Het grote Sint / Kerst cadeau's topic 2018

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Het begint langzaam aan weer wat eerder donker te worden 's avonds en de tijd om 's avonds lekker met kaarsjes aan onder een dekentje op de bank te zitten laat niet lang meer op zich wachten.

    Dus gisteravond dacht ik; laat ik eens het eerste decembercadeau bestelen :)

    Zijn er al meerdere die gestart zijn met het doen van inkopen? Wat heb je gekocht of ben je van plan om te kopen? Heb je een vastgesteld budget of een maximal aantal cadeau's?
    Doe je alleen cadeau's met Sint of ook met kerst? En met wie bring je de decemberdagen door?

    Hopelijk kan iedereen dit jaar weer wat inspiratie opdoen n.a.v. dit topic.
    Ik vind het in ieder geval altijd heel erg leuk om te volgen en de ideeën van anderen te zien.
     
    jumphola en Bloempje01 vinden dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    In het noorden is het nog zomervakantie:roflmao:
     
    hummeltje5, DastyQueen, louan en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Mijn dochter zat gisteren een filmpje te kijken op youtube van een LOL Poopsie Slime Surprise. Je kan dan allemaal verschillende soorten slijm maken en dit bewaren in speciale ' doosjes' die worden meegeleverd. M'n dochter werd helemaal lyrisch toen ze dat zag..
    Dus gistereavond heb ik dit alvast besteld voor 5 December. Wel via amazon duitsland, want hier in NL is het nog niet leverbaar. Maar ik neem aan dat dat op korte termijn vast wel gaat komen :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Slime.jpg
      Slime.jpg
      Bestandsgrootte:
      42,4 KB
      Weergaven:
      135
  4. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Haha, ja dat is waar. Vorig jaar is het topic ook rond deze tijd gestart volgens mij..

    Ach, dan staat hij er maar vast :)
     
    tuc vindt dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.249
    113
    Het is nog augustus ... zomer! :eek:
     
  6. Elderflower

    Elderflower Actief lid

    19 jun 2018
    202
    107
    43
    Ja, leuk! Zin in de decembermaand. Hopelijk lees ik hier nog wat inspiratie :)

    Wij doen cadeautjes met sinterklaas en kerst. Vieren het met gezin & familie. Met kerst trekken we lootjes à €25,- pp.
    Sinterklaas geen budget, koop wat ik denk dat ze leuk vinden. Kan iets voor €5,- zijn maar ook iets voor €50,-
    Probeer wel dat iedereen rond de 5 cadeautjes uitkomt.

    Ik heb vorige week mijn eerste aankoop gedaan. Het Magibook van v-tech.
     
  7. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Leuk :D

    Hier nog geen idee. Of heb wel ideeen maar toch nog niet echt :)

    Denk iets van super Mario, gezelschapspel,...

    Ik heb ook de stripverhalen van Jommeke in mn hoofd. Jom in het bos, Jom en de bal,...
    Deze stripverhalen zijn AVI 0 maar ik denk dat ik beter nog een jaar wacht tot hij in groep 3 zit he?
    Nu zit hij in groep 2, wil leren lezen maar kent eigenlijk alleen nog maar enkele letters ;)

    Ikzelf vond vroeger het spel zeeslag heel leuk. Lijkt me ook leuk voor hem maar van wat ik vind is die nieuwe versie niet leuk. Het instellen van je boten kost evenveel tijd dan het spel zelf enz,...
    Iemand hier ervaring mee?
     
  8. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik zag de pepernoten vorige week al in de Hema liggen..
    Heb nog geen idee wat we voor Sinterklaas en kerst gaan geven dus ik doe graag inspiratie op.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Avi 0 is avi start. Dan kan best in groep 2 hoor. De letters komen in groep 2 volop aan bod, en als hij het snel oppikt kan lukken kleine woordjes misschien ook al.
     
    Fantykoekie vindt dit leuk.
  10. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Hier de eerste inkopen al gedaan vorige week :oops:

    Voor oudste dochter een knikkerbaan en een puzzel. Voor jongste dochter little people poppetjes en ook een puzzel. Voor de meisjes samen playdoh. Voor de baby heb ik nog niets gevonden, maar daar wacht ik mee tot alle kraamvisite is geweest.

    Meestal probeer ik per kind evenveel cadeautjes te halen. Budget hebben we niet ingesteld, maar mijn steven is wel om onder de 50 € per kind te blijven. Als ik iets leuks tegen kom neem ik het alvast mee, dat spreidt de kosten zodat het niet zoveel lijkt :rolleyes:.Cadeautjes alleen met sinterklaas, vooral speelgoed en alleen voor de kinderen.
    Met Kerstmis hebben we wel een paar pakjes (1 a 2 per persoon) onder de boom, maar dat is voornamelijk nuttige cadeaus zoals een nieuwe pyjama of pantoffels en dit jaar hopelijk een nieuw koffiezetapparaat voor papa en mama :D

    Ik lees mee voor meer inspiratie, leuk!
     
  11. roever

    roever Niet meer actief

    Hier de eerste ook al binnen!

    Paar weken terug kerstbal met naam besteld voor jongste zoontje ,
    Zijn 2 tasjes onderweg met naam erop, gezelschapsspelletjws
    En al een sinterklaascadeautje voor oudste.

    Ik probeer hier een beetje het hele kaar door cadeautjes bij elkaar te scharrelen.

    En.... wij zijn verzot op kerst!!!
     
  12. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.356
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Wij vieren het mijn mijn ouders, mijn broer + vrouw en zoon van 1,5jaar, mijn zusje + man en dochter van dan bijna 7 en zoon van dan ruim 1 en ons gezinnetje.

    opa en oma doen 15 euro per kind en de rest 10 euro per kind per stel, zo hebben alle kinderen dus 4 cadeautjes.

    Maar ik heb echt geen idee voor John, het is geen speel kind, dus wacht dit jaar echt op de speelboeken ;)
     
  13. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik heb nog niets besteld, maar er wel al over na gedacht!

    Tot nu toe houden we ons vast aan een principe en dat werkt best goed:
    Something they want, something they need, something to wear and something to read!

    Werkt perfect!

    Niet te veel cadeaus!
     
    allstar, fl01, kleinepien en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.617
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb al veel in huis, als ik een leuke aanbieding zie, dan koop ik het.

    Vandaag een babypop voor mijn dochter gekocht, via amazon, van 30 voor 17 euro, zo'n aanbieding is lastiger te vinden in november/december.

    Wij vieren 2x sinterklaas en 1x kerst en dat zijn dus 3 grotere kado's per kind, voor iedere gelegenheid 1 groter cadeau, zoals die babypop. Daarbij komen dan nog kleine dingen zoals een kleurboek, een chocoladeletter of poppenkleding.
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Leuk ik lees even mee. Dit jaar begrijpt dochter het iets meer dus ik pak ook wat meer uit tot ongenoegen van mijn man :p
     
  16. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Dochter wordt 4 december 1, zoon 6 januari 3.
    En dan sinterklaas en kerst.
    Dus ja, ik ben al aan het nadenken.

    Voor sinterklaas wordt het voor hun samen een houten keukentje, waarschijnlijk Ikea, maar als ik nog een andere kan scoren voor een leuk prijsje, misschien dat wel.
    Heb nog een pannensetje en besteksetje liggen. (Ooit voor 99 cent gekocht)

    Voor zoon op het lijstje:
    Paraplu (denk brandweerman Sam)
    Kiddykutter
    Dierenencyclopedie
    Tuiniersetje met handschoentjes (al liggen)

    Dochter:
    Poppenhuis zelfgemaakt (waarschijnlijk)
    Puzzels gruffalo (heb ik al liggen)

    Voor samen:
    Stabilo woodys (al liggen)

    Voor mezelf op lijstje:
    Halve schijven grimms
    Dieren Ostheimer

    Voor kerst wil ik nieuwe pyjama’s doen. En misschien een badjas. (M’n vader wil ook altijd wat geven)

    Verder zoek ik vooral voor dochter nog ideeen voor haar verjaardag. Dus ik lees mee.
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    O wauw :eek:
    Ik ben nog even bezig met de verjaardag van C.. daarna ga ik langzaam alles voor 5 december inkopen
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Ik ben er wel al over na aan het denken, maar heb nog niets in huis. Voorheen had ik altijd van alles liggen, maar de laatste twee jaar werkte dat eigenlijk niet meer zo goed, omdat ik dan in november oid dingen tegen kom die ze nog liever willen hebben of die ik zelf nog leuker voor ze vindt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar ook nog niet zo goed weet hoe en wat... Voor de oudste heb ik wel wat ideeën, maar voor de jongste vind ik het erg lastig en zij zelf ook...
     
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Dochter 3 : poppenhuis die heb ik al
    een grote van hout met accessoires
    Verder weet ik het nog niet


    Zoon 5 :
    Nog geen idee heb 2 setjes lego als schoencadeautjes met 75 % korting al gehaald maar wat hij nu leuk vind is in dec misschien weer wat anders
     
  20. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Welke pop heb je besteld? Wil voor mijn dochter ook een leuke pop, want daar speelt ze toch nog wel graag mee :)
     

Deel Deze Pagina