Herkent iemand dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Delacour, 27 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Gisteren (op 4+1) kreeg ik na het wandelen ineens zo een vreselijke buikpijn, het begon midden rechts, maar verspreidde zich tot in mijn hele buik, onderrug en bovenbenen. Het deed zoveel pijn dat ik moest kokhalzen en bijna flauwviel. Ik wist van ellende niet meer waar ik het moest zoeken. Wist zeker dat het mis zou gaan. Mijn buik zwol helemaal op en was keihard.

    Het duurde 20 minuten en daarna trok de pijn weg. De hele dag bij elke beweging een beurs gevoel gehouden, Alsof alles (inclusief baarmoeder)bont en blauw was in mijn buik. Vandaag gaat het iets beter, maar moet veel naar de wc + krampen en winderigheid :rolleyes:

    Ik vermoed nu dus dat het mijn darmen waren, maar kan dat echt zoveel pijn doen? Ik heb dit nog nooit gevoeld. Herkent iemand dit? Ik heb gelukkig geen bloedverlies.
     
  2. Momof3d5

    Momof3d5 Bekend lid

    13 feb 2023
    792
    746
    93
    Vrouw
    Mamma
    België
    Het kan uiteraard van je darmen zijn, of het uitzetten van je banden of baarmoeder..
    En ik wil je geen angst aanjagen maar ik herken die klachten alleen van bij mijn bbz..
    Kwam ook ineens en geleidelijk steeds vaker en duurde langer.. heb er 4 weken mee rond gelopen voor ze me serieus namen want had herhalen mk verleden en dachten dat ik gewoon bang was.
     
  3. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie @Momof3d5 die angst had ik al haha. Ik houd er ernstig rekening mee. Hoop heel hard van niet. Heb ook even met de kliniek gebeld, zij geven aan dat als het erger wordt ik idd nogmaals moet bellen. We gaan het zien en hopelijk gebeurt het niet meer.
     
  4. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Jeetje wat eng! Kan me voorstellen dat je hier enorm van schrikt. Ik herken dit niet. Ook niet van mijn bbz’s, daar werd de pijn pas echt heftig toen de eileiders scheurden maar dat zat veel meer rechts- of links onderin m’n buik en was pas later. Het embryo is nu volgens mij echt nog te klein om een eileider te laten scheuren. Ik zou wel even contact opnemen met je ziekenhuis/kliniek, misschien is dit een indicatie voor een vroege echo. Hopelijk komt het helemaal niet meer terug!
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Crosspost, fijn dat je al contact met de kliniek hebt gehad. Wanneer is je eerste echo?
     
    Delacour vindt dit leuk.
  6. Momof3d5

    Momof3d5 Bekend lid

    13 feb 2023
    792
    746
    93
    Vrouw
    Mamma
    België
    Ja vind het dan super vervelend om te schrijven maar hoop echt dat je het gewoon niet meer voelt en je snel een goede echo hebt. Fingers crossed
     
    Delacour vindt dit leuk.
  7. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Zij gaven idd aan dat het nu wel erg vroeg was. Ik mag met 7 weken komen dus nog even geduld. Komt die aanval nogmaals dan dus weer bellen. Kreeg niet de indruk dat zij zich zorgen maakten, maar toch hè de ‘wat als’ gedachte :o:
     
  8. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik snap je gedachten heel goed! Het is al zo spannend en dit klinkt toch niet echt als iets wat vaak voorkomt. Ik duim voor een mooie echo en geen gekke klachten meer voor je.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Kan je de pijn beschrijven? Stekende pijn of brandend of kramp? Ik denk dat het zeker je darmen geweest kunnen zijn!
     
  10. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Oef goede vraag! Ik vond het lijken alsof al mijn ingewanden werden overreden door een vrachtwagen. Het leek op de weeën die ik heb gehad in oktober. Echt krampen in mijn buik en benen en een snijdende pijn in mijn onderrug. Ik hoop dat je gelijk hebt en het echt mijn darmen zijn geweest. Ik vond zojuist een oud topic terug op een ander forum en daar beschreven de meiden dezelfde klachten idd ivm darmen. Nou hopen dat dat het toch is en niet iets ernstigers.
     
  11. Precious03

    Precious03 Actief lid

    5 dec 2022
    326
    216
    43
    Vrouw
    Ik heb 1x vroeg in de zwangerschap 1,5/2 dagen plat gelegen door darmkrampen. Zo'n pijn had ik ook niet eerder gehad en het kwam vanuit het niets. Daarna is het darmen buikje gebleven. Mijn buik was ook zo opgezet.
     
  12. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie @Precious03 vandaag geen pijn meer gelukkig en (tmi) ik moet echt elk uur wel naar de wc opeens. Gisteren na het eten ook een hele dikke buik, zonder pijn. Dus ik begin erop te vertrouwen dat het mijn darmen zijn geweest. Al is het stemmetje ‘bbz’ nog niet helemaal weg haha.
     
    Precious03, Krv en JupitR vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina