden tot een maand of 6 een wieg met hemel, ging prima. Later bij het ledikant ook, maar die kon vastgemaakt worden aan de onderkant van het bedje dus die kon er echt niet inkomen.
     
  6. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb hem eraf gehaald toen ik zag dat dochter er aan begon te trekken.
    ze was toen 3 of 4 maanden
     
  7. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Rebelleflower,

    Wat je kraamverzorgster zegt, klopt inderdaad. Belangrijk is dat je kindje niet bij het hemeltje kan, dat zij niet met de handjes tussen de spijlen door kan en het hemeltje in het bedje kan trekken.

    Wij adviseren wel eens om het hemeltje onder de poten van het bedje vast te zetten, maar volgens mij kan dat bij jullie niet, omdat het hemeltje de grond niet raakt? Goed in de gaten houden dus.

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     
  8. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wij kunnen idd niet de poten van het ledikantje erop zetten want hij raakt niet de grond.
    Ik ga in de gaten houden zodra d'r armpjes lang genoeg zijn om bij het hemeltje te kunnen gaat ie eraf. Jammer van het hemeltje maar veiligheid voor m'n kleintje gaat boven alles!
     
  9. RosaLynn

    RosaLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Wij hebben het hemeltje vast gezet met de schroeven die in de ledikant zitten. Hierdoor zit bij bij ons aan 4 schroeven met ringen vast en kan hij niet maar binnen getrokken worden
     
  10. Lelietje85

    Lelietje85 Bekend lid

    25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 4 maanden en begint nu aan het hemeltje te trekken. Ik ga er nog even iets op verzinnen want vind het ook jammer om hem helemaal weg te moeten halen...
     
  11. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    Zelf bij twee kinderen tot 2 jaar een hemeltje bij het bedje gehad. Deden ze helemaal niks mee. Ben kennelijk levensgevaarlijk bezig geweest. Alhoewel het hemeltje wel op drie plekken vast zat. Midden achter en beide zijkanten.
     

Deel Deze Pagina