Het gastouder klets-topic.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door minniemouse25, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hallo allemaal,

    Naar aanleiding van wat topics in de lounge kwam ik erachter dat er toch best veel meiden werken als gastouder. Misschien is het leuk om hier met elkaar over te kletsen, tips, advies en ervaringen uit te wisselen en vragen te beantwoorden.

    Dus wie kletst er mee?

    Liefs minniemouse
     
  2. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Ikke :D

    Viel me ook al op ja dat er hier toch heel wat gastouders op het forum aanwezig zijn, leuk hoor!!
     
  3. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik ook hoor!!Ben zelfstandige sinds een half jaar ongeveer.gisteravond weer vergadering gehad...pfffWordt nog wat in 2012...
     
  4. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Zag ook inderdaad dat er best veel gastouders zijn.
    Ik ben al 7 jaar gastouder en in januari vier ik mijn 5 jarige bestaan als zelfst. gastouder (feestje!).

    Ik klets dus graag mee!
     
  5. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hey meiden,

    Wat verstaan jullie onder ''zelfstandig'' gastouder?
     
  6. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik heb een eigen bedrijfje, sta ingeschreven bij de kvk(kamer van koophandel).
     
  7. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Dan ben je zelfstandig.Je moet je per jaar 8500 of meer verdienen en 1250 uur aan je onderneming bezig zijn.Ook training van 6 avonden volgen en in laten schrijven bij de kvk.Het kan een heleboel belasting schelen;)
    google anders ff op franch en free gastouder..
     
  8. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Linda, wat heb ik gemist dan??
    Wat wordt er nog wat in 2012?

    Ik ben trouwens (nog) geen zelfstandige maar nu 3 jaar werkzaam als gastouder.
     
  9. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Okee. Dus als je net zoals ik ingeschreven sta bij een gob en voldoende opvanguren hebt kun je je dan zelf ihnschrijven bij de kvk?
     
  10. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Bij ons gob is het nu zo dat je per dag per kind een extra uur mag schrijven ivm opruimen en voorbereiden.Volgend jaar mag dat niet meer...En nu komt het:schoolgaande kinderen hebben bij ons standaard minimale uren van 6.5 per schooldag.Maar ik vang ze eigenlijk maar 3 uurtjes op.De overheid wil nu dat er dan daadwerkelijk ook maar 3 uur geschreven wordt..Mijn vraagouders zijn gelukkig erg makkelijk en hebben al gezegd dat ze het zo als nu willen laten,maar anders scheelt dat best veel per maand hoor...
     
  11. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik vind dat wel een beetje raar eigenlijk. Als ik 5 kinderen heb dan mag je bij jouw gob 5! uur extra rekenen? En dat krijg je dan betaald van de vraagouders?

    Schoolgaande kinderen heb je op 6,5 uur staan? Dat vind ik ook wel apart eigenlijk. Ik heb er 2 bso en die heb ik 3,5 uur en dat schrijf ik dus ook.

    Is het uurtarrief van jou dan heel laag of zijn ze heel duur voor de vraagouders? Ben heel erg benieuwd naar je gob eigenlijk!
     
  12. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Een uur extra schrijven, die ken ik ook nog niet ;)
    Maar dat is in een week idd echt veel dan, dat zal je wel merken idd als die eraf gaat.

    Ik heb nog geen BSO kids gehad of kids die je naar PSZ moet brengen en halen, maar weet dat je bij ons GOB daar samen afspraken over kan maken.
    Ik wist ook nog niet dat de overheid dit ook aan banden gaat leggen.

    Gaan je vraagouders alles dan zelf betalen??
     
  13. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    :DMijn uurtarief is 3.79 dus wel erg laag...mag ik naar jullie tarieven vragen??.
     
  14. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik krijg 4.63 per uur exclusief eten en drinken.
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    mag ik mij ook bij jullie aansluiten?? Ik heb tot 1 oktober 6 jaar in de kinderopvang gewerkt en ga nu als gastouder aan de slag. De GGD is vorige week langsgeweest en vond alles keurig in orde. Als de gemeente de registratie afgerond heeft, dan kan ik aan de slag.

    Binnenkort komen er ouders kennis maken van een meisje van 3. Een behoorlijke uitdaging, want ze is pas een maand in nederland (pools) meisje. Maar omdat ik pedagogisch een hoop ervaring heb door mn werk in de kinderopvang heeft het gob haar bij mij geplaatst.

    Ik heb er eigenlijk wel zin in.
     
  16. Tjilpje

    Tjilpje Fanatiek lid

    3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linda bij wat voor gastouderbureau zit jij? rare regels

    ^^Bij ons gob is het nu zo dat je per dag per kind een extra uur mag schrijven ivm opruimen en voorbereiden.Volgend jaar mag dat niet meer...En nu komt hetchoolgaande kinderen hebben bij ons standaard minimale uren van 6.5 per schooldag.Maar ik vang ze eigenlijk maar 3 uurtjes op.De overheid wil nu dat er dan daadwerkelijk ook maar 3 uur geschreven wordt..Mijn vraagouders zijn gelukkig erg makkelijk en hebben al gezegd dat ze het zo als nu willen laten,maar anders scheelt dat best veel per maand hoor... ^^

    Volgens mij heeft dit nooit gemogen van de overheid en vangt het gob nu wat extra centjes op deze manier, je uurtarief is ook middeleeuws;) ik zou eens gaan informeren naar een ander gastouderbureau. Op basis van wat ik nu lees.;) Wat betalen de ouders uiteindelijk per uur? en wat betalen ze het gob?

    Ohja ik ben ook gastouder (zelfstandig) sinds vier jaar;)
     
  17. marleentje26

    marleentje26 Fanatiek lid

    25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ho Meiden,

    Ik weet niet of jullie het waarderen als ik ook mee klets?
    Ik ben namelijk geen gastouder maar een bemiddelingsmedewerker gastouderopvang.

    Laat maar weten hoor als jullie het liever niet hebben dat begrijp ik!!

    Lindaa: ik denk dat je gob deze regels zelf bedacht heeft van extra uren schrijven en minimaal 6,5 uur voor bso kinderen. Want dat zijn absoluut geen standaard regels! Want ouders nemen vaak maar 3,5 uur af bij bso en dan zou je bijna het dubbele mogen schrijven! Dat is erg vreemd. Daarnaast een uurtarief van 3,79 is heel slecht. Er zijn zelfs adviestarieven vastgesteld en die liggen op minimaal 4,10 per uur.

    Bij ons mogen gastouders zelf hun uurtarief bepalen en de meeste vragen 4,75 a 5 euro per uur. Het ligt er natuurlijk ook aan wat er aan bem kosten gerekend word dat loopt soms ook de spuigaten uit!! Maar als gastouder heb je toch echt wel recht op minimaal 4,10 per uur. Anders houd je er ook eigenlijk te weinig aan over.
     
  18. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    @marleentje: van mij mag je hier zeker meekletsen. Misschien wel handig voor eventuele vragen.
     
  19. marleentje26

    marleentje26 Fanatiek lid

    25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    minnimouse: dank je wel!!

    Mochten andere er wel problemen mee hebben dan hoor ik het graag en begrijp ik het!
     
  20. tulip

    tulip Niet meer actief

    Marleentje van mij ook hoor.
     

Deel Deze Pagina