Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    K is samen met zijn broers zondag bij mijn mama gaan spelen. Hij heeft geen Kik gegeven heel de dag. Ik had het lastiger met afzetten.
    Tegen september ga ik het meer gewoon moeten worden dan hij.:rolleyes: is ook gewoon zo'n lief blij ei.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  2. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    3 x 180 is toch prima als hij ook fruit en groenten krijgt. of krijgt hij nog geen 200 gram?

    Gewoon water? Wat krijgt hij dan?
    Verder alles goed daar ♡
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    D krijgt nog 6x borstvoeding (waarvan 1 nachtvoeding)
    Daar naast
    Bordje pap 100ml
    Fruit 2x : ze eet heel weinig dus nu geven we 2x fruit en dat gaat beter
    Groente - paar hapjes
    Yoghurt
    1/4 broodje

    dat is het. Ze eet echt kleine beetjes en compenseert met de bv.
    Maar goed das prima, melk is nog de hoofdvoeding en ze groeit prima.
    Ze wordt steeds meer een bolletje :p, heeft zelfs amper enkels grappen we wel eens :p
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    Nee hoor je zeurt zeker niet.

    Maar ik zou het heel erg vinden als wederom een CB een prima moeder onnodig onzeker zou maken. Signaleren is 1 ding, maar hoe ze t soms brengen...:|
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    Heb je de fles al laten zakken qua temperatuur? Als er ook maar iets in t mondje is wilde G nooit drinken, maar met lagere temperatuur (als in we krijgen nog net de voeding gemixt) dronk ze wel.
     
    Selien vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee joh dat is @Vero0504 der manier van schrijven :p
    Die heeft allemaal hersenspinsels en laat die in 1x los in een bericht :roflmao:
     
    Selien, S2909, RoseMurphy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    Ook dat :roflmao:
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    Whuhuuuu berichtje: ukkepuk snapt sinds gisteren EINDELIJK zn tong en werkt t eten naar binnen ipv er uit om vervolgens klagen. Het heeft ff geduurd, volgende week is hij 6mnd.

    Kan wel merken dat alles op de "kalm aan" stand gaat met m. Werkelijk voor alles tot op heden van toepassing. Ben benieuwd wanneer de eerste tandjes komen :roflmao:
     
    S2909 vindt dit leuk.
  9. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Mag ze die al? Ik dacht dat die pas vanaf minimaal 1 jaar was?
     
  10. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Wordt het dan niet super waterig?
    Ik merk dat ze liever wat 'vaster' eten eet
     
  11. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ik vond het meevallen!
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Waarom zou ze die niet mogen?
    L dronk al vroeg uit een rietjesbeker naast de fles.
    D krijgt ook dagelijks een rietjesbeker met wat water.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    Als ze t snappen, waarom niet? Ik probeerde t eerst met een pakje drinken en dan zachtjes knijpen dat ze snapte dat er wat lekkers zat achter dat rietje.

    Vervolgens de rietjesbeker er vlakbij en als de sodemieter omgewisseld. G. was toen 10mnd ofzo hoor.

    Maar als water een issue is, evt beetje appelsap (zit wel fruitsuiker in niet iedereen is een fan daarvan) werkt een beetje hetzelfde als ORS alhoewel sommige kinderen er op reageren met diarree.

    Heb ik nog niet meegemaakt, wij hebben flevosap die is lekker zacht, maar ik geef t maar ff door. :roflmao: Evt mixen met water kan ook.
     
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    ik herken het wel. Ik vond het bij de oudste die altijd te licht was ook wel lastig in het eerste jaar. Maar je krijgt steeds meer vertrouwen in jezelf en in je kind (eren) en dan ga je het ook makkelijker loslaten (mits je kind het goed doet) wat de adviezen van anderen (in dit geval het cb) zijn. Ik heb dus allemaal ukkies gekregen en ik vind er ondertussen niks meer van als er wordt gezegd dat ze te licht zijn o.i.d. Dan denk ik: ze is tevreden en dus is het goed. Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja dat komt inderdaad vaker voor. Lukt het je partner om thuis wel een fles te geven? Wij hebben toen een tijdje bij de oudste mijn man de voedingen laten doen. Dat ging beter.. wellicht werkt dat?
     
  16. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    We hadden dat ook al geprobeerd maar werkte helaas niet. Erger nog F begon zelfs op 3 maanden al te huilen als ik ze nog maar aan papa gaf. En echt stevig huilen, met paars worden erbij en al. Nu doet ze dat eigenlijk nog rap als hij haar vast heeft. Het is me er eentje. :p

    Maar gisteren ben ik het "gevecht" aan gegaan en heb zelf geweigerd om de borst te geven. Het was de fles of niets. Na een hoop gehuil merkte ik dat ze wel wou drinken, maar ze maakte steeds de beweging met haar hoofd die ze ook zou doen als ze bij mij de toeschietreflex opnieuw wilt opwekken. Dus ik ben s middags achter nieuwe spenen gegaan die een snellere flow hebben. En met die was meteen vertrokken en daarna dronk ze nog eens een flesje uit. De dame wou dus dat het sneller kwam.

    Ik denk dat ik voor nu elke voeding een flesje bij ga geven, en elke dag 1 voeding door de papa ga laten geven. En we zien dan wel weer van daar wat het doet met haar gewicht. Een vooral met haar darmen. Want ze is echt zo gevoelig aan vanalles en nog wat.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  17. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Gisteren rolde ze plots ook van buik naar rug. Easy peasy, heel vlot. En ze probeert te tijgeren. Dus ik zie ze binnen een paar weken wel mobiel zien en achter haar broer aankruipen. De interactie tussen die twee is onbetaalbaar trouwens en ze volgt hem continu met haar blik, alles wat hij doet is interessant.

    En voor diegene die zich nu zorgen maken dat hun baby nog niet rolt of tijgert: haar broer die rolde nu nog niet , die tijgerde ook niet en haatte het als hij op zijn buik lag. Die brabbelde ook weinig, terwijl F al 3 maanden heel veel klanken maakt. Maar die zat wel stevig rechtop (doet F nog niet), en kon al bijna kontschuiven. Om maar te zeggen, ieder kind is anders, maar ze geraken er ook.
     
    Wensje92, Vero0504 en Mapje vinden dit leuk.
  18. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    L rolt sinds een maandje twee kanten op en maakt aanstalten om te tijgeren. En ze zit. Echt stevig en omhoog, dat wilde ze al bij 5 maanden maar toen kon het nog niet. We laten haar alleen maar zitten met dingen achter haar voor steun maar ze wordt toch boos als ze moet liggen!

    wat je zegt klopt: onze middelste tijgerde al bij 7 maanden maar de oudste pas bij 9. De middelste kon bij 2 al erg goed praten, sprong met bandjes alleen het water in en ging dan drijven en de oudste praatte later en durfde lang niet het water in of alleen geklemd aan mij. Ze doen het allemaal op hun eigen weg en ze komen er vanzelf! Mooi altijd om te zien!


    Wat L nu doet: draaien naar haar buik in bed en daar kan ze net niet lekker terugdraaien ofzo (want dat kan ze wel) en dus gaat ze huilen en moeten we haar omdraaien maar is ze ook wakker. Ik denk overigens dat we in de 7-8 maanden slaap regressie zitten :|
     
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wat fijn dat ze drinkt! Dan was het inderdaad toch de speen. Gelukkig weet je nu de oorzaak. En goed idee om inderdaad papa ook af en toe te laten geven. Toch fijn ook voor jezelf. L. Is echt een papa’s kindje :roflmao: de jongens waren veel meer een mama’s kindje (en zijn dat nog steeds) haha.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  20. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Dames ik lees alles mee maar heb al een hele tijd niet gereageerd zie ik.
    Die 7/8 maanden slaap regressie, hoort 5.00 wakker zijn daar ook bij? En dan wakker als in klaar om de dag te starten?:o::roflmao: T doet dit echt al een tijd met ‘uitschieters’ naar 6.00 haha. 6.00 voelt inmiddels als uitslapen ofzo.

    Eerder op bed leggen probeer ik, gisteren lukte dat niet maar vanavond ga ik het weer proberen want ik ben nu wel klaar met 5.00 opstaan hoor:|

    Met rollen beide kanten op was T al vrij snel, er wordt nu druk getijgerd en hij maakt aanstalten om te kruipen. Lijkt me leuk want A heeft dat dus nooit gedaan, toen ie kon lopen een paar keer maar toen was lopen natuurlijk veel leuker haha.
     

Deel Deze Pagina