Herhaalde miskramen club 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nonamenononsense, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wat een prachtig nieuws @Robijn89 , ik word ook meteen emotioneel (daar is niet veel voor nodig ;)).
     
    Robijn89 vindt dit leuk.
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, even een vraagje, is dit een ''besloten'' club? Zie dat jullie al een tijd samen aan het tikken zijn (en teveel om alles terug te lezen). Ik heb vorige week mijn 3e missed abortion gehad en ben eigenlijk op zoek naar tips, herkenning, steun en hoop...
     
  3. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @vlinderCN wat naar :(...
    Nee hoor tis geen besloten club maar we zijn niet meer zo erg actief. Veel van ons zijn al zwanger (blijvend). Daar heb je je stukje hoop misschien ;).
    Heb je nog geen andere kinderen?
    Ik heb ook twee ma's gehad en een mk. Ook is mijn dochtertje stil geboren met 38.5.w.
    Na veel onderzoeken is niets gebleken waardoor. Toch heb ik na veel gedoe medicatie gekregen. Bloedverdunners (hele zwangerschap) en protesteron (eerste trimester) en heb toen een zoon gekregen. Nu weer zwanger van een meisje, met dezelfde medicatie Geen mk of ma meer gehad, ondanks dat ik nu al 40 ben ik de tussentijd.
    Krijg jij iets van onderzoeken? Ik weet niet of je op fb zit maar daar is een groep en ze weten echt heel veel. Ik zat een tijd lang samen met de oprichtster in een groep hier op zp. Er zit daar veel kennis.

    Sterkte xxx
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel en gefeliciteerd! Wat fijn zeg na zoveel ellende, heel veel succes met de laatste loodjes. Is er bij je stilgeborene ook geen oorzaak gevonden? Wat een ontzettend groot verdriet.

    Ik was gelukkig na de 1e MA meteen zwanger van mijn dochter Maar de 2e wil nu niet meer lukken :( ik word over 5 mnd 40 dus ben de hoop ook wel beetje aan het verliezen. Kans op een mk is dan sowieso 1 op 3..
    Ben jij ook in gent geweest? Heb je daar bloedverdunners (=aspirine?) gekregen, zonder indicatie?

    We gaan vrijdag, heb misschien wel teveel hoop maar ik kan gewoon niet geloven dat ik 3x zo'n pech heb. Ik heb alle3 de keren te horen heb gekregen "dat de kans dat het nu nog mis gaat minder dan 5% is" dat vind ik te toevallig dat je dan toch telkens in dat kleine percentage kunt vallen.

    Ik denk nog even over Facebook, was er vanaf gegaan omdat iedereen alleen maar baby's kreeg en de confrontatie lastig vind...
     
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1525 conejita, 8 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2019
    Succes vandaag! Ik heb veel succesverhalen gehoord en gelezen over Gent :) Hier op zp en op fb.
    Nee, bij mijn dochtertje ook geen oorzaak gevonden. Maar ja, ze weten ook niet alles he, de artsen. Ze had een groeiachterstand dus zal op 't laatst wel niet genoeg voeding meer gekregen hebben :(...
    Ja ik snap het van fb. Ik heb toendestijds na 't overlijden van Noa* alle meldingen uitgezet van mensen met kinderen of kinderwens. Kon dat ook absoluut niet aan. Maar heb wel ontzettend veel aan lotgenotencontact gehad.
    Ik ben trouwens zelf niet in Gent geweest want ik woon in Spanje. Hier kun je via privéklinieken wel meer behandeling krijgen (als je maar betaalt, lijkt 't wel). Maar ben nu wel tevreden over de zorg die ik krijg. In het "gewone" zorgsysteem (van de overheid) doen ze wat moeilijker omdat medicatie etc natuurlijk heel veel geld kost.
    Ja, wat je zegt begrijp ik helemaal. Bij mij zeiden ze ook steeds "dikke pech". Maar na drie miskramen en een stilgeboren dochter geloofde ik dat niet meer en heb ik een second opinion gevraagd. En nu dus een privé gyn naast de reguliere zorg
    Hier dat je naar Gent gaat!!
    Laat even weten hoe 't was.

    Voor de rest vd meiden hier:
    Hoe gaat 't met jullie? @Robijn89 @Vaianana @Nonamenononsense @Cindy1977 @Izzie7676 @Roodborstje2 @CaDi (sorry als ik iemand vergeet!!)
    Ik word wrsch in geleid op 18 of 19 maart.
    Ze zeiden laatst dat groeicurve afboog, en behoorlijk ook, dus ik behoorlijk in de stress. Nog meer echo's gehad en ze blijkt toch wel goed te groeien... Oef.. Opluchting. Mijn moeder is hier voor praktische en mentale steun :). Erg fijn.
    Ben benieuwd hoe 't met iedereen gaat
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh meis wat een ontzettend spannende tijd nog voor je. Heel fijn en goed dat je daar zo in de gaten wordt gaten en aftellen geblazen.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het tegen vond vallen of ik had te hoge verwachtingen na alle verhalen. Eigenlijk doen ze zo'n beetje dezelfde onderzoeken als in NL alleen hier wilden ze niet alles doen omdat het te onwaarschijnlijk is (stolling) en die gaan ze in Gent wel doen en ook hysteriscopie die ze in NL onnodig vinden omdat ik een dochter na mijn currettage heb gehad (dus geen verklevingen) en er op echo's alles goed uitziet. Dus eigenlijk heb ik niet zoveel hoop dat hier nog iets uitkomt. Had veel gelezen over natural killer cellen maar daar doen ze in België ook niets meer mee omdat er niet genoeg bewijs is. Terwijl ik daar wel een succesverhaal over heb gelezen van iemand die door behandeling daarvan eindelijk blijvend zwanger was. Hiervoor zou ik dan naar Düsseldorf moeten.

    Zijn er hier vrouwen die meer afweten van die NK cellen (immunologisch verhaal) en behandeling in DD?
     
    conejita vindt dit leuk.
  7. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Welkom hier @vlinderCN!
    Ik heb zelf hele goede ervaringen met Gent. Niet perse qua onderzoeken, die zijn idd maar een klein beetje uitgebreider dan in Nld, maar vooral qua behandeling. Zij geloven niet in pech na zoveel keer. Ze willen toch dingen uitproberen, ook als er geen oorzaak wordt gevonden. Ze kijken echt naar mensen ipv protocollen.
    De fbpagina waar Conejita het over heeft kan ik ook zeker aanraden. Dankzij hen heb ik de stap gezet naar Gent.

    @conejita Wat spannend zeg, echt de laatste loodjes nu. Wat zal het fijn zijn als je haar eindelijk veilig in je armen hebt. Fijn dat je moeder er nu ook is.

    Hier gaat alles nog steeds goed. De baby is woensdag opnieuw succesvol door de hartcontrole gekomen. Ik voel me ook nog steeds prima op wat kwaaltjes na.. maagzuur, rugpijn en moe. Hoort er allemaal bij.
    Dit weekend gaan we eindelijk de babykamer afmaken en kan het aankleden en inruimen beginnen.
     
    conejita vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel en wat fijn dat je het laatste trimester in gaat!

    Eerlijk gezegd voelde ik me net zo goed een nummer als in NL. Hij kwam gewoon meteen met zijn standaard lijstje aan onderzoeken en vroeg helemaal niets aan mij. Ik had zelf giga veel vragen over dingen die ik zelf had uitgezocht maar die wuifde hij weg. Dit lijstje was alles wat ze deden. Misschien dat er na de onderzoeken nog iets komt maar heb het gevoel dat als daar niets uitkomt (Grote kans) ik gewoon weer met 'pech en leeftijd' naar huis wordt gestuurd :(

    Ik ga dan toch maar op fb kijken ook. Hoe heet die groep?
     
  9. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @vlinderCN he wat een teleurstelling..
    De groep heet Herhaalde miskramen.
    Ik zat vroeger hier wel in een groepje waarbij één of twee naar Düsseldorf gingen maar ik weet niet meer wie dat waren...

    Heb ff terug gekeken en @born2bme was ik vergeten te noemen in 't rijtje. Hoe gaat het met jou :)?

    @Robijn89 wat fijn dat de hartecho goed was! En wat ben je lekker op tijd met nesteldrang. Hier nog bezig met dingen afronden. Ik krijg er de zenuwen van haha, mijn man moet nog wat dingetjes doen en het gaat me niet snel genoeg! Ben echt zo'n brok hormonen, gevoel vliegt alle kanten op :confused:. Maar goed, nog heel even volhouden!
     
  10. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    O wat vervelend :(. Was je wel op de afdeling arg?
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja Afdeling reproductieve geneeskunde. Misschien omdat t vakantieperiode was..Mijn vriend denkt dat ik te direct ben:rolleyes:
     
    conejita vindt dit leuk.
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @conejita had nog aan de arts gevraagd over bloedverdunners, maar dat doen ze echt alleen maar als er aanwijzing is als daar iets mis zit omdat het niet zonder risico is. Hoe is dat bij jou gegaan?

    Hoe langer ik over alles nadenk hoe meer ik het idee heb dat er toch niets uit ga komen. Utrogestan heeft bij mij ook niet geholpen en prednison doen ze ook echt liever niet of op hele duidelijke aanwijzing. Mijn schildklier is goed maar waarde zou tijdens zwangerschap te hoog kunnen worden, maar daar komen we dan dus te laat (voor medicatie) achter als ze dat dan pas goed kunnen testen.

    Ik vroeg mij nog af of de hysteroscopie (en bloedonderzoeken) niet gewoon in NL gedaan kunnen worden of zou dat "beter" gedaan worden in Gent?
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  13. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @vlinderCN hier wilden ze na 3 miskramen ook niets doen. Geeneens onderzoek. Nou ja, nav 't overlijden v mijn dochtertje natuurlijk wel wat onderzoeken maar beetje de basisdingen.
    Na de ma ná Noa* ben ik bij een privé gyn die ik aangeraden kreeg een second opinion gaan vragen. Zij raadde ook bijv de hysteroscopie aan en nog bloedtesten van mij en mijn man, om te zien of er genetisch iets mis was. En nóg een test maar weet niet meer welke. Bloedstolling was in 't gewone ziekenhuis al getest en was geloof ik wat lager dan normaal maar had volgens hen geen oorzaak kunnen zijn.
    Ik ben met de adviezen vd second opinion naar 't gewone ziekenhuis terug gegaan en daar alles voorgelegd. Helft vd onderzoeken heb ik zelf betaald, en de rest deden zij. Ook kwam deze gyn met aanbevelingen rondom medicatie (ook al was alles ok) : utro, aspirine en heparine. In eerste instantie ging het gewone ziekenhuis hier niet in mee maar ik heb toen flink stennis gemaakt (huilen en boos) en die gyn was daar blijkbaar gevoelig voor (of zo werkt 't hier gewoon in Spanje?).
    Toen kreeg ik wat ik "wilde" (aanbevelingen second opinion werden overgenomen).
    Dus zo is 't gegaan.
    Vind het ook nog steeds een raar verhaal eigenlijk. En ook vreemd dat ik daarna zonder problemen (bijna) twee kinderen heb gekregen. Het zal dus toch iets doen bij mij denk ik. Maar zeker weten doen we 't niet.
     
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Ik sta hier echt verbaasd van! Ik lees zo vaak op de herhaalde miskramen facebook dat ze zonder een oorzaak te hebben gevonden toch fraxi/ascal en/of prednison mogen proberen..
    Zou het dan ook nog per arts verschillen?

    Ik had zelf dit keer fraxi, ascal en prednison maar wel met aanwijsbare redenen (bloedstollingsafwijking en een te actief immuumsysteem die mogelijk de embryo afstoot). Ook bleken mijn schildklierwaardes te hoog en slik ik daar nu medicatie voor.
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Tegen mij zei de arts in Gent dat ze dat absoluut niet doen als er geen aanwijzing voor is (in NL al helemaal niet) omdat het niet zomaar iets is. En op zich kan ik me daar wel in vinden, ik vind PCM tijdens zwangerschap slikken al engo_O. Maar als ik dan het verhaal van @conejita lees dan denk ik weer, als dit mij nu ook net zou helpen...
    Je weet het natuurlijk nooit, kan ook gewoon zijn dat het telkens pech was en nu eindelijk 2x een juist eitje...

    Ik ga nog achter de NK cellen aan in Düsseldorf.

    Heb ook al paar keer gehoord "te gastvrije baarmoeder" was dat bij @Cindy1977 ook niet? Heb het een keer gelezen ergens op dit forum. Maar goed daar kun je dus niets mee:rolleyes:
     
  16. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi meiden ik breek ff in.
    Onze prachtige dochter is gisteren geboren! Ik ben ingeleid en binnen 2.5 uur was ze er! Alles gaat goed met ons.
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Geweldig, gefeliciteerd! Disfrutala
     
    conejita vindt dit leuk.
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd.
     
    conejita vindt dit leuk.
  19. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Super zeg! Gefeliciteerd en geniet ervan!!
     
    conejita vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina