hersenbloeding

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door sydneys, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Hoi ons zoontje heeft een hersenbloedingkje gehad, ze zijn nu allemaal testen aan het doen en hij ligt op de intencife care, het manneke is nog geen week oud

    Hoe oud hij is weet ik niet, geen idee welke dag het is vandaag, ik ben kapot, lichamelijk en psychisch

    Zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben? Hoe gingen jullie er mee om en hoe liep het af?

    Ons zoontje doet het goed, hij doet zoals elke baby, alleen schattiger ;) tot nu toe laat hij epileptische aanvalletjes zien en zijn ze aan het kijken hoeveel medicatie hij nodig heeft maar hij word er extreem moe van

    Vandaag is een belangrijke dag, ze gaan een echo van zijn hoofdje maken en dan kunnen ze zien of de bloeding minder is geworden of meer of hetzelfde

    Duimen jullie voor ons dat de echocolade goed is vandaag?
     
  2. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een stress voor jullie! Gefeliciteerd natuurlijk met je zoontje, maar wat naar dat dit is gebeurt. Ik wil je heel veel sterkte wensen en zal voor je duimen vandaag!
     
  3. jols

    jols Bekend lid

    26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat naar, natuurlijk duim ik voor je. Veel sterkte!
     
  4. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel sterkte.
    Hopelijk vandaag een goede uitslag van de echo.
    Dikke knuffel!
     
  5. cc93

    cc93 Bekend lid

    10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn neefje heeft het ook gehad. Enkele dagen na de geboorte viel op dat hij ook stuiptrekkingen had. Niet eens zo heel erg, maar toch viel het op.
    Bleek ook een infarctje te zijn. Mogelijk al voor de geboorte of tijdens de geboorte gebeurd. Was niet geheel duidelijk. Weet niet meer precies hoe lang hij destijds in ziekenhuis heeft gelegen, maar kreeg epilepsie medicatie mee. Verder was het afwachten hoe het verder zou gaan. Heeft veel stress opgeleverd en hij werd enorm verwend, hoefde maar 1 kik te geven en we stonden al naast hem. Bang als we waren dat druk op het hoofdje niet goed zou zijn. Dit gevoel is langzamerhand weggeebt.
    Nu enkele jaren later een gezond kereltje, heeft er gelukkig niks aan over gehouden! Ook geen epilepsie meer, die medicijnen gebruikt hij al jaren niet meer!

    Heel veel sterkte gewenst en ik duim mee dat het voor jou zoontje ook zo goed mag aflopen.
     
  6. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Bedankt allemaal en cc93 ook bedankt, het is leuk om goede verhalen te horen
     
  7. Yvon1893

    Yvon1893 Fanatiek lid

    24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Poe zenuwslopend, zo klein en dan zoveel pech. Ik duim voor jullie dat de echo goed is en dat jullie manneke snel hersteld
     
  8. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Is hij eindelijk wakker en doet hij zijn oogjes open komen ze weer af met machines en gaan ze hem weer met naalden prikken. Om gek van te worden!
     
  9. ilo14

    ilo14 Actief lid

    15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Oh wat zielig voor het mannetje. Ik duim heel hard voor jullie dat het helemaal goed komt!
     
  10. Natasja84

    Natasja84 Fanatiek lid

    8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Heel veel sterkte, hopelijk zal alles goed verlopen...!!

    En ook nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie ventje :D
     
  11. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    heel veel sterkte!
     
  12. Melovekane

    Melovekane Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ahhh nee he dat meen je niet! wat vreselijk voor jullie en Dylan!!!! Hopelijk gaat het allemaal goed komen!
    heel veel sterkte
     
  13. jongenmeisje

    jongenmeisje Bekend lid

    2 jan 2012
    838
    0
    0
    ons zoontje is 10 weken te vroeg geboren en heeft tijdens of vlak na de geboorte een hersenbloeding gr 2 gehad.
    vanwege de bloeding werkte de afvoer van de liqor niet goed waarvoor hij een tijdelijke drain heeft gekregen toen hij 10 dagen oud was. Deze is 8 weken gebruikt en toen was het evenwicht weer hersteld. Er werd bij ons zoontje ook gedacht dat er sprake was van epilepsie maar dit bleek niet zo te zijn.
    hij wordt zaterdag 2 en is een ondernemende peuter zonder motorische problemen wel eet en gehoorproblemen maar dit vanwege ander oorzaak. Aan de hersenbloeding heeft hij vooralsnog geen bekende schade overgehouden.
    Ik weet niet welke graad hij heeft maar graad 1 en 2 is meestal zonder gevolgen.

    Als je meer details wil weten kun je me pb.
     
  14. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Met onze dylan gaat het heel erg goed. Hij heeft geen aanvalletjes meer gehad en is vandaag van de intencife care naar de medium care verhuist. Wat een verschil, er gaan niet constant alarmpjes en belletjes af op die kamer, de naaldjes op zijn hoofdje zijn weg, we kunnen hem weer vastnemen zoals wij willen dus zonder die draden in de knoop te halen, daar was ik goed in ;) we mogen hem verschonen op een normaal verzorgingskussen en hij mag om de dag lekker in badje gaan

    Echt een groot verschil, hopelijk blijft het zo :)
     
  15. Melovekane

    Melovekane Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    wat een fijn nieuws!!!!
     
  16. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Super nieuws!! Hopelijk gaat hij ook weer snel van de medium care af. Heel veel sterkte met alles.
     
  17. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Als eerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

    Mijn zoontje heeft, waarschijnlijk door de vaccumpomp, 2 keer een hersenbloeding gehad.. Hij kreeg toen hij een dag oud was last van stuiptrekkingen en wegvallen e.d. Hij is toen overgeplaatst naar de Nicu in een ander ziekenhuis.. Daar dachten ze in de eerste instantie aan een hersenvliesontsteking, na een aantal dagen aan de monitor te hebben gelegen en inderdaad ook van die naaldjes in zijn hoofd (weet ff de naam niet meer) hebben ze een MRI-scan gedaan en daaruit is dus gebleken dat hij die bloedingen heeft gehad..

    Hij is nu ruim 2,5 jaar en hij doet het heel erg goed.. Het eerste jaar ontzettend bang geweest dat hij er iets aan overgehouden had, zijn motorische ontwikkeling ging de eerste 8 maanden niet heel vlot, daar heeft hij toen ook 2 keer in de week fysio voor gehad. Maar met 1 jaar liep hij gewoon en praten deed hij toen ook al.. Nu kan ik langzaam aan alles loslaten. Ik heb vertrouwen in hem en zoals het er nu naar uit ziet heeft hij er geen blijvende schade aan over gehouden..

    Heel veel sterkte en als je vragen hebt kan je me alijd pb'en..
     
  18. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Bedankt. Ook heel leuk voor positieve verhalen te horen.
    Hij is sinds vandaag van alle kabels af, hartslag en ademhaling controleren ze ook niet meer via kabeltjes dat is dus de laatste stap

    Hij heeft net nog wen echo van zijn hoofdje gehad, de uitslag horen we hopelijk straks en hij mag misschien morgen al naar huis
     
  19. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een goed nieuws zeg, ik ben blij voor je! Hopelijk mag je hem morgen lekker mee naar huis nemen.
     
  20. Melovekane

    Melovekane Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    En is Dylan al thuis?!
     

Deel Deze Pagina