Herhaalde miskramen, naar Gent?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Madeline, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeline

    Madeline Bekend lid

    24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

    Zijn er hier dames die herhaalde miskramen hebben gehad, in Nederland zijn onderzocht zonder resultaat en uiteindelijk naar Gent zijn geweest?

    Een collega van mij heeft 4 miskramen gehad. Ze is in het UMC onderzocht, zonder resultaat. Pech is de diagnose.
    Ik zelf heb dit ook vaak te horen gekregen in het UMC terwijl er toch echt wel wat mis was.
    Nu overweegt mn collega om ook naar Gent te gaan.

    Om de beslissing voor mn collega wat makkelijker te maken zouden wij graag wat ervarings verhalen horen. Wie weet wat er in Gent mogelijk is wat hier in NL niet wordt gedaan bijv.

    Groetjes madeline en collega
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.816
    5.562
    113
    Vrouw
    Wij hebben vorig jaar 2 missed abortions gehad. De eerste in mei van een tweeling met 9,2 weken en de andere afgelopen november met 10,4 weken. Omdat dit ook onze 4e ICSI poging was zijn we overgestapt van MCK Leiderdorp naar Gent.

    Bij zowel mijn man als mijzelf hebben ze een chromosoomonderzoek gedaan en bij mij verder een hysteroscopie en andere bloedonderzoeken. De hysteroscopie was goed. Uit de bloedonderzoeken is gekomen dat ik een lichte schildklierafwijking heb (traagwerkend) en hier slik ik nu medicatie voor. De uitslag van het chromosoomonderzoek krijgen we donderdag.

    Wat ik me heb laten vertellen zijn de onderzoeken in Nederland en België hetzelfde. Wij zijn daar puur naar overgestapt omdat we een nieuwe ICSI poging niet meer in Nederland willen doen. Ook is het zo dat artsen in België en Duitsland andere waardes hanteren uit bloeduitslagen en sneller medicatie voorschrijven.

    Wat ze ons ook gezegd hebben in Gent is dat het inderdaad ook domme pech kan zijn. Als je collega zich toch niet helemaal senang voelt bij de ziekenhuizen hier of twijfelt aan de uitslagen, zou ik zeker een voor een 2nd opinieonderzoek maar het buitenland gaan. Baat het niet schaad het niet. Veel succes voor haar!
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    In gent houden ze 2 mk nog wel eens op pech. Bij meer dan 2 wordt je daar heel anders behandeld dan hier. Uitgebreider onderzoek en meer mogelijkheden wanneer er iets uit komt.
    De hele manier van benaderen is al de moeite waard om op en neer te rijden
     
  4. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Meld je even aan op de facebookgroep "herhaalde miskramen " daar zitten heel veel dames met ervaring in Gent en kan je veel lezen over hoe ze daar (en is Düsseldorf) te werk gaan.
     
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Na 5 miskramen zijn wij naar Gent gegaan en daar konden ze nog enkele dingen bij mij testen, er was in NL al veel getest. 1 Test was positief en kreeg medicatie vanaf mijn eisprong en nu dus 2 kinderen!
     
    velena vindt dit leuk.
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik ben na vier miskramen naar Gent gegaan. Veel onderzoeken, niets uitgekomen, toch medicatie gekregen en nu voor de tweede keer succesvol zwanger ❤️
    Voor m’n hele verhaal over Gent, wat er gedaan is en exacte medicatie, kan je m’n blog hieronder lezen. Even naar beneden scrollen in de tekst.
     
  7. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Hier na 2 miskramen (waarvan 1 met 13 weken) naar Gent gegaan.

    Nederland noemde het 'pech' en moesten vooral doorgaan.

    Mijn gevoel zei van niet en had duidelijk gelijk.

    Het was geen pech, ik mankeerde van alles waardoor het mis ging en mijn man mankeerde veel waardoor ik bij Gods gratie soms 1x in 18 maanden zwanger raakte.

    Behandeling nummer 5 met medicijnen en zelf aangedragen medicijnen (waar Gent volkomen in mee ging, want baadt t niet dan schaadt t niet) blijvend zwanger van onze dochter.

    Nederland voert standaard protocollen uit en Gent ging verder zoeken. Mijn lijf binnenste buiten keren en elke week echo's om te kijken hoe alles zat in een cyclus.

    Vooral gaan!!!! Gent is veel beter.
     
    velena vindt dit leuk.
  8. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Dames, na 3 miskramen de afgelopen 2,5 jaar heb ik besloten om een afspraak te maken in Gent. Die staat nu in maart. Volgende week ga ik naar mijn huisarts om voor een verwijzing te vragen. Wat hadden jullie aangeven als een reden om naar Gent te gaan? Kregen jullie zonder problemen de verwijzing? Ik ben beetje bang dat ze die niet zo makkelijk straks willen geven :(
     
  9. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Gaat helemaal vanzelf. Je zegt dat Nederland je niet verder kan behandelen en je een verwijzing wilt voor het volgende ziekenhuis.
    Check wel goed je verzekering
    Niet iedereen vergoedt alles in Gent.
    Succes
     
  10. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Dank je! Ik ben benieuwd of het zo makkelijk zal gaan... Met verzekering had ik al gecheckt en gelukkig hebben ze een contract met Gent :thumup:
     
  11. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Net terug van de huisarts en zoals ik vreesde kon ik geen verwijzing van hun krijgen :( Ze zeggen dat omdat ik bij een fertiliteisarts/ginecoloog loop moet ik daar een aanvraag doen voor second opinion. Grrrr...
     
  12. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Wat raar!!!
    Ik was behandeld in Breda, belde naar dokter en kreeg zo de verwijzing.
    Dit verzint hij ter plekke hoor. Gewoon andere dokter vragen.
    Verzekering heeft een verwijzing nodig en maakt niet uit van wie. Sterkte
     
  13. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Het is inmiddels gelukkig geregeld :) Dezelfde dag belde ik terug en een telefonisch consult met een andere huisarts gevraagd. Die werkte gewoon mee en zonder problemen kreeg ik de verwijzing :thumup: Volgende week dus naar Gent, ben benieuwd :rolleyes:
     
  14. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    2.983
    648
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn. Alvast veel succes!
     
  15. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Dank je wel! :thumup:
     
  16. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Volgende week al naar Gent? De wachttijd is normaal 5 tot 6 maanden .... wow...
     
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.816
    5.562
    113
    Vrouw
    Wij konden ook binnen 5 weken terecht .
     

Deel Deze Pagina