Herhaalde miskramen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LenaMill, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
  2. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben momenteel ziek. Geen covid, maar stem is weg en oorpijn.
    8 april ook een afspraak gemaakt met de psycholoog van de fertiliteitsafdeling. Het is nodig...
     
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Ach lieverd. Wat rot dat je ook nog ziek bent. Fijn dat je toch een afspraak hebt gemaakt! Dikke digitale knuffel!
     
  4. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    @LenaMill Ik heb 4 miskramen gehad voor ik met ICSI eindelijk zwanger was en bleef. IUI en IVF werkten niet bij ons.
    Alle onderzoeken vooraf aan de IUI, IVF en ICSI wezen niet echt iets uit. Al mijn bloedwaarden waren goed, geen misvormingen in mijn baarmoeder... Hooguit zwommen de zaadcellen van mijn man iets minder snel.

    Na de ICSI-zwangerschap ben ik ruim een jaar later spontaan zwanger geworden. En nu dus weer.
    Interessant feitje: mijn cyclus was bagger voor de eerste zwangerschap, heel onregelmatig. De gynaecoloog die ons uiteindelijk hielp met de IUI etc gaf dat ook de schuld van de miskramen: de onregelmatige cycli waren een indicatie dat mijn hormoonhuishouding niet op orde was waardoor er slechte eirijping was en na de eisprong alle processen ook niet voldoende ondersteund werden. Na de eerste zwangerschap en geboorte van onze eerste dochter werd mijn cyclus zo regelmatig als het maar zijn kan. Ik kon de klok er op gelijk zetten, en ging op dag 14 ook ineens mijn eisprong voelen.
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    @LenaMill hoe is het nu? Heb je al een afspraak gehad?

    Hier net weer ongesteld geworden na (weer) een mislukte terugplaatsing. Zo stom hoe je hoofd in elkaar zit. Hoe ik hier eerder nog zei dat ik liever een mislukte tp dan weer een miskraam had, ben ik nu weer bang dat het nooit meer gaat lukken. Pff. Het houdt niet op.
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    oh meid, zag je berichtjes al elders.
    Wat klote weer. Snap je gevoel zo goed.
    Op naar weer nieuwe poging en dan komt de hoop wel weer. Het is een golfbeweging.

    heb je nog cryo’s nu?
     
  7. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Dankjewel.. Had er zo'n goed gevoel over dit keer (de eerste dagen). Maar helaas. Ik heb gelukkig nog 4 cryo's. Hoe is het met jou??
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    volgende week vrijdag weer een terugplaatsing. Gelukkig lekker lang weekend er achteraan. Dat maakt het wachten hopelijk wat draaglijker.

    Hoop heb ik altijd wel, maar ja, waarom zou cryo 9 opeens wel blijven plakken.

    Wel echt klote als je er zo’n goed gevoel over had
     
    LenaMill vindt dit leuk.
  9. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ooh wat jammer, je wil inderdaad gewoon dat het lukt en blijft! Vooral dat laatste!!
    Ik ben even afwezig geweest omwille van ziekte en ook emotioneel ging het even niet zo goed met mij. Ik heb ondertussen ook al 2 afspraken gehad met een chirurg owv een staartbeencyste met onderliggende fistel, waaraan ik geopereerd zou mogen worden. Dat is eigenlijk de enige manier om ervanaf te raken. Klinkt pijnlijk maar heb eigenlijk niet zoveel pijn hoor. Heel af en toe komt er een abces onder en heb ik een paar dagen last. Ik heb besloten om nog niet te opereren. Dan zou ik 4 tot 6 weken een open wond hebben. Lijkt me echt onpraktisch en onhaalbaar met een ondeugende kleuter in huis. 1 keer hem oppakken en de wond kan weer beginnen bloeden.. Het kan ontsteken enz. Ik denk dat ik er meer last achteraf van zou hebben dan nu.
    8 april ook hysteroscopie met biopsie gehad.
    Er zat een weefseltje vast aan baarmoederwand, iets wat er niet hoorde. Moest eruit, maar ik was maar gewoon plaatselijk beetje verdoofd. Normaal moest ik dus nieuwe hysteroscopie plannen onder narcose. Heb toch even laten horen dan gyn mocht proberen zonder narcose en dat is na 5 keer proberen te draaien en trekken er uit gekomen. Gelukkig! Niet veel pijn gehad hoor. Ik ga ook altijd naar tandarts zonder verdoving enz. Veel dingen kunnen ook gewoon zonder narcose he. Weefsel werd onderzocht en bleek een restje van een vorige innesteling. Er zat ook een chronische ontsteking van het baarmoederslijmvlies. Hiervoor schreef mijn gyn die hysteroscopie uitvoerde antibiotica voor die ik netjes nam. Toen in in Gent vorige week mijn puregon ging ophalen voor de volgende tp, vroeg ik of deze antibiotica voldoende was. Blijkt nu dat zij altijd andere antibiotica voorschrijven en zelfs een injectie. Dus nu 14 dagen hun antibiotica erbovenop en de injectie seffens bij de huisarts. Pffff
    Zoontje is ook afgelopen weekend weer goed ziek geweest. Amandelontsteking... 39,4 graden koorts, die opkwam om de 3 a 4u. We hebben ons portie ellende weer gehad.
    Hopelijk gaat het nu alleen maar beter gaan! Heb er stilaan genoeg van.

    Liefs, Lena
     
  10. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Oh lieverd toch, wat een ellende allemaal! Maar ik vind je echt een hele stoere vrouw, dat je dit allemaal doet zonder verdoving en er zo nuchter in staat, wauw, daar kunnen veel mensen iets van leren!

    Ik hoop dat je wel ook een beetje lief kan zijn voor jezelf want dat mag natuurlijk ook.

    Heel veel beterschap voor je zoontje!

    Heb je al enig zicht op wanneer jullie weer verder kunnen/willen? Is dat meteen na de antibiotica?

    Hier volgende week weer een uitgangsecho. Nu dag 6 van m'n cyclus en ik heb het gevoel alsof m'n eisprong er al aankomt, mega vroeg en ik verlies ook nog steeds bloed maar ik voel af en toe wat lichte steekjes in m'n eierstok dus denk dat er wel iets aan het groeien is. Ovulatietesten hebben ook al een vrij duidelijk 2e lijntje dus ik hou het goed in de gaten. Dikke knuffel!
     
  11. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh wauw dat is een vroege eisprong ja!
    Ik denk dat ik na deze antibioticakuur ook weer de moed bijeen zal schrapen om voor een volgende cryo te gaan. Maar zit nu ook nog rond eisprong. Dus komt mooi uit dan, binnen 14 d ongeveer mijn menstruatie. Dag 1 menstruatie bellen om te starten met puregon. Nodig voor eisprong. Ik laat nu terugplaatsingen doen na eisprong en pregnyl. Wegens pcos geen eigen eisprong of heeeeeeel onregelmatig
     
  12. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Ik ga heel hard voor je duimen! ❤️
     
  13. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Vandaag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Ik heb sinds de miskraam op 10 maart bijna continu bloedverlies. Soms eens een weekje niets en dan begint het weer... Ik heb totaal geen cyclus meer en kan zo uiteraard ook geen baarmoederslijmvlies opbouwen. Ik word er echt gek van.

    Vandaag ook Pfizer prikje laten zetten. Ik twijfelde heel erg en stelde het in maart uit omdat ik toen zwanger was, maar maakte toch maar een nieuwe afspraak... 3 juni 2de prik en we beginnen pas na mijn tweede prikje terug voor een cryootje. Even pauze om mijn lichaam te laten bekomen van alles en zeker ook van de antibiotica. Misschien zorgt dat wel voor mijn bloedverlies?
     
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Jemig, wat lastig en vervelend dat je al zo lang bloedverlies hebt! Lijkt me toch niet normaal. Heb je wel een controle gehad dat je baarmoeder schoon is?
     
  15. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend rot! Hoe was het bij de gyn? Hopelijk is er een makkelijk aan te pakken oorzaak van het bloedverlies. En fijn dat je de eerste vaccinatie hebt. Hopelijk heb je niet teveel last van de bijwerkingen.

    Hier ook weer een domper. Bij de uitgangsecho was er vocht zichtbaar in het slijmvlies. Dinsdag een extra echo en als het vocht niet weg is gaat de tp op woensdag niet door. Het vocht komt uit m'n niche en mogelijk heb ik toch een hersteloperatie nodig voordat we weer verder kunnen. Momenteel zijn er lange wachttijden voor die operatie ivm corona en daarna mag je ook niet meteen zwanger worden dus ik ben echt doodsbang dat het allemaal niet doorgaat :cry:
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    @LenaMill ga ivm de antibiotica svp aan de probiotica om je darmen goed te herstellen. Ik gebruik zelf van vitabron de pre/probiotica plus. Ik zou bij het eerste potje de hoogste dosis doen.

    Veel succes!
     
  17. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113

    Mercikes voor de tip! Heb ik in huis. Ga het morgen beginnen nemen.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  18. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja hoor 8 april een hysteroscopie gehad met biopsie baarmoeder. Ook vandaag bij gyn geen reden gevonden voor bloedverlies. Ze heeft een uitstrijkje genomen van baarmoederhals. Maar die zag er normaal uit. Geen wondje of cyste ofzo ook geen zichtbare ontsteking. Ze heeft me een maand de pil voorgeschreven. Hopelijk wordt mijn lichaam dan even gereset want nu weet ik echt niet wanneer het mijn menstruatie is en wanneer niet.
     
  19. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    0h jee wat is dit weer een spannend gegeven. Hopelijk is het toch niets, want een operatie wil je liever niet en tijd verliezen al helemaal niet... Ik ken het!
     
    Krv vindt dit leuk.
  20. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @LenaMill wat een nare situatie zeg. Zo blijf je er ook de hele tijd mee geconfronteerd worden, terwijl je denk ik ook door wilt? Hoop dat de pil dan gaat helpen.
    Aanvullend op de goede tip van @aicirtap , je kunt evt ook aan yakult denken.

    @Krv ook echt onzeker tot situatie zeg. Ik ben de dag van de tp altijd al best zenuwachtig over ontdooien. Dit lijkt me helemaal zenuwslopend. Hopelijk is het weg en is er geen operatie nodig.
    Was er nu al eerder een terugplaatsing gecanceld vanwege deze reden? Hebben ze dit al eerder gezien?
     

Deel Deze Pagina