Herhaald miskraam Dusseldorf of Gent?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mokki, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    Hi lieve forumbezoekers,

    Afgelopen januari 2019 is met 7 weken vastgesteld dat rond 5,5 weken het vruchtje is gestopt. Na 11 weken cyotec gekregen.

    In april 2019 heb ik de dag van de positieve test een miskraam gehad.

    Nu heb ik afgelopen dinsdag om half 3 een echo gehad. Hartje klopte en was goed gegroeid. 7.4 weken. S avonds bloedverlies en krampen en gister om 1300 bleek mijn baarmoeder al leeg.

    Ik word (vanwege 3 miskramen) doorverwezen voor nader onderzoek maar ik begrijp dat NL nogal achterloopt.

    Zijn er ervaringen over Gent en Dusseldorf? Waar kan ik het beste heen?

    Zwanger worden lijkt niet het probleem, maar als ik het niet kan blijven schiet natuurlijk niet op. Zeker de laatste miskraam doet vermoeden dat het een andere oorzaak dan aanleg heeft.... ik ben bekend met diverse allergieen en denk zelf gelijk aan iets immunologisch. Maarja aan denken hebben we weinig nu.

    Hopelijk kunnen jullie helpen!
     
  2. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoi Mokki,

    Wat jammer van je miskramen.:( Ik weet hoe het voelt. Bij mij hebben ze toen een chromosomen onderzoek aanbevolen en wat bleek dat ik drager was van een gebalanceerde translocatie, mijn man was in orde. Dit betekent dat mijn eitjes, gelukkig niet alle, drager zijn of het defect hebben. Dus ik mag van 'geluk' spreken, weet niet of het zo positief is, dat het dan niet doorzet en een mk krijg.
    Ik zeg zeker niet dat het bij jou zo is maar bij ons in België doen ze vanaf 3 miskramen ook nader onderzoek. Ik woon in België en bij ons staat UZ Jette heel hoog aangeschreven. Gent schijnt ook zeer zeker goed te zijn. Ik wens je veel succes met je zoektocht en je mag altijd vragen stellen.
    liefs
     
    Mokki vindt dit leuk.
  3. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor het delen van je ervaring!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  4. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.031
    3.774
    113
    Vrouw
    Ik heb eerst alle onderzoeken gedaan in Nederland(stolling, tsh, chromosomen) en me na de late miskraam aangemeld in Gent. Ik heb er nooit een intake gehad want ik ben nu hopelijk blijvend zwanger. In Gent is een lange wachtlijst. Voordat je misschien al de uitslag heb ben je een half jaar verder. In de tussentijd kan je al heel wat onderzoeken doen in Nederland :) ik ben trouwens na 9 miskramen (1 late, 3 vroege en de rest rond nod) nu hopelijk blijvend zwanger. Zonder dat er iets geks ontdekt is. Dus geef de hoop niet op
     
    Mokki vindt dit leuk.
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb eerst zo veel mogelijk onderzoeken in NL laten doen, maar daar kwam niets uit. Na 5 miskramen ben ik naar Gent gegaan en daar zijn nog enkele dingen getest. Daar kwam wel iets uit en dankzij medicatie heb ik nu 2 zoontjes.

    Veel sterkte en succes!
     
    Kiki11111981 en Mokki vinden dit leuk.
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Op Facebook herhaalde miskramen vind je veel info en ervaringen over beide klinieken.
    Ik ben naar Gent gegaan maar als ik daar niet al onder behandeling zou zijn zou Düsseldorf zeker een optie zijn.
     
    Kiki11111981 en Mokki vinden dit leuk.
  7. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik heb de testen in NL laten doen en die uitslagen mee genomen naar Gent. Dat zou ik gaan doen als ik in jouw schoenen stond.
    Volgens de artsen in NL was alles prima, volgens Dr. de S. in Gent was mijn schildklierwaarde niet goed. Zwangerschap daarna is onze dochter geboren.
    Helaas daarna nooit meer gelukt... en we hebben alles geprobeerd wat mogelijk is. Wij zijn Gent dus enorm dankbaar voor ons wondertje.
    Sterkte met je beslissing.
     
    Mokki vindt dit leuk.
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou eerst de basis in Nederland laten testen. Dit hebben wij ook gedaan na de 4e miskraam. Het blijkt dat mijn vriend drager is van een gebalanceerde translocatie.
     
    Mokki vindt dit leuk.
  9. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    Dankjulliewel voor het delen van jullie info! Ik heb mij inmiddels aangemeld bij Gent en ben nog in afwachting van bericht van NL ziekenhuis.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina