hersenbeschadiging in witte massa.

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Antares, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nog meer mensen die dat hebben? Ik heb topic hier voor haar achterstand. Maar zijn er meer die dit hebben en erover praten? Wat houdt hetvoorjouw kind in enz?

    Groetjes miranda
     
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.393
    113
    hoi, ik heb geen kindje met een wittestofafwijking maar heb het zelf wel.
    Ik heb als pasgeborene hersenvliesontsteking door een coli bacterie gehad en ben twee maanden ziek geweest. Toendertijd waren er nog geen scans en hebben ze het ontstekingslitteken ook niet gezien)
    Ik had bij thuiskomst in het begin wat last van trekkingen maar daar was ik al snel over heen gegroeid.
    Tot de zwangerschap van de oudste was er niet veel van de schade te merken. Wel was mijn coordinatievermogen slechter, snel moe maar dat is nooit aan de hersenvliesontsteking/witte stofafwijking gelinkt. Van die afwijking was niemand op de hoogte.

    na de zwangerschap van de oudste kreeg ik uitvalverschijnselen in mijn re-been en later bleek er ook wat uitval te zitten in mijn arm.
    De revalidatiearts benoemde het als een lichte halfzijdige verlamming.

    Waarom ik pas op latere leeftijd klachten heb gekregen en er dus uiteindelijk een mri is gemaakt waarop de wittestofafwijking goed te zien is.
    De neuroloog legde het aan mij uit dat als je jong bent nog genoeg hersencellen hebt om te compenseren maar als je ouder sterven er in een natuurlijk proces cellen af en is er niet meer voldoende capaciteit om de beschadigde plek te compenseren.
     

Deel Deze Pagina