De pepernoten liggen in de winkel, dus ik was aan het wachten op dit topic, normaal verschijnt hij de eerste week van september hier, maar ik zie nu dat degene die hem altijd plaatste niet meer actief is. Dus bij deze. Ben benieuwd naar jullie verlanglijstjes/tips/ideeën voor cadeaus voor de kinderen. Hoe verdelen jullie het, krijgen ze cadeaus met Sinterklaas en met kerst, of juist een van beide. Hebben jullie stiekem de kast al vol liggen en het hele jaar door al gekocht of zijn jullie meer op het laatste moment shoppers. Mn dochter is al druk aan het bedenken wat ze allemaal wil graag vragen. Stitch is in ieder geval favoriet momenteel. Maar ook een uitbreiding van haar crafty ponies wil ze graag. En Schleich paarden heeft ze nooit genoeg.
Wij vieren alleen Sinterklaas met cadeautjes. Beide kinderen zijn inmiddels op de hoogte van het grote geheim, we gaan het vanaf dit jaar ook iets anders vieren. Eerst even uit eten, gourmetten of iets dergelijks, en dan cadeautjes uitpakken. Voor mijn dochter ben ik al een heel eind (creatief kind, wil alleen maar knutselspullen), voor mijn zoon wordt het ook dit jaar weer een uitdaging
Een van m’n favo topics van het jaar! Hier cadeaus met zowel Sinterklaas als Kerst. Onder de Kerstboom meestal 2 grote(re) cadeaus pp, in de zak van Sinterklaas zo’n 10 kleinere cadeautjes pp. Ik begin gewoonlijk rond deze tijd van het jaar met kopen. Niet bewust naar op zoek, gewoon als ik wat leuks zie neem ik het alvast mee Toevallig vorige week de eerste paar cadeautjes gescoord. Voor de kinderen bedenken en halen m’n man en ik samen de cadeaus, maar in praktijk doe ik het meeste omdat ik het zo leuk vind Daarnaast bedenken en halen m’n man en ik voor elkaar cadeaus, zodat we beide ook verrast worden Ik lees mee voor cadeau inspiratie!
In tegenstelling tot voorgaande jaren weet ik niks en heb ik nog niks. We proberen juist enorm te ontspullen dus het zoveelste speelgoedje dat niet gebruikt wordt wil ik er niet in. dochter houdt van kleuren en make upjes en zoon houdt van Lego technic. Ik kan me dus voorstellen dat daarvan ieder iets krijgen. Ik e vieren t altijd met nichtje die nog wel gelooft en normaal staan er 5 volle zakken voor de deur dus ik moet maar even in overleg hoe we t dit jaar gaan doen
Met Sinterklaas doen we een chocoladeletter en of nog iets kleins of de adventskalender. Dan zou de adventskalender met sint de nieuwe traditie kunnen worden en kan hij gelijk 5 vakjes openen. Kerst is altijd de 24ste. Moet ik verder nog bedenken. Hij is 11 en zit op de middelbare school.
Ik was altijd team van te voren verzamelen. Maar had uiteindelijk veel te veel. Daarom dit jaar anders! We doen de “six presents rule”. 1. Something they want 2. Something they need 3. Something to wear 4. Something to read 5. Something to do/share 6. Surprise
Haha ik zat vanmorgen toevallig aan dit topic te denken! Een van de leukste wat mij betreft. Leuk dat deze tijd er weer aan komt! Wij doen grotere cadeaus met Sinterklaas en onder de kerstboom nog wat kleine dingetjes die ze op de ochtend van 1e Kerstdag mogen uitpakken. Normaal heb ik altijd vooraf al wat dingen in huis die ik ergens in de aanbieding tegenkwam, maar dit jaar nog niet. We zitten er namelijk aan te denken om met Sinterklaas de Nintendo Switch cadeau te doen, met twee spellen erbij, maar dan houdt het ook wel op. Verder moet ik nog iets bedenken voor opa en oma, en andere oma, die beiden met Sinterklaas ook altijd 1 cadeautje geven. En dan nog wat dingetjes onder de kerstboom.
Nog niets besteld maar het eerste idee is dat beide mannen een sporttas krijgen met hun naam erop geborduurd. Ik wil sowieso wat de nuttige kant op... ze kregen elk jaar al een onesie. Alleen ze worden ouder en zijn nog niet uit de vorige gegroeid! Ik houd het topic ook altijd in de gaten voor ideeën dus wie weet heeft iemand hier wat aan .
Nog geen idee maar mijn moeder vroeg vorige week al wat de kinderen wilden hebben dus ik moet er wel over na gaan denken. Zal het laatste jaar zijn dat de jongste gelooft, dus nog een keer mee in alle spanning. Volgend jaar kan ik tenminste vragen oma wil weten wat je voor sinterklaas wil
Kunnen overleggen is wel handig inderdaad. Ik heb vorig jaar met m’n dochter afgesproken haar verjaardagsbudget en Sint samen te voegen waardoor ze de hobby horse die ze graag wilde kon krijgen. Met Sinterklaas kreeg ze nog een mooie verzameling aan kleine dingen. Nadeel is alleen wel dat haar klas grotendeels nog wel geloofde. Geen idee hoe dat dit jaar is in groep 5. Ze doen nog geen surprises namelijk.
Wij vieren alleen kerst en ik heb nog geen flauw idee wat ik moet kopen. Heb een 11-jarige puberdochter die net begonnen is op het middelbaar. Ik lees mee voor inspiratie
Ik heb het gevoel dat we ondertussen verdrinken in speelgoed. Dit jaar nog 3 kinderverjaardagen plus de feestdagen. Ik verzamel het 1 en ander waar ik tegenaan loop. Voor dochter probeer ik de ah actie te verzamelen. Helaas is hij al snel weer voorbij, dus zal het eindresultaat wat tegen vallen. Voor kerst heb ik nog wat bordspellen in kerstpapier liggen. Ik denk erover om nog iets van een poffertjes pan toe te voegen. Oma wil graag lekkers geven met sinterklaas. Daar heb ik kleine jute zakjes (action) voor gekocht zodat ze niet gaat overdrijven
Dochter is versneld en zal volgend jaar in groep 6 zitten dus daar heb ik waarschijnlijk geen last van. En ze deed in groep 4 al surprise dus het kan prima naast elkaar. Ze heeft altijd heel veel wensen maar pas als de boekjes binnenkomen gaat ze echt nadenken over een lijstje (en dat is lang genoeg met spanning )
Voor m’n dochter heb ik vandaag wat stitch kerstspullen ingeslagen. Kerstmuts, glas, diamond painting kerstballen. Had ze maandag allemaal gezien en wilde ze graag hebben. Had gezegd dat ze de boom in kon en het wel kon vergeten. Maar het gaat mooi de zak in. Voor m’n zoon heb ik echt geen flauw idee dit jaar.
Ik wil vooral nuttige dingen. We zijn goed aan het ruimen de afgelopen tijd, wil echt niet meer teveel onzin binnen krijgen . Oudste is ook nog is 3 weken later jarig! tot nu toe heb ik op het lijstje van de oudste: - Een boek - digitale klok - nieuwe sloffen - nieuw spel middelste - 2 boeken die hij graag wil jongste - prinsessen hakken. En dan van die echte niet de plastic variant Verder weet ik het nog niet! Komt vanzelf wel verwacht ik. Ga het vanaf nu ook bijhouden wat ze zeggen en graag willen hebben.
Ben er ook al mee bezig, maar ze gaan zelf ook nog lijstjes knutselen dus het is nog niet allemaal gekocht of definitief: Dochter 5: Barbie paard met pop Verkleedjurk Elsa met schoentjes Ses knutselpakket Interactieve speelgoedhond Legoset Frozen Magnetische tegels (glitter editie uit Ariël barbiepop Jongen 4: Playmobil politie gevangenis speelset Brandweerpak Hex Bots speelset Hotwheels racebaan Bestuurbare auto Jellycat Felix knuffel Bruder kiepwagen of takelwagen
Super leuk topic ! zat er al op te wachten!! Hier 4 kids 2 pubers en 2 kleintjes Voor de pubers wordt het denk ik geld, schoenen, trainingspak en iets wat ze zelf nog graag willen. De jongste 2 zullen nog echt uit het speelgoedboek kiezen dus daar wacht ik nog op.
Ik lees ook graag mee. Hier een jochie van bijna 4 jaar (week na Sinterklaas), dus altijd een uitdaging qua cadeautjes verzinnen voor iedereen (opa’s en oma’s). Nu op het lijstje voor de Sint: * Lego Duplo F1 set * Reuze kraan met afstandsbediening * Dokter verkleedset
ja, leuk! cadeau-ideeën opdoen! Kinderen zijn ook die tijd jarig, dus dit is mijn lijstje voor alles bij elkaar oudste (11): - mooi boek (iets om te lezen) - abonnement op een tijdschrift (wens) - mooie waterfles (nuttig) - tafeltennis set ('spelen') - bureaustoel (nuttig en wens ) Tweede (9): - boek van de serie die ze spaart (lezen) - whiteboard + whiteboardstiften (wens) - iets van playmobil (spelen) - bureaustoel (nuttig en wens ) - dan nog iets als een bak- of knutselpakketje ofzo Derde (5): - boek (weet nog niet welke) - bureau/tafeltje voor op haar kamer (wens) - rugtas (nuttig) - - Vierde(3) - tiptoi boek ('lezen') - poppenhuis (wens) - grapat (spelen) - - Ik heb eigenlijk al best wat ideeën, voor de jongsten is het meestal niet zo moeilijk om er iets bij te bedenken. Dus het gaat (weer) helemaal goedkomen!