Herkenning? 14 jarige dochter lichamelijke klachten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus02, 2 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    #1 suus02, 2 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2022
    Al lange tijd is onze dochter niet fit. Wat begon met duizelig voelen, benauwd, moe en zich slap voelen. En zo nu en dan niet kunnen eten. Heeft ze nu dagelijks deze klachten met nu ook misselijkheid en eten niet weg krijgen. Wil het wel maar lukt niet. Tot spugen komt het niet maar voelt wel aandrang door de misselijkheid. Inmiddels loopt ze bij fysio ivm hyperventilatie en net bij kinderarts geweest (in 2021 al eens bloed geprikt). Er gaan nu onderzoeken komen. Ben benieuwd of iemand dit herkent?
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Dat eerste had ik vroeger ook, dat kwam omdat ik te licht was en niet genoeg lichaamsbeweging kreeg. Daarna knapte het op.

    Bij het tweede schiet toch door mijn hoofd: toch geen anorexia of andere eetstoornis? :oops:

    Edit: te snel gereageerd, je loopt met haar bij een kinderarts, dan was dat vast al aan het licht gekomen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Bedankt voor je reactie, haar gewicht is prima en sportte 3 maal per week. Lukt nu minder dus zegt vaker af.
    Eetstoornis is ook door mijn hoofd gegaan hoor maar ze wil wel eten. Als ze eet is het zeker niet altijd gezond. Dus neemt zeker ook wel snoep maar gaat allemaal met moeite door misselijkheid
     
  4. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ik herken het, een vriendin van mij heeft deze klachten ook gehad. Precies zoals jij omschrijft, vooral dat wel willen maar niet kunnen eten. Bij haar bleek het psychosomatisch. Echte lichamelijke klachten, maar zonder lichamelijk oorzaak. Er is eerst een reeks aan fysieke onderzoeken aan vooraf gegaan, daar kwam niks uit. Daarna is ze met haar mentale gezondheid aan de slag gegaan, dat bleek de oorzaak.
    Ik weet natuurlijk niet of dit bij je dochter ook de oorzaak is. Maar ivm de herkenning wilde ik het met je delen. Sterkte!
     
    Merel 2009 vindt dit leuk.
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hebben ze het bloedprikken nog eens herhaald nadien? Soms komen klachten eerst niet naar voren in het bloed, maar later wel. Er is nu een soort van nul meting gedaan. Als dat herhaald wordt kunnen ze zien of er niets veranderd is. Sterkte met de onderzoeken voor jullie :( hopelijk vinden ze snel een niet te heftige oorzaak, zodat er wat aan gedaan kan worden waardoor ze zich beter voelt.
     
  6. juliette77

    juliette77 Niet meer actief

    Hebben ze ijzer / vitamine B12 onderzocht in haar bloed? Ik heb als puber tekort gehad met soortgelijke klachten, met name vermoeidheid en geen eetlust. Heb toen paar keer een B12 shot gehad.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Bedankt voor alle reacties. Bloedprikken is volgende onderzoek als uit eerste niks komt. B12 en D weet ik niet van vorige keer, jou het in mijn achter hoofd.
     
  8. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Bedankt voor je reactie….. afwachten maar dit zou ook kunnen……eerst andere uitsluiten….
     
  9. Zomer21

    Zomer21 Lid

    28 jun 2021
    15
    4
    3
    Vrouw
    En ze heeft geen angst voor overgeven gekregen? Ik kreeg rond mijn elfde emetofobie, maar ik heb jaren gedacht dat er daar verder niemand zo bang voor was als ik en ik heb pas vele jaren later gelezen dat het een bestaande fobie is. Bij mij in die tijd ook veel maagproblemen en -onderzoeken, maagpijn, minder gaan eten. Ik heb er toen trouwens ook anorexia bij gekregen, dus dat was best complex, maar het zou ook alleen de fobie voor het overgeven kunnen zijn bij je dochter.
     
  10. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Dankjewel voor je reactie. Denk het niet maar hou het zeker in mijn achterhoofd.
     
    Zomer21 vindt dit leuk.
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik las net iets op Facebook, kan het helaas niet meer vinden, maar ook een meisje met vage klachten, en die bleek gluten intolerantie te hebben.
     
    suus02 vindt dit leuk.
  12. Willes

    Willes Fanatiek lid

    14 nov 2006
    1.121
    70
    48
    Misschien valt ook nog te denken aan bijnierschors- insufficiëntie? Bepaalde hormoontekorten kunnen ook deze klachten geven.
     
    GossipGirlxoxo en suus02 vinden dit leuk.
  13. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Even update vanaf deze kant. Uit ontlasting kwam niks bijzonders. Darmen wel vol dus nu ruim 2 weken hier medicatie voor gebruikt. Ontlasting gaat nu goed. Misselijkheid en duizeligheid minder. Maar buikpijn, hoofdpijn, moeheid en wit gezicht blijft. Al zit buikpijn niet meer in gehele buik maar lager en lijkt na het eten heftiger te worden. Dus kinderarts bericht gestuurd, hoe nu verder. Houdt al jullie reacties in mijn achterhoofd.
     
  14. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Heeft ze dat misschien na bepaalde producten gegeten te hebben??

    Gluten?
    Lactose??
     
  15. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Daar denkt ze zelf inderdaad aan. Gluten heeft kinderarts ook genoemd als optie. Dus zal hopelijk in volgende stap meegenomen worden. In ieder geval fijn dat misselijkheid minder is waardoor eten beter lukt (eetstoornis vermoedde ik niet maar ja alles gaat door je hoofd en hou je rekening mee, maar vervalt voor nu sowieso)
     
  16. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw

    Eetstoornis dacht ik eerlijk gezegd niet aan..

    Ik snap wel als je steeds misselijk bent dat je daardoor geen zin in eten hebt..

    Heeft ze ook een opgeblazen gevoel of zie jij ook dat de bovenbuik opgezet is na bepaalde producten?

    Heeft ze ook iets voor de ontlasting gekregen?
    Of is dat uit zichzelf beter geworden?

    Joh wat vervelend zeg voor der..
    Hopelijk word er snel iets gevonden..

    Je steeds zo lamlendig voelen kan zo op je gemoedstoestand werken..
     
  17. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Eetstoornis was iemand anders maar dacht reageer even op alles. Is inderdaad beter geworden door medicatie voor ontlasting maar hele probleem niet verholpen. Is inderdaad heel vervelend. Opgeblazen buik weet ik eigenlijk niet zeker, denk het wel omdat ze broek los doet na eten….. maar ook door pijn komen. Ga ik eens vragen
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  18. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Je zou kunnen beginnen met een week lang het bijhouden van een buikpijndagboek. Dat doen wij nu op advies van de huisarts omdat de jongste al een half jaar klaagt over buikpijn. Deze is te vinden op thuisarts.nl. Heb er wel mijn eigen versie aan gegeven, op het voorbeeld is er maar plek voor 1 pijnmoment per dag.
     
    Zeebra en suus02 vinden dit leuk.
  19. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Bloedonderzoek is aangevraagd, moet formulier nog krijgen maar in ieder geval: gluten, ijzer, b12 en schildklier (deze nagevraagd namelijk) maar was nog stuk meer zei assistent. Afwachten maar weer. Gisteren ziek van school gehaald mede door pijn aan enkel (enkelband letsel) maar ook hoofdpijn en buikpijn. Kind zag er niet uit, zo wit als het maar kan
     
  20. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.009
    5.150
    113
    En kan het bv ook gerelateerd zijn aan haar cyclus/menstruatie? Ik was in de pubertijd een vaatdoek vanwege heftige menstruaties, ging op mijn 15de aan de pil en toen ging het snel beter.
    Door al die hormonen hadden m’n darmen het ook niet fijn, van obstipatie tot juist weer diarree, en ik was ook vaak misselijk, weinig eetlust.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina