herpes virus

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door farfan, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Dag meiden,

    Daar ben ik weer even.
    Ik zat me net te bedenken dat ik vaak een koortslip heb.
    Dat betekent dus dat ik een herpes virus bij me draag.
    Ik had het net even opgezocht op google en het blijkt dus dat dat zeer gevaarlijk voor je baby kan zijn, zelfs dodelijk!
    Er staat ook bij dat ook wanneer je geen blaasjes hebt je toch heel voorzichtig moet zijn met je baby kussen en knuffelen omdat er toch een beginnende koortslip kan zijn en dat je dat dan nog niet merkt. Er stond bij: ze noemen het niet voor niets: de kus des doods!
    Nou nu ben ik toch wel een beetje bang gemaakt hoor. Ik heb namelijk de koorstlip ook nog in een hele extreme vorm. Er stond ook bij dat wanneer ik zwanger zou raken ik dit aan de arts moet vermelden, dus dat doe ik zeker weten ook! Maar ik wist niet dat het herpes virus zo gevaarlijk was voor baby's.

    Ik moest dit even kwijt hoor!

    LIefs Farfan
     
  2. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    Hey farfan,

    dat wist ik ook niet, ook ik heb heel af en toe een koortslip, niet in erge matig (das dan mijn geluk) maar ik zou je idd gewoon even voor laten lichten door een arts... zij kunnen je vast wel geruststellen.
    Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent....

    Liefs
     
  3. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Herpes aan je lippen is wel ernstig, je mag je baby niet kussen, maar ..... is tijdens de zwangerschap gelukkig ongevaarlijk.
    Volgens mij vraagt de VK er wel naar bij je eerste bezoek.

    Herpes genitalis is ernstiger , als je er tijdens de geboorte last van hebt wordt het een keizersnee.

    Ik heb ook een koortslip ( gelukkig is hij bijna weg) en heb al van die chirurgenmonddoekjes in huis voor als de baby al geboren zou zijn.
     
  4. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Mij is verteld door de verloskundige dat herpes alleen gevaarlijk is voor pasgeboren baby's. Ze zei ook dat ik kraambezoek met herpes de eerste 10 dagen dan zou moeten vragen een andere keer terug te laten komen of niet in de buurt van de baby te laten , omdat het kan zorgen voor hersenvliesontsteking bij de baby. Tijdens de zwangerschap is het niet gevaarlijk!
     
  5. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    de eerste 4 maanden is het levensgevaarlijk, daarna tot het eerste jaar flink goed uitkijken. maar inderdaad tijdens de zwangerschap ongevaarlijk. ik had normaal 2x per jaar een koortslip, heb hem tijdens mijn zwangerschap nog gehad maar nu nog steeds niet (afkloppen) Zou er niet aan moeten denken mijn mannetje niet meer te mogen kussen.....
     
  6. galupy

    galupy Lid

    16 aug 2007
    7
    0
    0
    Wel even schrikken dat dit zo gevaarlijk is voor zo'n kleine. Had het niet verwacht dat het zo'n effect zou hebben.
    Het is natuurlijk wel heel belangrijk dat je de eerste symptomen van een koortslip vroegtijdig herkent zodat je problemen voorkomt.
    Sterkte...
     
  7. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Dit was een van de eerste dingen die ze mij vertelde toen ik van mijn zoontje bevallen was. Ik kreeg ook een folder die ik door moest lezen over herkenning en wat te doen.

    groetjes
    conny
     

Deel Deze Pagina