Herkenbaar? Verschil met baby 1 & 2 & 3

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kruimelmuis, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hallo dames,

    Misschien een stomme vraag maar...

    Mijn oudste 2 waren op de echo’s altijd gigantisch druk. Dansen en heen en weer wiebelen als kleine muggen larven.. Echt extreem.

    Deze baby was op alle echo’s (nu 3 gehad) heel rustig. Wel bewegen (zelfs de gyn zei kijk het kindje beweegt al goed) maar niet zoals de oudste 2.


    Ik maak me dan meteen zorgen. Stom hè...

    Voor mamma’s herkenbaar??
     
  2. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Alle drie mijn kinderen bewogen anders in de buik (en nu nog). De oudste bewoog niet heel veel, maar wel heel groots (denk uitstekende voet en dergelijke). De tweede was constant aan het friemelen, kon nauwelijks stil zijn. De jongste zat er een beetje tussen in. En dat geldt nu nog steeds. Niks om je zorgen over te maken, het zijn (ook al in de buik) individuen.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  3. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb een tweeling en dochter A lag altijd rustig, ik voelde af een toe een hikje en soms even draaien. Dochter B was net een pingpong balletje, die bewoog de hele dag. :)
    Niks van te zeggen. Op de termijn echo was dit al, 1 springend babietje en een rustigere.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.312
    113
    Mijn oudste was behoorlijk rustig in mijn buik, ben regelmatig voor een CTG naar het ziekenhuis gegaan omdat ik haar een hele tijd niet voelde.
    Mijn jongste was echt de hele dag door de acrobaat aan het uithangen, soms was ik oprecht bang dat hij zó, dwars door mijn buik, naar buiten zou komen:rolleyes:

    Beide keren placenta hoog-achter, trouwens, dus dat maakte niet dat het verschil in beweging-voelen er was.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  5. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hier ook grote verschillen,

    baby 1 altijd druk, en nu nog
    Baby 2 had een echt beweegritme kon de klok er bijna op gelijk zetten
    Baby 3 voelde ik nauwelijks af en toe een kopstoot tegen de maag maar als ik haar 5x per dag voelde bewegen was het vaak..
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier 1e heeeeeel druk, hele dag, nu zwanger van een 2e meisje, maar zoveel rustiger! Had ik niet verwacht.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  7. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    De oudste was hier op de echo's nooit heel druk. Maar ik voelde hem als een malle bewegen. Vanaf 17 weken een druktemaker.

    De jongste voelde ik vanaf 14 weken al elke dag kriebelen. Hij was verder heel rustig en ingetogen qua bewegen, ook op de echo's niet bijzonder beweeglijk.

    Deze baby voel ik nu bijna nog niet. Heel soms een klein schuifje. Alsof hij net zijn rug langs mijn baarmoederwand schuift of zo. Heel subtiel.
    Maar op de echo's... afgelopen maandag nog. Allemachtig! Over de kop en schoppen en duwen. Echt een stuk drukker dan zijn broers. Alleen ik voel het dus niet :D
    De placenta lag/ligt bij alle drie tegen de achterwand.

    Ik zou me niet druk maken als ik jou was ;) ieder kindje is anders :)
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  8. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Bij mij was het andersom, de eerste 2 waren vrij rustig in de buik en ook tijdens echo’s. Nu bij de derde, de baby wilde niet stilliggen... het was een interessante termijn echo :roflmao: het meten duurde lang...
    Dat belooft wat, want de andere 2 zijn buiten de buik erg actief, dus ik ben benieuwd wat voor wervelwind deze wordt :roflmao:
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  9. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Oudste was voldoende actief maar op echo's vrij rustig.

    Laatst de 20 weken echo gehad en dan hadden ze eindelijk iets in beeld, hup volgende moment was de baby compleet omgedraaid of gewoon een zwart beeld haha. De echoscopiste zei dat dit wel extreem bewegelijk was. Gelukkig voel ik 85% van de capriolen (nog) niet...
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Baby in buik is vaker aan het slapen/rusten, dan dat het actief is. Je hebt dus grotere kans om je kindje 'rustig' te zien. Het blijft een momentopname wat weinig zegt over de rest van de 24 uur...
    Mijn jongste was heel erg rustig in de buik, tot het einde toe. Nu helemaal niet meer ;)...
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  11. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.646
    74
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier mijn zoon erg rustig, was zelfs echo model omdat hij zo lekker lang stil lag en alleen zn armpjes en beentjes wat strekte. Wat wel echt zeer deed want als hij strekte deed hij het ook krachtig en lang

    Mijn dochters waren complete stuiterballen. Maar die bewogen constant (zacht) maar wel strekken rollen draaien omdraaien.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Baby 1 heel rustig in mijn buik. Na de geboorte een stuiterbal.
    Baby 2 iets drukker dan de eerste.
    Baby 3 is echt mega druk in mn buik..ben benieuwd hoe deze gaat zijn na de geboorte :)
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  13. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Bedankt dames voor jullie ervaringen! Ik voel me een stuk geruster haha :oops:
     
  14. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Oh ja precies hetzelfde. Oudste 2 stuiterballen en nu heel rustig. Ook blijkt, wat ik al dacht, dat de placenta deze keer voor ligt i.p.v. achter zoals de eerste twee keer
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  15. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hééél herkenbaar!

    Ik heb drie meiden en allemaal waren ze redelijk beweeglijk op de echo.

    Nu zwanger van de vierde en donderdag de vijfde echo en nog geen gerustelling of zekerheid.
    Eerste echo was zo onduidelijk dat ik werd doorverwezen naar de gyn.
    Konden niet goed zien of het wel goed genesteld was. Gelukkig tweede echo was goed.
    Derde echo termijn was niet te doem.
    Kindje lag te opgekruld en wilde niet bewegen om zich even te verplaatsten voor ander positie.
    Week later terug en weer geen beweging in te krijgen.
    Verloskundige vind de baby te stil en nu donderdag weer naar het ziekenhuis.

    Ik moet er ook allemaal aan wennen.
    Voel me ook niet echt lekker, echt zwanger denk ik:D
    Bij de drie meiden had ik blijkbaar een erg ‘makkelijke’ zwangerschap.
     
  16. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen

    Hoe ging het in het ziekenhuis?
     
  17. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Een gezonde beeb :)
    Maar wel gewoon rustig en nog steeds een vermoeide zwangerschap.
    Hoe levendig en fit ik was bij de meiden.
    Hoe vermoeid en brak ik ben nu.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  18. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Dat vermoeide herken ik ook echt dit keer. En inderdaad een brakkig gevoel. Alsof ik maar niet helemaal herstel van iets. Haha kan het niet uit leggen.

    En een mega rustige baby. Morgen weer een afspraak en ik hoop een echo :oops: Ik ben nu 15+3 :rolleyes: Had verwacht minder moe te zijn nu..
     

Deel Deze Pagina