Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Hallo allemaal,

    Ik weet dat er al heeel veel topics over zijn. En dat ik eigenlijk gewoon de zoekfunctie moet gebruiken..

    Maar ik wil gewoon een up-to-date-topic voor (bijna)-mama's die hun kindje graag in een draagdoek willen dragen of al dragen en hun ervaring willen delen.

    Er zijn namelijk zoveel soorten/maten/voor-en nadelen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

    Ik zit echt te twijfelen welk merk ik wil en wat voor soort (bijv. ringsling, lijkt mij ook makkelijk)...

    Brand los!!
     
  2. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mogen draagzak-mama's er ook bij :)?

    Ik heb een Tricot Slen rekbare doek waarmee ik mijn dochter vanaf 1,5 week gedragen heb. Beide vonden we het meteen super fijn maar nadeel vond ik de warmte en het knopen steeds. Al vrij snel ben ik dus op zoek gegaan naar een ergonomische draagzak en sinds 3 weken wordt dochterlief gedragen in de Hoppediz Bondolino Pflaume Light (de minder warme versie in het paars, super stoer!). Ik ben erg tevreden (en dochterlief ook). Zal van beide een fotootje meeplaatsen!
     
  3. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    En in de draagzak
     
  4. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Natuuuurlijk!!
    Alles is welkom.. het is al moeilijk genoeg met al die keuzes haha!
    Leuke foto's ..
     
  5. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hey Fruity,

    Wij hebben een draagdoek van bykay. Nijn vind het heerlijk om er in zitten.
    Maar nu ze groter wordt is het niet helemaal ideaal meer. Ze wil kijken. En ik kan haar niet alleen op mijn rug krijgen.
    Ben nu aan het rondkijken naar iets wat makkelijk knoopt voor het rugdragen.

    @Loki Wat een prachtige foto's!
     
  6. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Nog een foto :)
     
  7. jufD

    jufD Bekend lid

    10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik ben begonnen met dragen met een doek van bykay. voor de eerste paar weken vond ik het een heerlijke doek, maar hij was wel erg warm en mijn kleine man werd er al snel te zwaar voor.
    Nu heb ik een draagdoek van Girasol(donau) en een ringsling(girasol Amitola). De ringsling gebruik ik vaak voor korte stukjes, bijvoorbeeld naar de supermarkt. Ik kan hem in een paar seconde omdoen en hij draagt zelfs met mijn mannetje van 10 kilo erg lekker.
     
  8. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    draagdoeken zijn er in alle soorten en materialen.

    Ik ben zelf groot fan van geweven doeken en ook behoorlijk actief op het dragen en voeden forum en tig buitenlandse draagdoekenfora.

    je hebt dure doeken, goedkope doeken, dunne doeken, dikke doeken, doeken van katoen, maar ook van blends van katoen, zijde, ramie, hennep, wol, linnen
    doeken in allerlei printjes etc..
    meeste doeken die ik heb zijn van het merk Didymos, ze zijn behoorlijk aan de prijs, maar zoveel keuze..
    Doeken van Didymos, Natibaby, Hoppediz, Girasol zijn doeken die je 2e hands makkelijk kan scoren.. hele fora staan er vol mee en ook de duitse ebay heeft er heel veel.
    Doeken die je 2e hands koopt zijn vaak al lekker ingedragen, lekker zacht en meestal wat betaalbaarder.
    Nieuwe doeken koop ik alleen, als er een gelimiteerde versie uitkomt (ja, ben ook doekengek om te verzamelen :D).. voordeel van bovenstaande merken is dat je meestal geen kapitalen hoeft in te leveren als doek je niet bevalt en je wilt er weer vanaf.. dus draagdoeken hoeven niet altijd duur te zijn zelfs al zijn ze aan de prijs bij het aanschaffen.. Sommige doeken zijn zelfs zo gewild dat ze voor meer verkocht worden dan ze retail waren,

    Een geweven doek kan je erg lang gebruiken.. doeken die ik nu heb gebruik ik voor mijn baby maar ook voor mijn peuter.. het vergt even wat handigheid maar met behulp van youtube en draagconsulten kan je al snel makkelijk een kindje op je rug knopen.

    Voor elk weertype heb ik wel een doek.. winters lekker met wol, zomers lekker met linnen..

    ehm... dat was het wel voor nu ff :)
     
  9. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb een minimonkey gekocht, nu nog afwachtten of het bevalt.
    Op de 9maanden beurs menig vrouw er tevreden mee zien rondlopen. Met de pop heb ik het toen ook geprobeert en het voelde erg prettig.
    Zag de baby's die erin lagen ook lekker comfortable slapen..

    Manuk
     
  10. fafje

    fafje Niet meer actief

    top dit topic, ik wil ook graag dragen bij mn volgende kindje...hoop dat er meer foto's komen..

    lees nu wel vaak dat Bykay heel fijn is alleen snel te warm...maar mij lijkt een rekbare doek wel heel fijn in de eerste weekjes..

    ik blijf volgen
     
  11. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Leuk, al die reacties!
    Natuurlijk is elk mens anders, maar vaak lees je dan toch wel dezelfde dingen hé.

    Hebben jij of N. veel last gehad van dat het te warm werd met de Bykay, Dinges? ;)

    En Limmeke, bedankt voor alle info.. ik ga ook eens googlen op 'gewone' geweven doeken..
    Ook ervaring, vast wel, met de ringsling?

    Die lijken mij, vooral in het begin en voor kleine stukjes, echt ideaal...
     
  12. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb ook ervaring met een RS ja.. handig omdat je dat even "snel" omdoet, maar ik mag niet op die manier dragen ivm bekkeninstabiliteit
     
  13. Arri

    Arri Fanatiek lid

    21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Werd geadviseerd om mijn vraag hier neer te zetten:

    ------------

    Pfff.... heb ik -na heel lang denken, zoeken, lezen en twijfelen- de keuze gemaakt voor een geweven draagdoek in plaats van een tricot doek, weet ik niet welk merk ik het beste kan aanschaffen.
    Deze keuze heb ik gemaakt vanwege de temperatuur, hoewel mij de tricot veel makkelijker lijkt. Is dit ook zo?

    Maar nu het merk dus... wat zouden jullie adviseren? Wil niet teveel geld er aan uitgeven; ga het voor het eerst doen. (liever niet meer dan ca. 60 euro)
    Zit zelf te denken aan de:
    - Hoppediz
    - Calin Blue
    - Ellaroo

    Wat zijn de verschillen tussen deze merken? En wat zijn de voor- en nadelen?

    Alvast bedankt voor het lezen en het reageren! Ben benieuwd!

    Groetjes, Arri
     
  14. Arri

    Arri Fanatiek lid

    21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Is de gewone hoppediz ook geschikt voor de zomer?
    vind de leichte weer wat duurder... en krijg het als cadeau!
     
  15. Arri

    Arri Fanatiek lid

    21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    kom nu ook in eens de Carry Sling Amazones tegen... kent iemand die?
     
  16. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik adviseer als beginnersdoek altijd een hoppediz. Een gewone katoenen, en als je liever een dunne zomerdoek wil is de hoppediz das Leichte heel geschikt. Voordeel van Hoppediz is dat ze oersterk zijn en redelijk goed geprijsd!
     
  17. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,
    Welke draagdoek raden jullie aan in de zomer, zo rond eind juli, tm september?
     
  18. boerderijmama

    boerderijmama Bekend lid

    6 jun 2011
    926
    45
    28
    NULL
    België
    Mijn eigen ervaring:
    ik heb een rekbare doek tricot slen, die heb ik in het begin wel goed gebruikt, is makkelijker dan een geweven (denk ik), omdat je wat speling heb door de rek die erin zit, je kan hem aandoen en daarna wat open'trekken' om je baby erin te zetten, de geweven doek moet je om je baby knopen.

    Toen ze al wat groter was, heb ik een ringsling gekocht, héél makkelijk om even gauw naar buiten te gaan, papa kan er ook mee overweg, om de was op te hangen, ... maar rust wel op één schouder, dus niet om lange afstanden te doen (ik toch niet, ik heb nogal zwakke schouders)

    Nog wat later heb ik een mei tai gekocht, ideaal voor als ze nog wat groter zijn vind ik, omdat het ook vrij makkelijk op je rug kan en het gewicht is mooi verdeeld.

    Nu voor ons volgend prutske krijg ik er terug één cadeau, ik ga voor een geweven knoopdoek gaan. Nog geen ervaring ermee, maar ik hoop dat dit meevalt omdat ik wel wat knoopervaring (niet veel hoor ;)) heb...

    Dus: voor elke gelegenheid is er een doek, ik vind ook dat de doeken afhankelijk zijn van (de grootte/leeftijd van) je kindje zelf...
     
  19. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    @Fruity, Ik heb er geen last van gehad dat het te warm was. Nijn had dan vaak alleen een romper aan en een ik een dun shirtje. De eerste foto heeft zo ook alleen een romper aan toen was het ook echt heel warm.
    Het is jammer dat je niet in de buurt woont anders mocht je hem zo lenen om te proberen. (En om het nou op te sturen...)
     
  20. fafje

    fafje Niet meer actief

    Dinges, stel nou dat mijn kindje in zegmaar wat maart/april/mei geboren wordt, dan zou dat toch wel te warm zijn?! als ik kijk naar afgelopen maanden best warm en benauwd geweest...of kleed je jezelf dan heel dun en baby ook
     

Deel Deze Pagina