hep B vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leeuwen77, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Wie heeft van jullie de kleine laten inenten tegen hep B? Waarom en Wanneer (welke leeftijd) en is dat een eenmalige vaccinatie of meerdere?
     
  2. Alieke

    Alieke Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Loïs krijgt nu al de Hepatites B ingeent. De meeste babys krijgen dat niet. Alleen als ze uit het buitenland komen of ouders daar vandaan komen. Ik ben gewoon nederlands (me vriend ook) en ouders ook maar ben wel in aruba geboren.

    Ik geloof dat je er 2 of 3 keer voor ingeent word, dat is tenminste al je ouder bent. Ik zie dat lois nog 1x hep. B krijgt dus dan zal het wel hetzelfde zijn.
     
  3. Alieke

    Alieke Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Opgezocht:

    Voor de hepatitis B-inenting komen alleen kinderen in aanmerking met een moeder die draagster is van het hepatitis B-virus, of als één van de ouders geboren is in een land waar hepatitis B veel voorkomt. De hepatitis B-inenting wordt gegeven in een combinatie met de vaccinaties tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio en Hib-ziekten. De DKTP-Hib-HepB vaccinatie komt dan in de plaats van de DKTP-Hib-vaccinatie.
     
  4. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

    Dank je wel! Mijn dochtertje is op bonaire geboren en mijn man komt uit venezuela! Dus ik zal het volgende week eens navragen op het cb!
     
  5. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Mijn kids krijgen ze ook.
    Jorit heeft zijn eerste al gehad.
     

Deel Deze Pagina