Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Gisteren stond meneer vol trots in zn box, wel krampachtig de rand vast houden maar dolle pret.

    Nog eens bordje pap geprobeerd met m, op zijn melk en die babytarwevlokken maar dat gezicht sprak boekdelen. Gruwel gruwel gruwel. Nouja zn zus moest er ook niks van hebben. Ben duidelijk de enige havermout/brinta eter van t huis. Lekker in de winter :thumup:
     
  2. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    L hield ook niet van pap, bij M eigenlijk nooit zo geprobeerd.
    Ze eet wel danoontjes met haar zus mee, en wordt boos als L dan zelf een hapje neemt:roflmao:

    staan wel,
    Lopen soms een stukje aan 2 handen.
    Losstaan nog niet (hoeft natuurlijk ook niet)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Zo'n gruwelend baby gezicht is dan wel weer reuze grappig. Het is ongeveer hetzelfde als ik en doodgekookte prut spruiten buiten t zicht en gehoorveld van kinderen.

    Staan is hier ontdekt omdat er roofgoed op tafel lag alleen die stapjes aan die tafel...Dan zie je echt dat koppie "nee dat ligt te ver opzij, eeeeh laat maar. " :roflmao:

    En weer keihard lallen in zn bed, en omkieperen met een doffe dreun. Keihard kraaien als je zn kamer binnenloopt om toch ff te checken aangezien t toch wel errug stil bleef na die dreun. Net alsof je op je katten afloopt die wat uitgevreten hebben "nothing nothing at all"
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Ik heb wat gemist zie ik :)

    E heeft nu al 7 tandjes! (er kwamen er gewoon in 1x 5 tegelijkertijd door!)
    Ze staat goed maar loopt nog niet, wel rond de box en ze gaat als een speer in haar wagen.

    Ze slaapt al een hele tijd door, tussen 6 en 7 naar bed en dan rond 7 uur weer op - daar hebben we echt zo'n mazzel mee!

    Ze eet enorm veel,
    ontbijt - bord pap - 150cc nutrilon + bambix 20 gram
    daarna goede portie fruit
    Middag ongeveer 2 boterhammen (zonder korst)
    avond +- 200gram eigen eten en kijkt daarna mijn eten uit mijn mond :rolleyes::D

    Verder woensdag bij het consultatie bureau geweest - ze zit op 10 kilo en 74cm - perfect in de midden lijn nog steeds

    Qua flessen krijgt ze er nog 2, maar die overdag wil ze niet meer helemaal- meestal 60cc, ze drinkt veel water gelukkig. In de avond als ze naar bed gaat wel 150 of 180cc

    Ik kan verder niet geloven dat ze al bijna 1 is! Hoe is dat gebeurd! :eek:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    M is gister gewoon 1 geworden!
    Ze heeft zo goed als 4 tandjes (de 2 nieuwe zijn nog niet helemaal klaar)
    en kan dus staan, ergens langs lopen en als ze zin heeft een stukje lopen aan 2 handen.

    ze is helaas weer eens verkouden, en heeft het weekend wat koorts gehad. Maar twijfel of het met de tanden of het hoesten/verkouden zijn te maken had.
    Gelukkig was de koorts vandaag weer gezakt, en is ze verder hartstikke vrolijk.
    Ze vind ook alles leuk.
    En is merkbaar blij met haar cadeautjes (en die van haar zus:|)

    wat is het afgelopen jaar toch voorbij gevlogen!:eek:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Nog van harte!!! Ja gaat super snel!
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  7. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hele tijd niet meegeschreven of meegelezen. Twee kinderen is toch druk, zeker in combinatie met fulltime werken en alle andere shizzle.

    F is ondertussen ook een jaar geworden. Het is en blijft een pittig dametje. Helemaal een ander karakter dan haar broer op die leeftijd.

    Gisteren en vandaag had ze wat koorts, maar ze heeft een dikke week geleden haar BMR prik gekregen, dus ik vermoed dat het daar van komt.

    Ze heeft 6 tanden, 4 boven, 2 onder. Die staan er al van ergens begin juli. En sindsdien niets meer :p

    Eten gaat niet zo heel vlot. Ze is heel kieskeurig. Vandaag wel een stukje appel gegeten. Ook hier weer een verschil met haar broer. Die at echt alles dat je hem gaf. Probeerde ook alles. F neemt het vast, kijkt eens en als het niet haar ding is gooit ze het met veel schwung de grond op. En nog even over de rand van de stoel kijken of het goed geland is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Wensje92, Selien, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

    Die koppies zijn echt prachtig
     
    S2909 en Wensje92 vinden dit leuk.
  9. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Haha @S2909
    Dat gooien en kijken is zo herkenbaar:roflmao:

    M eet alleen wel goed.
    Ze eet en probeert bijna alles.
    Ze begint dus pas te gooien als ze genoeg heeft, of als ze iets anders ziet dat ze liever heeft (of dat in elk geval denkt)

    gister heeft ze een 12m+ potje op.
    Meestal als we haar aan tafel zetten geven we een maisfinger terwijl het eten afkoelt.
    Dus ook gister toen ze een frikandel zou krijgen.
    Nou, de frikandellen stonden amper op tafel en de maisfinger lag al op de grond.
    Even nakijken… dus dan vragen wij en nu?
    Wijst ze richting de frikandellen terwijl ze die zegt.
    Dus frikandel in haar bakje gedaan om af te koelen… ondertussen boos worden dat het te lang duurt:roflmao:

    2 frikandelllen verder en ze vond het wel genoeg:|

    wanneer wij in huis iets niet op kunnen beland het vaak bij papa op z’n bord, dus die zegt vaak de vuilnisbak/kliko eet het wel weer op.
    We zijn inmiddels begonnen met M de mini kliko te noemen:rolleyes:
    Echt soms snappen we niet waar ze het laat, maar ze eet vaak meer dan haar 4 jaar oudere zus:eek:
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Huilen mopperen en krijsen. Kom je boven staat ie in zn bed met zn knuffie buiten de ledikant rand te zwabberen "straks gaat hij valluuuuh!"

    Nouja gelukkig hebben we poekie gered van zijn naderende onheil en diens eigenaar weer in bed gelegd met poekie veilig in zn armen, ochtend tuk
     
    S2909 vindt dit leuk.
  11. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Dames hoe zijn jullie eigenlijk met het feit qua ‘ongezonde’ dingen geven aan je kleintje ? Ik lees bij @Wensje92 over frikandellen. Meer dan prima natuurlijk. Ikzelf voel mij wel eens te panisch. Ben benieuwd hoe andere er in staan
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    tsja het is mijn vierde en daar gaat regelmatig iets in wat niet gezond is hoor :p
    Ze eet patat, frikandellen, hamburgers, chips, snoep (is ze gek op :rolleyes: )
    Als ik het der niet geef trekt ze het gewoon uit de handen van de broer en zussen. Ze eet letterlijk alles wat los en vast zit.
    Als het maar grotendeels gezond is ben ik er niet zo moeilijk mee.
     
    S2909, Wensje92 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  13. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Haaai meiden

    Ik had de berichten allemaal gemist.
    Ik probeer zoveel mogelijk gezond te geven maar ook hier eet hij gewoon mee en dat betekent dat hij soms ook wel patatje krijgt. Wat nieuw is dat we nu groenten eten bij patat haha!

    L. Is helaas de hele week al ziek. Vanaf maandag heeft hij koorst tussen de 39 en 40 graden. Vanmiddag leek het een beetje beter te gaan, beetje spelen en opeens helemaal trillen en blauwe lippen zo zielig

    Hij is nu net een jaar. Hij kruipt, staat soms los, loopt overal langs, klimt op dingen enzo. Opeens sinds gisteren doet hij een beentje omhoog met kruipen..iemand enig idee wat dit kan zijn?

    L. Zit in maatje 74/80. Hij was 18 oktober 10.4 kilo en 75 cm
     
    S2909 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  14. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Ik ben er inderdaad een stuk makkelijker in dan bij L.
    Maar dat komt vooral omdat ze goed eet, alles lust en eet… en vooral veel eet.
    Dus wat begon met een stukje frikandel om te proeven… eindigde in dit geval in 2 frikandellen.
    Maar dat compenseert dan wel weer met de volgende dag.
    En tegenwoordig zorg ik ervoor dat ze nóg wat meer heeft gegeten voor we aan een ongezonde maaltijd beginnen… zodat ze minder honger heeft, en minder hebberig is.

    Als je niet wil dat je kind het eet, moet je het zelf ook niet eten.
    En als je wilt dat je kind iets eet, moet je het wel zelf ook eten.
    Vind ik altijd.

    Ik probeer wel rekening te houden met de hoeveelheid zout, maar verder eet M alles mee.
    Wel ná haar eigen potje/prakje.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  15. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    snap je punt ! Al vind ik wel dat een volwassene net wat meer kan hebben dan een kind van net 1 jaar. L heeft het zeker twee jaar prima gevonden dat zij een alternatief kreeg. Zolang ze het niet geproefd had… wij eten vaak één keer in de week ongezond. Dit eten we dan gezellig samen, kids liggen dan op bed. Maar ben met R wel makkelijker dan dat ik met L was. Zij had nu nog geen kaakje gezien; R wel :roflmao:
     
  16. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Wensje92 slim om haar wel eerst wat anders te laten eten!
     
  17. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier krijgen ze ook allebei hetgeen wij ook eten. 90% van de tijd is dat gewoon gezond eten, en die 10% die overblijft is dan eens pizza of friet. S krijgt ook een chippie als papa aperitieft, of een pannenkoek of een ijsje bij oma en opa. Ik zit er niet mee in, ik hoop dat ze zo leren dat alles kan met mate.

    F is ziekjes. Was wel te verwachten want haar broer was ook ziek eerder deze week. Zo zielig, neusje rood van het snot, etter in de oogjes, slecht slapen. Hopelijk is ze gauw beter.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  18. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hoe is het hier met iedereen en de kleintjes? Geen baby’s meer! Soms mis ik die babytijd echt hoor. Ben heel benieuwd of sommigen van jullie met de wens voor nog een kindje (bezig) zijn?

    verder hier alles dikke prima. R is zo’n makkelijk jochie, echt heel fijn
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hier gaat het goed!
    D heeft vorige week zaterdag der eerste stapjes los gezet en sindsdien loopt ze steeds meer :)
    Ze begint nu ook echt te brabbelen en sommige woordjes hoor je tussendoor.
    Slapen gaat gelukkig ook goed.
    Ze is echt een enorme vreetschuur :roflmao: echt alles wat eetbaar is gaat naar binnen.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  20. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Topic een beetje open houden haha!

    Hier gaat het ook goed. T loopt steeds meer los. Kruipend is ie nog zekerder dus vaak na een aantal stappen gaat ie kruipend verder haha. Hij kletst ook veel, en zegt al best veel woordjes duidelijk. Heel lief haha.
    Nachten gaan steeds beter. Hij heeft relatief lang (voor ons doen, want de oudste sliep van 19-7 met 6 mnd haha) gehad dat ie meerdere keren wakker werd snachts. Vannacht van 19-6.00 geslapen! Hij was om 5.00 even wakker maar viel zelf weer in slaap, dat lukt op die tijd meestal niet meer dus erg knap. Maar zelf kan ik dan moeilijk nog in slaap komen haha.
    Verder is ie qua eten vrij gevoelig. Het lijkt erop dat ie iets van lactose intolerantie heeft, al gaat het al veel beter. Hij kan bijv niet tegen yoghurt na t eten. Als we dat proberen heeft ie standaard savonds last. Soms twijfelen we of het lactose of koemelkovergevoeligheid is. In ieder geval heeft ie al veel minder last dan eerst. Hij heeft sowieso gevoelige darmen (als baby’tje elk nieuw hapje was een avond/nacht krampjes enzo, en nu moeten we nog voorzichtig zijn qua kruiden/bonen enzo).

    De tijd gaat veel te snel! Al vind ik elke nieuwe stap ook wel weer heel leuk. Qua wens voor een derde; als ik heel eerlijk ben heb ik die wel. Man nu in ieder geval niet. Ik heb het laatst aangekaart en toen hebben we er wel goed over kunnen praten. We laten het nu even rusten. Ik zou het ook sowieso nu nog niet willen.
     

Deel Deze Pagina