Herkenning missed abortion 8 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roni7888, 15 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik Google wat af... maar vind nergens echt duidelijke informatie. Overal staat dat het bloeden na 10 tot 14 dagen wel echt gestopt is. Verder lees ik dat veel mensen gelijk weer een cyclus hebben, negatieve zwangerschapstesten hebben en positieve ovulatietesten. Dat hun cyclus hooguit een weekje langer was en dat ze hun eisprong weer vinden met tempraturen en testen.

    Ik ben nu 18 dagen na mijn miskraam van 8 weken. Er zit denk ik al een groot verschil in hoelang je zwanger bent geweest en hoelang het vruchtje al overleden is in je buik. Dit scheelt enorm met het HCG hormoon. Bij 8 a 9 weken is het bijna op zijn maximale dus zal het veel langer duren voordat jouw normale cyclus weet normaal is en op gang komt. Maar je leest dit nergens dus ga je twijfelen...

    Ik vloei nog steeds. Ik ben schoon verklaard op de echo maar ineens is daar het bloed weer.. na net 3 dagen geen bloed te hebben gehad en dacht het is voorbij, komt het vandaag weer om de hoek kijken. Het maakt me onzeker want he, dit staat niet op google.

    Ook mijn zwangerschapstest is nog steeds positief, maar waarom lees ik dan dat hij bij heel veel mensen al naar een week negatief is? Hoe kan dat? Ik wil ook door.

    Mijn tempratuur is hoog, of naja hoger dan normaal maar hij fluctueert enorm. Is mijn lichaam van slag of doe ik het verkeerd? Kan dit zo zijn na een miskraam? Komt het door HCG of is mijn eisprong gewoon alweer geweest en heb ik hem gemist?

    Ik kan zo nog 3 paginas vol schrijven.
    We maken ons zelf hier helemaal gek mee. Terwijl de natuur doet wat hij hoort te doen en wij enkel geduld kunnen hebben ipv controle willen hebben en ons lichaam het liefste willen dwingen om maar 1 kant op te gaan.

    Ieder lichaam is anders. Elk lichaam reageert anders. Elke situatie is anders en niet te vergelijken maar wat vinden we het fijn om erkenning te hebben en onszelf gerust te stellen..

    Mijn lichaam is niet te vergelijken met iemand anders die een miskraam heeft gehad. Alles is anders. We leven anders en hebben een andere conditie.

    Maar ook ik heb geen eisprong gevonden. Zoek me suf. Ook ik vloei nog steeds na 18 dagen en ben "schoon". Ook ik Google me uren suf.. hoop dat ik gelijk weer zwanger ben en dat alles snel weer goed functioneert en de zwangerschapstest negatief is zodat ik mezelf weer kan richten op de toekomst ipv het verdrietige verleden. Ik wil vooruit. Niet stilstaan. Maar mijn lijf wil herstel... en dat is prima maar best wel lastig!

    Dit bericht heeft geen toegevoegde waarde. Het was enkel van me afschrijven. Miss herken je iets...

    Sterkte lieve jij!
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Over het bloeden kan ik niks zeggen, bij mijn eerste mk die spontaan op gang kwam maar ongeveer 3 dagen gebloed. Begon met bloeden toen ik 6 weken zwanger was, en kindje was wsch gestopt met groeien met 5 weken. Tweede mk had ik de eerste echo met 7+1 weken, toen trage hartslag en kindje kwam met meten op 6 weken. Week erna weer een echo en toen was het hartje gestopt met kloppen. Weer een week erna opgewekt met medicatie en heb in totaal 8 dagen gebloed.

    Mijn zwangerschapstesten waren bij de tweede miskraam na een maand nog licht positief. Als je zwangerschapstesten nog duidelijk positief zijn, zijn ovulatietesten helaas nog niet betrouwbaar.

    Bij mijn controle echo zei de gynaecoloog dat er altijd nog een restje weefsel kan zitten wat ze op een echo niet zien. Ze zei dat dat er dan meestal uitkomt bij de volgende menstruatie.
    Dus ik zou zeker het bloeden goed in de gaten houden en ook af en toe een zwangerschapstest doen. Als je blijft bloeden en je testen lopen niet echt af zou ik nog wel even contact opnemen met je arts.

    Ieder lichaam is idd anders. En van verhalen van anderen kun je heel gefrustreerd raken. Geef je lichaam de tijd om te herstellen, en gun jezelf ook echt de tijd om het te verwerken. Het is niet niks...

    Sterkte ❤
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 missed abortions gehad. De 1e keer was ik na 2 kuren tabletten schoon en kreeg ik 4 weken later een menstruatie De testen waren na een week of 3 weer negatief (ik was 9,5 week zwanger van een tweeling). Bij de 2e missed abortion was ik 11 weken zwanger en wederom na 2 kuren tabletten was ik na een week schoon. Echter heb ik nog zeker 2 maanden op en af gebloed en waren mijn testen pas na 10 weken negatief. Ik kreeg pas 11 weken na de missed abortion een nieuwe cyclus. Het is dus heel verschillend.

    Sterkte!
     
  4. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Oh wat herken ik de onzekerheid die je omschrijft! Je wil zo graag weer op je lichaam vertrouwen!
    Ik heb afgelopen juni een slechte echo gehad. Ik zou op dat moment ruim 7 weken zwanger moeten zijn, echter zat er alleen een lege vruchtzak. Woensdag 1 juli gestart met pillen om het af te zetten. Maandags verloor ik flink wat troep/weefsel en na de tijd werd het bloeden minder. Echter dan leek het over en vervolgens begon het toch weer meer te bloeden. Al met al bloedverlies gehad tot 14 augustus. Toen ging het over in een ongesteldheid. Ook had ik toen pas voor het eerst weer een negatieve zwangerschapstest!
    Ik hoop voor jou dat het veel sneller gaat! Want zolang die test positief bleef had ik geen vertrouwen in m’n lijf (ook 2 keer voor echo geweest om te checken of het echt wel schoon was). Ik gun je dat je snel het vertrouwen in je lijf terug hebt! Sterkte!
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb 5 missed abortions gehad. Variërend in aantal weken. Eentje bij 12 weken ( gestopt met 6 weken) eentje met ruim 11 weken ( gestopt met ruim 10 weken) en alles er tussenin.

    de eerste keer duurde het 3 maanden voordat ik weer ongesteld werd. Degene met de kortste cyclus was ik na 6 weken weer ongesteld.

    bloedverlies ook heel wisselend. Heb 2 keer een infectie in m’n baarmoeder gehad en daarbij was het bloedverlies echt lang. Langer dan 4 weken. De overige 3 was het na een week of 2 echt over of minimaal.

    je kunt er dus echt geen peil op trekken. Als je een controle echo hebt gehad waarop te zien was dat er niks achter is gebleven kun je niks anders doen dan afwachten.. en ja dat is rete moeilijk.
     
  6. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.406
    362
    83
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte! Hopelijk snel een goede zwangerschap!

    Herkenbaar verhaal, ik heb toen ook heel veel op google gezocht. En inderdaad, elk lichaam is anders en mijn ervaring is zelfs dat elke miskraam anders is. Kort bloeden, lang bloeden, snel weer zwanger, niet snel zwanger, enz. Testen deed ik sowieso nooit na mijn miskramen, ik hield alleen mijn temperatuur bij en zodra die laag was ovutesten.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik heb een missed abortion gehad met 11wk en curettage het 12wk omdat ik dood ziek was ,(zh opname) en zwangerschap hormoon bleef stijgen . Lichaam had dus niks door .
    Na curettage 2 WK gebloed en flinke stolsels, veel pijn maar ook dagen dat ik dacht dat het gestopt was en ellende toch weer begon .
    6wk later was zwangerschap test weer negatief. 8 WK later eisprong ( ovulatie test) en 10 WK later op dag 71 na curettage kreeg ik mijn 1e menstratie . Begin Augustus curettage en half december 1e menstratie . Cycles daarop raakte ik zwanger en januari testen ik positief. Werd uiteindelijk gezonde dochter
     
  8. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier ook 2 missed abortions gehad en zijn beide heel anders verlopen. Ik herken je gevoel bij mijn eerste MA. Ik wilde verder en weer door. Maar het duurde 40 dagen voordat ik weer een eisprong had. Bloeden duurde ook lang en had na 25 dagen nog een positieve test. Maar uiteindelijk na 4 cyclussen ben ik blijvend zwanger geraakt van een prachtige dochter. De 2e MA vloeide ik maar 5 dagen en had na 14 dagen al een negatieve test. Op dag 27 had ik toen weer een positieve ovulatietest en was meteen daarna weer blijvend zwanger.
    Het kan ook goed gaan na een MA.
    Hopelijk heb jij snel weer een positieve ovulatietest zodat je weer hoop hebt op een zwangerschap. Maar deze tussenperiode is vreselijk. Maar hoop doet leven....
     
    Roni7888 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina