Het grote kerst topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje93, 14 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Deze heb ik nog niet langs zien komen.
    Wat gaan jullie met de kerstdagen eten?
    Bepaalde tradities?
    Etc.
    Bekijk bijlage 601058
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Leuk! Wij gaan eerste kerstdag uit eten en de 2e eten we chinees. Mooi makkelijk dit jaar.

    En eerste vieren we altijd met mijn familie en 2e altijd met schoonfamilie.
     
  3. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    2e kerstdag moet ik nog bedenken, dan wil ik flink culinair uitpakken. Maar wacht nog op wat mooie kookboeken en we weten nog niet exact het gezelschap.

    Eerste kerstdag is gezien omstandigheden wat simpel, maar wel lekker.
    Vooraf: Plank met antipasti ( dus worst, ham, olijven, bruschetta, gemarineerde artisjok enz.)
    Hoofd: Ossobucco met zelfgemaakte pasta en gremolata.
    Na: De kinderen maken crème brulée en ik als enige waarschijnlijk een kaasplankje.
     
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.136
    4.354
    113
    Home
    1e kerstdag vieren we bij mijn broer met de hele familie
    Geen idee wat we gaan eten meestal maken we allemaal wat maar dit jaar niet

    2e kerstdag met gezin
    Misschien gourmetten oid nog niks op de planning
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    1ste kerstdag wil ik uitgebreid koken met mijn man.
    Moet nog een menu bedenken. Jullie nog tips? Wat een zwangere mag eten. :D

    En 2e kerstdag gaan we bij mijn broer & schoonzus eten.
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mag ik van jou het recept van de ossobuco?
    Denk dat dat goed in de smaak valt bij mijn man.
     
  7. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    1e kerstdag denk ik aan gourmetten met het gezin (zonder de baby dan haha)
    Voor 2e kerstdag zoek ik nog een lekker vegetarisch gerecht dus als iemand een tip heeft!
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.370
    113
    Kerstavond: borrelen en all you need is love kijken

    1ste kerstdag:
    voor het eerst in jaren met zijn zessen. We gaan gezellig samen ontbijten en cadeautjes uitpakken. De rest van de dag een beetje chillen: spelletjes, kerstfilm, e.d.

    ‘s Avonds gaan we kindvriendelijk dineren.
    Vooraf: kipcocktail met sinaasappel, avocado en limoenmayonaise
    Hoofdgerecht: pork belly met honing-mosterd, frietjes, appelmoes met steranijs en geroosterde groentes
    Nagerecht: capuccino-meringuerol

    2de kerstdag komt familie. Dan zijn we met 6 volwassenen en 8 kinderen (waarvan 4 pubers). Dat wordt de hele dag kletsen, borrelen, e.d.
    Diner:
    2 voorgerechten (1 maakt mijn zus, en 1 maken mijn ouders)
    Amuse soepje: garnalenbisque met Hollandse garnalen en dilleroom
    Hoofdgerecht:
    Kalkoen met peterselie-limoenboter, gebakken champignons met tijm, pastinaakpuree met peer, salade van rucola, rode biet en pijnboompitten, aardappelkroketjes en een remoulade van knolselderij.
    Nagerecht: kruidige panna cotta (kardemom, kaneel en vanille) met stoofpeer en kardemom-crumble
    En dan nog een kaasplankje (nemen mijn ouders traditiegetrouw mee)
     
    qwerty123 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  9. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    marina kl vindt dit leuk.
  10. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht

    Er kunnen vast nog 4 personen bij tweede kerstdag hahaha. Klinkt super goed!
     
    Adje vindt dit leuk.
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.370
    113
    :D Ja hoor, meestal eten we ‘3de kerstdag’ van alle restjes, dus er is altijd genoeg. Neem jij dan wel wat van die ossobucco mee :D;)?
     
  12. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik zeg deal! ;)
     
    Adje vindt dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    1e kerstdag gaan wij de Disney parade bekijken, misschien ontmoeten we Goofy, Donald Duck of Katrien. Eten; snel en makkelijk zodat we meer tijd hebben in het park.
    2e kerstdag zelfde als hierboven ;) maar dan met een dubbele warme chocomelk met slagroom.

    Dit jaar dus even anders dan anders. Even geen familie verplichtingen maar gezellig met vrienden op een mini vakantie.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  14. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Wij vieren hier eerste kerstdag vleesfonduen met m'n broertje en zijn vriendin. Daarbij horen groentesnacks (paprika, komkommer, tomaat en bleekselderij), stokbrood, zelfgemaakt kruidenboter en als nagerecht zelfgemaakte appelbollen met vanillesaus.

    Tweede kerstdag gaan we uitgebreid ontbijten met zelfgemaakte croissants en kaasbroodjes, gekookte eitjes, yoghurt met vers gesneden fruit en thee/koffie en versgeperste sinaasappelsap.

    's Avonds heb ik lekker samen met m'n vriend en dan gaan we gourmetten met wat er nog over is van de dag ervoor. Moet alleen nog even een nagerecht verzinnen. Misschien vind ik hier wel inspiratie! :D
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oke. De grinch hier.. Ik heb echt een hekel aan kerst..

    Vroeger vond ik het leuk. Maar si da mijn oma 12 jaar geleden is overleden vond ik het al niet bijzonder meer. En nu heb ik er echt een schijthekel aan..
    Mijn ouders zijn 7 jaar gescheiden. Mijn pa zit 1e kerstdag bij zijn vriendin. Mijn moeder alleen.
    Mijn man en ik zijn 1e kerstdag bij mijn schoonouders. (Waar het uiteindelijk AL-TIJD ruzie wordt. Of over cadeautjes of over het eten. Of over helpen opruimen. Er is nu al ruzie trouwens over kerst.. En het is nog niet eens kerst).
    We eten dan altijd stoofpeertjes (met een kilo suiker) gekookte aardappels (met een kilo zout) en kalkoen en als toetje altijd een ijsboomstammetje (oké. Die zijn wel echt lekker).

    2e kerstdag moet ik de hele dag werken van 9 tot 7. Zit mijn vader waarschijnlijk alleen. Zit mijn moeder wederom alleen. En mijn man met mijn zoontje alleen. Dus ga mijn man wel vragen om iets met mijn moeder te gaan doen. Anders zit ze echt de hele kerst alleen.

    Dus ja... hier een echte grinch.. Ik HAAT kerst....

    De ruzie die er nu al is gaat over dat we 1e kerst met 6 man en 2 hondjes in huis zitten. Waaronder een kind van 1.5 en een verstandelijk beperkte man. En mijn schoonzus wil per se nog haar 2 grote herders meenemen.. En als ze die niet mee mag nemen komt ze niet. Dus dat is drama tussen mijn schoonouders en schoonzus. En nu wil ze die grote herders boven laten op de kamer waar mijn kind van 1.5 jaar moet slapen.. wat dus echt in geen honderdmiljoenjaar gaat gebeuren. Dus dat is drama tussen ons en mijn schoonzus en schoonouders. Want als die honden op de kamer van mijn zoon moeten blijven terwijl mijn zoon daar moet slapen, dan slaapt hij daar dus niet en gaan wij om 7 uur naar huis.

    Dus het is 2 dagen overleven...

    Maar wel heel fijn voor alle andere mensen die wel van kerst genieten (en dat meen ik oprecht)
     
  16. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Eerste kerstdag eten we met familie en neemt iedereen iets mee...tweede kerstdag eet ik op mn werk, ik weet nog niet wat. Man en kinderen eten tweede kerstdag thuis patat
     
  17. CiDa84

    CiDa84 Bekend lid

    13 aug 2014
    552
    55
    28
    Kerstavond; thuis, hapjes en All you need.

    1e Kerstdag: met z’n 4-en ontbijten, we doen een paar kadootjes onder de boom, en eind van de middag naar mijn ouders, zusje en gezin komt ook, geen idee wat we eten, wij verzorgen iig het toetje.

    2e Kerstdag: gourmetten met schoonmoeder en schoonzus en haar gezin, bij ons thuis.

    Miss dat we ergens nog even naar schoonvader gaan, maar dat hebben we nog niet gepland.
     
  18. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Kerstavond hapjes met gezin .
    1ste kerstdag kadootjes naar ouders en in de avond bowlen en uit eten daar
    2de kerstdag naar schoonouders en ook kadootjes Dan eten we volgens mij Chinees ..
     
  19. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Wij zijn alle dagen weg en ik heb er zo ontzettend veel zin in. Ben al wekenlang zoetsappige kerstfilms aan het kijken. Een bijdrage van niks in dit topic, maar ach :D
     
    Nina Sanders, Luckyme96 en Adje vinden dit leuk.
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ik ben lekker vrij met de hele kerst, ook voor het eerst sinds jaren :)

    Kerstavond: mischien gourmetten maar eigenlijk vind ik 2 dagen vreten wel voldoende

    1 ste kersavond eet schoonmoeder hier en maak ik het volgende:
    -Amuse zalmblokjes met mascapone/ bosui op een toastje
    -Voorgerecht eendeborst salade( verspakket van de ah
    -Hoofd Ribeye van waqyu koeien ( zo lekker vlees is dat, rib uit ons lijf dat wel) , aperges, en pom duchene
    - Toetje koop ik sneeuwpopjes ijs ( van de ah) vind dochter leuk.

    2de kerstdag eten wij bij mijn moeder en familie, die gaat hapjes maken.
     

Deel Deze Pagina