Herkenning gezocht; mannenhuishouden...

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Haha, dit dus! Mijn oudste plast zittend, maar hij krijgt het regelmatig voor elkaar om alsnog onder de bril door te plassen.
     
    2littlemonkeys en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Haha, ook herkenbaar! Schat, ik heb vandaag het hele huis gestofzuigd. Applaus vriend! Dat doe ik elke dag :D
     
  3. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Onderschat meisjes niet....
    Overal Lego en andere bouwsels, kleding valt neer waar ze het uittrekken....
     
    Zuul en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Rotzooi in de broekzakken is hier wel berucht, zoon heeft stenen en takjes (wat hebben jongens toch met takken? Hij sleept al die stomme takken mee naar huis) en mijn man moertjes, spijkers en schroeven haha

    Mijn man heeft er wel een handje van om te zeggen: lieverd, ik heb jouw was opgevouwen hoor!
    Ja super hoor maar hoezo mijn was??? 'Omdat het jouw hobby is!'
    Grrrr :p
     
    Hopmarjanneke, JupitR, S2909 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Hier ook een mannenhuishouden, 1 grote en 3 jongens. En ikke...

    Ik ben helemaal niet zo netjes van mezelf, maar wel de enige in huis die überhaupt ooit wat opruimt en schoonmaakt uit zichzelf. Dat vind ik soms wel vermoeiend, dat er gewoon nooit iemand is die uit zichzelf even iets oppakt. Als ik het niet doe, gebeurt het niet. Ze zien het gewoon echt niet.

    Gelukkig zijn ze wel redelijk gehoorzaam en ze kúnnen het wel. Als ik ze maar genoeg aanspoor en achter de vodden zit. Zo ruimen de jongens elke zaterdagochtend hun eigen slaapkamer op en dat doen ze best goed inmiddels.

    Naast de wc plassen gebeurt hier gelukkig weinig. Wel vergeten ze altijd om door te trekken! En ik vind door het hele huis hoopjes van snoeppapiertjes, manderijnenschillen, appelklokhuizen, broodkorsten, en massa's lege bekers. De was in de wasmand gooien doet niemand, maar dat heb ik inmiddels ondervangen door elke ochtend een rondje door de slaapkamers te maken en het zelf maar in de wasmand te gooien.
     
    Nataly1972 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Die piemels leiden ook een eigen leven, heb ook wel eens gehad dat hij riep: help, ik ben nat! Zat ie op de wc, maar de benen te dicht tegen elkaar aan waardoor de piemel iets omhoog wees en hele shirt tot zn borst nat.
     
    Korenbloem86, Zuul, hummeltje5 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Hoe is het met de piemelfascinatie bij jullie gesteld? Dat is iets dat ik gewoon nooit zal begrijpen. Of t nou 0 is of 30+. Zoon 2 grijpt zodra de luier af is hem al vast, zoon 1 als ie bloot rondloopt ook, senior krabt er ook zo graag aan of legt zn hand tussen edel deel en lies in de winter: is zo lekker warm.
    Zoon 1 heeft t ook veel erover: ik heb een grotere piemel dan broertje! En papa groter dan mij!

    Als vrouw snap ik t niet haha
     
    Hopmarjanneke, Zuul, G89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier ook als man wat gedaan heeft moet ik echt even een opmerking maken van hem anders heeft hij geen erkenning ehm nou sorry doe je bij mij toch ook niet al.

    en manlief stopt ook alles in zijn broekzakken laat ik nou slecht zijn in zakken leegmaken voor de wasmachine. dus alles wordt meegewassen. zo ook wel eens een portemonnee (of bij mijn ex zijn telefoon) Ik zeg altijd dat ze zelf de zakken moeten leegmaken. doen ze dit niet is het eigen verantwoording.

    ook de snoeppapiertjes en klokhuizen enz zijn hier heel herkenbaar! Als ik de bank wegschuif weet ik precies wat de jongste allemaal stiekem gesnoept heeft.
     
  9. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik ben opgegroeid in een mannenfamilie en heb nu zelf ook een mannengezin. En ik werk in een mannenbedrijf. Ik zou niet anders willen, mijn eigen mannenharem :D Het is misschien wat rommeliger dan een vrouwenhuishouden, maar wel veel minder gekibbel.
     
    hummeltje5, JupitR, S2909 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @JupitR Succes!!!

    @GroeneBomen De jongste zit altijd aan z’n piemel. Als ik dan vraag of het een beetje gaat daar beneden geeft hij altijd als antwoord: dat voelt lekker jaaaaaa :rolleyes:
    De oudste staat er altijd mee te zwiepen na het douchen (kijk mam hij danst!). Snap er ook niets van, maar stiekem denk ik dat ik ook continu ermee zou zwaaien als ik een piemel zou hebben. Gewoon omdat het kan :roflmao:

    De klusjes die dan door de man gedaan worden met een mededeling. Ja, supertof dat je iets in het huishouden gedaan hebt. Als dat nou structureel was zou hij echt een medaille krijgen, maar het is nog niet eens sticker waardig :cool:
     
    Hopmarjanneke, Zuul, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

    Minder gekibbel? Misschien komt dat nog want nu lijken het soms net 2 ongestelde meiden....
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    onze oudste is ook zo leuk op school: ik vertel graag tegen de juf als andere kinderen wat stouts doen!
    Fijn schat, goed voor je sociale status haha
    (Hij verlinkt de buurtkinderen ook met iets teveel liefde. Zijn favo zin? 'Weet je wat X deed???'

    Zijn neven zijn gewoon praktischer, geven elkaar een keer een mep, brullen beide, moeder boos en gaan weer verder spelen haha
     
    hummeltje5 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  13. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    904
    1.224
    93

    Stenen verzamelen, takken mee naar huis slepen, piemelfascinatie , allemaal heeeeel herkenbaar.!!
    Zo ook plas- poep- en scheethumor. Il dacht eerst dat het een fase was, maar inmiddels vrees ik dat die fase wel eens heeeeeel lang zou kunnen duren.
     
    Zuul, hummeltje5, JupitR en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.618
    113
    Hier ook een mannenhuishouden! Incl piemelfacinatie en piemels die een eigen leven leiden. (mam, mijn piemel plaste omhoog.. kind met drijfnat shirt van de wc ;)).

    Of onder de douche, mamaaaaaa kom snel kijken, helemaal dubbel van het lachen, kijk mijn piemel plast water (als er druppels water aflopen).

    En ballonnen hebben piemels, het eten lijkt op piemels.. echt alles wat ik doe, daar zit, of lijkt op een piemel aldus de oudste.
     
    Zuul, hummeltje5, mamameer en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.618
    113
    Oh en verzamelen ook, echt, ik moet de broeken 250x checken, want in elke plooi proppen de oude en de oudste wel iets. (de jongste nog niet.. die stopt alles in z'n haren nog ;))
     
  16. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier ook een verzameling aan stenen, takken, schelpen, nog meer stenen :rolleyes:
    Ik ben inmiddels ook op het punt gekomen dat ik broeken tweedehands koop. Het is mij de minimaal 30,- echt niet meer waard met die 2 rouwdouwers hier in huis.

    Oudste had vandaag een “nieuwe” broek aan. Hij heeft goed gespeeld want zowel knieën als de kont zijn heerlijk verkleurd :roflmao: Dan is het maar goed dat ik er slechts 5,- aan heb uitgegeven mochten de vlekken er niet meer uitgaan.
     
    A je to, mamameer en GroeneBomen vinden dit leuk.
  17. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Haha ik heb geen mannenhuishouden maar ik herken wel dat mijn zoon echt een enorme smeerkees is. Zijn zus is geen tutje maar heeft wel wat gevoel voor persoonlijke hygiene zeg maar ;) Mijn zoon boeit het allemaal niet, die gooit een kom soep over zich heen, zegt 'Ohjee' en is vervolgens verbaasd dat hij niet mag gaan spelen maar eerst schone kleren aan moet. Hij loopt gerust uuuuuuuren in een poepbroek, laat alles slingeren en heeft een voorliefde voor alles met zand, water en modder.

    En het gaat inderdaad vaak over het piemeltje hahaha
     
    hummeltje5, 2littlemonkeys en GroeneBomen vinden dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wat ik wel heel erg merk: als zussen kunnen wij het elkaar nog kwalijk nemen wat er jaaaaaaaaaaren geleden is gebeurd en de heren in t gezin: o? Nee weet ik niet meer.
    Op t werk (alleen dames en 1 verdwaalde heer)was t hetzelfde, denk ook dat de dames over het algemeen graag oude koeien uit de sloot halen haha. Of een conflict sluimerd heel lang subtiel door, als in: de man heeft niet eens door dat er een conflict is haha
    Sowieso hoor ik van mijzelf en dames om mij heen dan wij bij een conflict graag oude zaken erbij pakken 'ja maar jij hebt de vorige keer ook een glas laten staan' bv
     
    hummeltje5, Novi, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.697
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:

    Ik snap het ook niet. Vind het bij senior storend (ik zit toch ook niet in de huiskamer aan mijn borsten oid, wees een beetje charmant) en bij jongste (ook 2) vermakelijk. Als zn luier even af blijft, zit hij er de hele tijd aan.

    Het is vast ook iets dat we gewoon echt nooit zullen begrijpen ;)
     
    hummeltje5 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  20. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.697
    113
    Vrouw
    Als ze oud genoeg zijn om zelf in te zien dat het vies is, zou ik het lekker laten liggen. Niet in de mand = niet gewassen = vieze kleding. Jammer dan. Scheelt ook weer wassen ;)
     

Deel Deze Pagina