Herstel na bevalling van 14 weken zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miniontulp, 16 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miniontulp

    28 apr 2020
    94
    25
    18
    Hoi lieve meiden,

    zaterdag is na een zwangerschap van 14+3 mijn bevalling opgewekt. Ons zoontje bleek niet meer te leven.

    zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt en hoelang duurde het lichamelijke herstel bij jullie? Ik merk dat ik zo moe en slapjes ben, het vloeien leek vanmorgen bijna gestopt en is toch weer meer(niet mega veel hoor) maar het maakt me onzeker en angstig.

    Opzoek naar ervaringen dus, helaas.
     
    Mokski vindt dit leuk.
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Geen ervaring, maar wou je even heel veel sterkte wensen ❤
     
  3. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb 2x bevallen met 14.7 en 15.4wk (beide keren hartje gestopt) in ziekenhuis. Het herstel ging snel en prima: ik voelde mij gelijk niet zwanger en kon verder vooruit. Niet moe etc. Ik nam wel goede natuurlijke vitaminen dus daar kan het ook eraan liggen.
    Verder het vloeien en zw. hormoon blijft nog echt 6-10wk. Her vloeien zal soms veel soms weinig zijn is bij iedereen anders. Je ovulatietesten of zw testen kunnen nog tot 10wk vaslpositief aangeven maar in principe bij wens kan je gewoon gelijk zwanger gaan worden proberen.
    Ik wordt normaal gesproken gelijk zwanger, na eerste miskraam pas 4mnd later en na tweede pas 7mnd later lukte het

    als het goed is heb je nog nacontrole van verloskundige thuis En 2 en 6wk bij de arts in ziekenhuis. Daar maken ze inwendige echo om te kijken of alles Echt weg is. En ja indien je wenst bloedonderzoeken etc na miskraam.

    Sterkte
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier iets later, opgewekte bevalling ivm omvangrijke schade en down. Bij de 10 weken echo werd er wat gesignaleerd (hygroma colli) na iets meer dan 14 weken en een vlokkentest (mislukt) en arrayonderzoek (slaagde wel) hadden we de uitslag. Uiteindelijk bleek hartje eerder al gestopt te zijn als dat wij de zwangerschap beeindigde.

    Fysiek heb ik mezelf 3 weken gegeven om te herstellen. Mentaal had t iets meer tijd nodig, maar kwam meer bij vlagen op een beetje de standaard momenten.

    Vooral de daarop volgende zwangerschap was een gevalletje "ahoh, gaan we weer". Terwijl we eigenlijk niet anders dan pech hadden gehad met ons zoontje. Nu in de ronde voor nr 4, stuk relaxter ookal zijn de testen lekker vaag aan t doen. We zien t wel, komt er niks uit zei het zo, komt er wel een ukkie bij zien we dat als een cadeautje.
     
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Met ruim 12 weken bevallen hier. Ik was vooral verbaasd dat mijn lijf meteen weer hup hup na een maand een eisprong gaf. Soort van verraad? Mijn hart lag nog ergens op de snelweg en mijn lijf was klaar voor de volgende ronde. Een aantal dagen wat spierpijn en vloeien en dat was het wel.

    Sterkte met alles <3
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. En helaas gecondoleerd met het verlies.

    Hoe gaat het nu met je? Ik ben op 10 december ingeleid en bevallen met 15 weken van onze zoon nadat bleek dat hij was overleden. Hier vloei ik ook af en aan, erg vervelend.
     
  7. Miniontulp

    28 apr 2020
    94
    25
    18
    hoi, jij ook gefeliciteerd met de geboorte en helaas gecondoleerd met het verlies van jullie zoon.
    Het vloeien lijkt gestopt te zijn en krijg beetje bij beetje mijn energie weer terug. Merk wel dat ik veel down ben, vind het lastig een plekje te geven. Hoe gaat dat bij jou, lukt dat bij jou een beetje?
     
    bozoe vindt dit leuk.
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier is het vloeien ook minder. Ik merk dat het wat heftiger wordt zodra ik wat inspanning heb gehad.

    Ik heb afentoe momenten dat het besef ineens weer komt en dan grijpt het me letterlijk naar de keel. De gedachte dat er geen baby komt in mei/juni maakt me zo verdrietig. Hebben jullie onderzoek laten verrichten naar de eventuele oorzaak? Wij krijgen 15 januari de uitslag van het onderzoek op de navelstreng. Ik hoop dat er iets gevonden wordt. Ik vind dat "domme pech" hard om te begrijpen en verwerken.
     
  9. Miniontulp

    28 apr 2020
    94
    25
    18
    Dat besef is heftig he.. ik heb er vooral snachts last van. Nu ook dus. Van een onrustig gevoel tot aan flinke paniekaanvallen als ik wil gaan slapen.
    Ja wij hebben ook onderzoeken laten doen, eind januari hebben we een afspraak staan. Dan hopen ze alle uitslagen binnen te hebben. Donme pech zou ik ook moeilijk vinden om te accepteren..
     
  10. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en gecondoleerd met dit verlies.

    Hier in jan 2019 met 14+3 ingeleid en bevallen van een zoontje. Ik was de eerste week kapot lichamelijk. Ik kon me bed niet uitkomen ik was moe misselijk buikpijn rugpijn. Mentaal was ik een chaos en heeft het wel langer geduurt voordat ik er boven op was. Ik heb extreem gevloeid de eerste 2 weken.
    Nu nog heb ik het soms moeilijk.
    Ik heb ook zijn geboorte kaartje van t ziekenhuis en het dekentje en de echo ingelijst een een mooie frame zodat hij toch altijd een beetje bij ons is.

    Ik wil je wel even een virtuele dikke knuffel
     
  11. Miniontulp

    28 apr 2020
    94
    25
    18
    Jeetje ook zo heftig! Voor jou ook een dikke knuffel! Wat heb je gedaan om er mentaal bovenop te komen behalve de tijd geven? Ik vind dat ook echt het moeilijkste..
     
  12. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Wat bij mij helpt is dat ik een kistje boven heb met zijn baby spullentjes. Ik had al een pakje gehad van iemand en een speen. Die heb ik daar ingedaan evenals de echo's en het boekje. Ook heb ik een foto lijst met ze geboorte kaartje van t ziekenhuis en het wikkeldeken van t ziekenhuis met echo er in gedaan. Dat hielp mij vooral. Zo is hij voor mij tastbaar en zo hoort hij erbij.
    Ook praten helpt. Elk jaar op 4 januari staan we er bij stil. Verdriet steekt nu nog steeds de kop op soms. Vooral als ik kinderen zie die nu de zelfde leeftijd hebben als hij nu zou hebben.
    Maar wat mij vooral help is dat hij hier in huis gewoon besproken word. Onze zoon is dan 5 maar hij weet dat hij een sterrenbroertje heeft.
    Het eerste jaar was erg moeilijk. Na het eerste jaar kon ik het de plek geven die voor mij fijn was.
    Ik Zal vooral je emotie laten komen die je voelt. Gun je zelf de tijd om alle emoties te voelen en voel je vooral niet schuldig over deze emoties
     

Deel Deze Pagina