Het grote Sint cadeau topic 2021

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 26 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    Ik ga het gewoon weer doen! Ik zag dat de kruidnoten alweer in de winkels liggen. (zelf wacht ik nog even op die van Bolletje, die komen stipt op 1 september. De truffel-variant is mijn guilty pleasure!) Door het herfstige weer de afgelopen tijd ben ik ook al helemaal in de stemming, haha. Dus…

    Het duurt uiteraard nog even, maar heb je al een idee wat je gaat kopen? Of heb je misschien zelfs al iets gekocht? Of koop jij juist liever last-minute? Wat geef jij maximaal uit aan cadeau's? En hoeveel cadeau’s per kind? Met wie en hoe vieren jullie het?
    En liggen er met kerst ook cadeau's onder jullie boom?

    Kom maar door met jullie aankopen en lijstjes van de kinderen! Altijd fijn om elkaar te kunnen inspireren! Ook als je geen idee hebt, en wat tips/advies wil, vraag het hier!

    (voor ouders met oudere kinderen heb ik ook een topic geopend in het schoolkinderen gedeelte!)
     
    Ayla7000 en Lm2 vinden dit leuk.
  2. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    #2 Eli05, 26 aug 2021
    Laatst bewerkt: 26 aug 2021
    Ons zoontje gaat dan 1 jaar en 3 maanden zijn. Ik had eerst in mijn gedachten om dan het keukentje van de IKEA te geven. Maar ik weet niet of hij daar nog te jong voor is. Was wel van plan om het keukentje om te vormen naar zoiets (maar ipv donkerblauw, metallic rood):

    ikea-keukentje-grijs.jpg

    Maar ben wel van mening dat hij 1 (maximum 2) dingetjes moet krijgen. Hij zal van zijn grootouders ook wel 1 of 2 spulletjes krijgen. Is weer een hele hoop in 1 keer. En ben niet zo voor héél veel speelgoed. Een paar leuke en kwalitatieve zaken heeft hij meer aan, dan dingen die na een week of twee naar de vaantjes zijn. Of een overvolle speelgoedkist waar hij niet kan kiezen waarmee hij wil spelen!
     
    Boysmummy en chantal1985 vinden dit leuk.
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    Haha!
    Ik heb al wat dingen gekocht.

    Play Doh Front Loader
    Play Doh Kukeleku kip
    Dr Bibber Dieren
    Paw Patrol Dino Kwartier
    Puck Mopshondje
    Karel Koekoek
    Hot Wheels Baan
    Panda Switch Spel
    Robin Ratel Spel
    2x Cars Pyjama

    Maar mijn zoontje is ook jarig in December, dus ik moet nog aardig wat bijkopen. Dit jaar heb ik weinig inspiratie, want normaal heb ik al hele stapels.


    Ja, wij doen ook aan kerst.
    Wij hebben geen budget, ik koop waar ik zin in heb en wat mij leuk lijkt voor hem.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Besloten nog weinig op voorhand te kopen. Maar al wel een boel in m’n hoofd. De verjaardagen zijn dan ook.

    Voor dochter die 4 jaar wordt:
    Nieuwe rugzak
    Beker en bakje
    Aquabeads
    Smartgames
    Pennyboard
    18 inch fiets
    Nieuwe stiften
    Woezel en pip samenleesboekje
    Snails nagellak en make-up
    Setje sylvanian families voor haar poppenhuis


    Voor zoon die 6 jaar wordt:
    Smartgames
    Lego trein (hebben we al wel in huis)
    Kompas
    Telescoop
    Lego wegenplaten
    Lego Lego Lego. Hij heeft een grote veel te dure wensenlijst, onder andere het onderzoeksschip, Lego boost en het avengers hoofdkwartier.

    Voor de Lego hou ik de aanbiedingen in de gaten, de rest wacht ik nog wel even met kopen. Vooral mn dochter vindt alles leuk, dus verandert waarschijnlijk wel 10 keer.
    Heb ze beloofd met ze naar de speelgoedwinkel te gaan om een lijstje te maken als het bijna zo ver is.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  5. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Wij gaan dit jaar voor het volgende principe:
    - something they want: nog nader te bepalen door de kindjes zelf
    - something they need: we zitten te denken aan een tablet
    - something to wear: badjassen
    - something to read: boeken (duh)
    - somewhere to go: nog nader te bepalen dagje uit/weekendje weg
    - something to give: adopteer een dier van wnf (https://www.wwf.nl/webshop/symbolische-cadeaus/adopteren)
    - something to share: een nader te bepalen gezinscadeau
    + nog 2 of 3 (liefst duurzame) schoencadeautjes, zat te denken aan loose parts van grapat en speelklei oid.

    Toelichting op deze categorieën lees je hier:
    https://www.famme.nl/cadeaustress-rijmpje-oplossing/

    Ik ben zelf voornemens de grootouders hierin te betrekken en hen iets van deze opties te laten geven zodat die cadeaus er niet nog eens bovenop komen.

    Edit: als iemand dus tips heeft voor een geschikte tablet voor een 2 en een 4 jarige. Kom maar door! Ik ben zelf mega team Apple. Maar een iPad voelt toch als een brug te ver. Of zijn er mensen die dat hebben voor hun jonge kinderen?
     
    chantal1985 en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113

    Onze kids hebben een iPad. Hadden elk 1 maar opa heeft er 1 gemold… het zijn oude van ons, maar als hij ooit vervangen moet worden dan weer iPad. Ze zijn nu 7 en 5 en gebruiken hem denk ik nu een jaar of 3
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  7. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Jazekerrrr gaan we sinterklaas vieren. Zoontje krijgt dan ook weer een pietenpakje aan,net zoals vorig jaar.
    Hij is net jarig geweest en er zijn nog een paar dingen op het lijstje wat ik heel leuk vind voor hem,van o.a. little dutch dus dat laat ik er mooi op staan.
     
    Boysmummy en chantal1985 vinden dit leuk.
  8. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Kan prima. Zoontje is net jarig geweest en heeft de werkbank van little dutch gekregen van mijn vader. Hij staat er veel aan en loopt de hele dag met de hamer rond. Hij vind het leuk om De schroeven uit de gaten te halen ect. Over een paar jaar snappen ze pas echt wat er mogelijk is met een keukentje of werkbank.
     
  9. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    668
    370
    63
    Vrouw
    Ik heb tot nu toe alleen een veterstrikbord voor de oudste en een puzzelboek voor de jongste gekocht. Ik houd het hele jaar een lijstje bij met ideeën en hoop hier ook nog wat inspiratie op te kunnen doen in de komende maanden.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Ughh help ja... sinterklaas :|:roflmao:
    Nog niet echt een lijstje. Voor m'n zoontje een verrekijker. Verder 0.0 inspiratie. HAHA.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  11. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ohh ik lees weer mee, zo leuk de voorpret.

    Er ligt al wel wat op zolder qua Lego en ministeck wat ik gehamsterd heb in de aanbieding. En ik hou toch al wel lijstjes met ideeën bij op lijstje.nl want de jongste wordt 3 eind december dus er moet altijd genoeg bedacht worden, dit jaar eindelijk eens goed voorbereid haha!

    Maar vorig jaar heb ik in de herfstvakantie toen ook grondig de kasten opgeruimd en echt veel verkocht wat ze niet meer mee speelden en te groot voor waren geworden. Werkte echt top dus dat doe ik dit jaar zeker weer!
     
    chantal1985 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Oeh leuk!! :D

    Er ligt hier al wel vanalles op zolder wat ik dan gedurende het jaar koop.. Ben in het voorjaar nog naar Duitsland geweest en daar hadden ze flinke aanbiedingen op al het speelgoed. Dus ik zal binnenkort eerst eens kijken wat daar nog ligt, voor ik wat ga kopen :rolleyes::roflmao:
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  13. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Aangezien ik een kind heb wat naar school gaat en een peuter reageer ik ook maar in dit gezellige topic. :p;)

    Leuk al die voorpret voor de decembermaand.

    Normaal hebben wij rond deze nog geen flauw idee wat we voor sint/kerst gaan kopen voor de meiden. Maar dit jaar al wel.

    Aangezien de oudste in december jarig is en ze dan al genoeg krijgt en er ook nog sint en kerst wordt gevierd bij de opa's en oma's geven we dit jaar 1 groot cadeau voor ons allemaal.

    We geven met sinterklaas de Nintendo Switch incl 1 spel cadeau. Daarnaast nog een paar schoencadeautjes erbij.

    Oudste krijgt dan voor haar verjaardag ook nog een spel voor de switch.

    Met kerst geven wij thuis niks. Dit jaar gaan we net voor kerst een weekend naar de kerstmarkt in Straatsburg. Daar zullen ze dan vast en zeker wel een cadeautje krijgen.

    Nogmaal geven we voor sinterklaas inclusief schoencadeautjes toch wel rond de 150 euro per kind uit. Soms iets meer en soms iets minder
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  14. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb ook al het één en ander ingeslagen.

    En het eerste 'oeps' moment ook alweer beleeft.

    Mijn dochter vindt pinypon erg leuk en dit was op de Spaanse Amazon in de aanbieding. Niet dat ik Spaans spreek, maar de knoppen zitten op precies dezelfde plek als de Nederlandse versie.

    Dus het vinkje gemist dat het een cadeau is.

    Vandaag werd het afgeleverd, zonder verzend verpakking, met mijn dochter die kwam kijken wie er aanbelde....

    Ze was er in ieder geval heel blij mee :roflmao:.
     
  15. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen wel formaat jullie dan hebben voor de kinderen? Ik zag dat de goedkoopste iPad nu 388 euro is. Best een flink bedrag. Ik weet dat Apple het waard is hoor, daar niet van. Maar kun je ook 6 of 7 van die kinder tablets voor kopen :roflmao::p
     
  16. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier wordt het iets van

    Zoon
    - een boek
    - dekbedovertrek
    - lego aquarium (die al gescoord)
    - playmobil
    - minecraft switch

    Dochter
    - houten bbq speelset (al gescoord)
    - boek
    - dekbedovertrek
    - sylvanian
    - barbie?

    Maar eerst zijn ze nog jarig en dan krijgen ze ook al bergen lego/Sylvanian. Ben benieuwd wat ze zelf nog echt willen hebben.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  17. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113

    Volgens mij hebben we nu nog de grotere (formaat geen idee). Degene die kapot is was een kleine… we hebben wel een beschermhoes er om heen. T is idd flink bedrag, maar alles is apple bij ons thuis. 1x Android geprobeerd en we werden soort van gek haha
     
  18. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.988
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Iemand een idee wanneer het bol.com speelgoedboek uitkomt? Vind ik altijd wel leuk om inspiratie in op te doen.

    Voor zoontje sowieso iets van hotweels en ik wil iets van een autogarage. Hebben nu toet toet auto's maar daar wordt amper mee gespeeld.

    Voor dochter poppenkleding en ik zit ook te denken aan een Ipad voor haar verjaardag in die periode.
    Ik zat ook nog te denken aan just dance voor op de playstation of de switch. Weet iemand vanaf welke leeftijd dat leuk is ?
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Ik had mn retina 4 voor mn dochter destijds 2/2.5 ging goed hoor, bij vriend ali dan wel een bumper bestellen! Soort schuim ding met een standaard die je als handsvat ook kan gebruiken. Ipad is redelijk aan t eind van zn leven, scherm is al een keer vervangen (niet door haar overigens, was al bestaande kwaal) en moet ik nog nakijken of ik m zelf nog kan fixen.

    Dochter van nu inmiddels 4 kan prima met mn Lenova tablet overweg, zit een doodnormale cover overheen. Wifi uit en vliegtuigstand aan (en niet laten zien waar die zit). Zo'n kura tablet vonden wij onzin, als zij naar bed is heb ik nu gewoon de tablet :p

    Hier is t helemaal een gekkenhuis in december. Broertje is 3 december verwacht, sinterklaas, haar verjaardag en dan ook nog eens kerst.

    Sinterklaas en kerst doen we altijd al ingetogen, verjaardag krijgt ze dan iets groots. Denk dat t knutselthema hier hoog op de kalender staat en praktische dingen. Strijkkralen en verven zijn hier echt een ding, verf kom ik in om maar ik haal wat meer bordjes (eenhoorn) en ik ga gips gieten met dr (eenhoorn).Wil een winterdorp met dr maken (karton of zoutdeeg).

    Vorig jaar voelde ze zich helemaal verwend met handschoenen, sokken, onderbroeken naast speelgoed dingen voor dr poppenhuis etc.

    Als ik me goed voel kunnen we nog eens naar de schaatsbaan ofzo. (sloten zijn hier niet geschikt, ze zetten de pompen steevast te laat uit)

    Voor inspiratie voor anderen:
    Spelletjes: Vos laat los, knibbel knabbel huisje, halli galli.
    Loco
    lego
    verkleedjurkjes (ik maak ze zelf, maar handige oma doet ook wonderen)

    Fiets, step, tablet etc hebben we allemaal al.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Gewoon eens testen door vanaf youtube af te spelen op je tv. Dochter vindt t wel leuk geloof ik maar de dansjes gaan wel halfbakken mee en uiteindelijk maakt ze er zelf maar wat van enzo. :roflmao: Ze is wel stapelgek op dansen, maar net ff anders.
     
    Neskio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina