Het grote Sint topic 2022

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 30 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik gooi ‘m er gewoon weer in, hoor! (net ook gedaan in het schoolkinderen gedeelte, dus ook even hier voor de jongere kinderen)
    It’s the most wonderful time, vind ik! De kruidnoten liggen alweer in de winkels. (Bij onze supermarkt meerdere schappen, met alle soorten/merken, zelfs het snoepgoed en de letters ook al!)

    Het duurt uiteraard nog even, maar heb je misschien, net zoals ik, al wat gekocht? Weet je al wat je wil kopen, of wacht je nog even rustig de lijstjes af? Wat geef jij maximaal uit aan cadeau's en/of hoeveel cadeau’s per kind? Met wie en hoe vieren jullie het?
    En liggen er met kerst ook cadeau's onder de boom?

    Kom maar door met jullie aankopen en de lijstjes van de kinderen! Ik hoop dat we elkaar weer kunnen inspireren zoals elk jaar! Ook als je nog geen idee hebt, en wat tips/advies wil, vraag het hier!
     
    Chechi en Ayla7000 vinden dit leuk.
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.418
    4.843
    113
    Vrouw
    Leuk!!

    Ik ben wel al aan het kijken en de aanbiedingen in de gaten aan het houden!
    Hier wil dochter een slaapzak voor haar pop en poppenkleertjes. Maar ook Lego Friends.
    Ik heb nog geen idee wat we ervoor gaan uitgeven, en hoe we het gaan vieren (met familie of apart met ons gezin ). Als we het alleen met de kinderen vieren geven we vaak 1 wat duurder cadeau en 2 of 3 kleine cadeautjes! Als we het ook nog met de families vieren is het vaak nog een cadeau van €15,- en van de opa's en oma's een kleinigheidje.
    Ons zoontje is erg van de playmobil en lego, dus die zal daar wel wat van krijgen!
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.418
    4.843
    113
    Vrouw
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    #4 Fristi2012, 1 sep 2022
    Laatst bewerkt: 1 sep 2022
    Had hem ook al bij het andere topic verteld, maar omdat dochter onder kleuters valt toch ook maar even hier.
    Ze wordt in december 5 jaar.
    Zitten dus dingen bij die we voor haar verjaardag gaan geven, maar ook bijv vragen als cadeau voor kinderfeestje.

    Verlanglijstje:
    Loom bandjes
    Dagboek met slot
    Schleich spulletjes (wasplaats staat op haar lijstje)
    Gips figuurtjes maken
    Make-up kistje
    Nagellak
    Paardentuigje goki
    Stiften zullen ook wel weer op zijn tegen die tijd.
    Bakspulletjes.

    En wellicht nieuwe (tweedehands) fiets. En zitten te denken aan hoogslaper. Of een nieuw bureau.

    Oww en het nieuwe Neehoorn boek heb ik gisteren gekocht, die blijft ook tot december in de kast. En afhankelijk van hoe hard het leren lezen gaat een boekje om zelf te lezen.

    Owja, ze wilt ook heel graag oorbellen, dus wellicht voor haar verjaardag gaatjes laten schieten en met kerst mooi setje oorbellen erbij.
     
    hummeltje5 en chantal1985 vinden dit leuk.
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb echt 0 inspiratie.
    Ik hoop stiekem dat we het weer vieren bij vrienden. Zij kocht voor een x bedrag kado’s voor haar en ik kocht q of 2 kado’s. En dat was het.
    En vaak denk ik o ze speelt bij een ander daar en daar steeds met dat speelgoed. Laat ik het ook aanschaffen en dan doet ze er thuis niks mee.

    Ze speelt nergens echt mee. En speelt slecht zelfstandig.
    Wat ze wel speelt ze pakt wat random dingen uit haar keuken/winkel, doekjes, tasjes en knuffels.
    En de duplo is erg in trek. Mja nog duplo aan schaffen voor een 4 jarige??

    We hebben een kast met brio, playmobil, wat lego friends, een bak met poppen en toebehoren, keukentje en winkeltje. Maar ze doet er niks mee.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Ze zal straks wellicht met vriendinnetjes spelen, dan wordt er alweer anders gespeeld.

    Rolschaatsen, skeelers vindt m’n dochter ook geweldig.

    Verder denk ik aan smartgames, lekker wat uitdaging, leren doorzetten enzo.
    En snelle gezelschapspelletjes. Uno is in trek bij m’n dochter. En kwartet. En haba spelletjes.

    M’n zeer slecht spelende zoon wil ook steeds grager spelletjes doen, al kan hij wel slecht tegen zn verlies.

    En dit boekje vindt m’n dochter geweldig. Leuk verhaal en je komt in het verhaal alle letters tegen.
    Bekijk Letters leren met Choco op: https://www.bol.com/nl/p/letters-leren-met-choco/9300000032251322?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja ik wil van haba slakkenrace of fonkelschat kopen. Die lijken mij leuk.

    Smartgames kan ze goed maar wordt uit frustratie nog wel eens op zij gesmeten.

    Boekje zit er erg leuk uit! Even genoteerd!
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.974
    17.012
    113
    Vrouw
    Pfft ik heb echt geen idee wat te geven:| ze hebben al zo veel.
    Wel de afspraak met zoontje gemaakt om speelgoed uit te gaan zoeken want de kast op zijn kamer puilt uit....
    Ik denk dat de duplo trein set wellicht de deur uit gaat (of naar zolder). Momenteel is het enkel nog maar lego en daar heeft hij ook al heel veel van.
    Dochter speelt liever met de auto's van haar broer hahaha. De houten poppenwagen met pop kijkt ze (nog) niet naar om. In November is ze ook nog eens jarig dus het wordt wel even een zoektocht. :rolleyes:

    Ik denk dat het meer praktische dingen gaan worden, spul om te knutselen en een leuk spel (zoontje is dol op gezelschapsspellen).
    We hebben nog niet zo veel spellen, dus tips zijn welkom!
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  9. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Regenwormen junior is hier echt een hit (en ik vind het zelf ook best leuk).
    Verder spelen ze monopoly junior, knibbel knabbel knuisje (ook heel leuk) en uno junior.

    Wat ook leuk is maar niet echt een gezelschapsspel zijn de smart games.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.951
    8.763
    113
    Op die leeftijd gaven we altijd een boekje.
    Smart games waren hier ook in trek.

    Spelletjes regenwormen junior. Haba, djeco waren in trek.

    Houten speelgoed janod, trein etc waren hier in trek.

    En chuggington! Over de kop was de favoriet:roflmao:
    Met die "steen" die over de baan heen ging was ook erg leuk. Hij kon het zelf in elkaar zetten en aanpassen. En natuurlijk de gezichtjes op de treinen.:D
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag vrienden gevraagd of we het weer samen vieren. Dat scheelt in zelf bedenken :D

    Maar ik ben toch aan het brainstormen. Want ze krijgt dan 1 (groot) kado van mij. En ik koop liefst tweedehands.

    Ze kijkt echt niet om naar de playmobil en lego. Ik ga dat denk ik dat (tijdelijk) eens weg zetten.

    Maar ze speelt volop met duplo. Mja om nog duplo aan te schaffen voor een 4,5 jarige...
    Ze vind bij plannet happy in driebergen de kullerbu baan van haba altijd geweldig. Maar ik vind dat net wat te kinderlijk. Of niet?
    Nu zat ik te denken aan hubelino. Duplo + knikkerbaan. Zou dat wat zijn?

    Ik heb wel al het eerste schoen kadootje gescoord. Nemo/dory sokken en nemo vis bij de appie.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kullerbu is tot 8 jaar, dus dat zou nog prima moeten kunnen voor een 4 jarige.

    Maar je bent echt wel flink wat geld kwijt voordat je een paar banen hebt die creatief gecombineerd kunnen worden.

    Hubelino heeft wat dat betreft een veel lagere drempel, een nadeel kunnen de knikkers zijn die een jonger broertje of zusje in de mond kan steken, helaas heb jij dat probleem niet.

    Tegen de tijd dat deze knikkerbanen niet meer uitdagend genoeg zijn, kun je mooi overstappen op gravitrax, mocht ze tegen die tijd knikkerbanen nog leuk vinden.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  13. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    De knikkerbaan van v tech, marble rush is ook mooi en stevig. Maar hubelino met duplo is ook altijd een succes!
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zat net ff te kijken op marktplaats. Komt mijn dochter operns mee kijken. Ik zeg. Ik ben ff voor wat duplo aan het kijken. Maar ze hadden naast duplo ook hubelino. Dus toen ze dat zag werd ze blij. Gezegd dat ze dat dan aan sinterklaas moet vragen. :D

    We vieren het met vrienden. Dus van mij krijgt ze hubelino en van vrienden wat kleine dingen. Nu marktplaats in de gaten houden!
     
    chantal1985, sabagirl en Fristi2012 vinden dit leuk.
  15. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Misschien is connetix tiles of magna tiles dan ook wel wat? Daar kun je alle kanten mee op, ook ballruns bouwen.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  16. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Ik lees ook even mee. Tzt zal mijn dochtertje bijna 3 zijn en zoontje bijna 1.
    Ik heb alvast voor beiden een (matching) feetje pyjama in de sale gescoord.
    Als groot cadeau heb ik in april dit jaar stapelstein stenen gekocht omdat er een actie was waarbij je gratis een balansbord kreeg. Dus dat staat ook al op zolder verstopt.
    Ben met name nog op zoek naar schoencadeautjes voor dochter en wat kleine cadeau’s voor Sinterklaasavond.
     
    NiVa0230 en chantal1985 vinden dit leuk.
  17. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Tip voor degenen die een Coop in de buurt hebben: ze hebben een actie dat je zegels kunt sparen voor prentenboeken van bekende figuren (Bumba, Peppa, Paddington enzo) en grote knuffels daarvan,
    Ik vind de acties van de Coop bijna nooit leuk, je moet altijd veel bij betalen. Maar deze keer vind ik ze wel erg leuk. Ik ga voor mijn jongste 2 voor beiden een knuffel bij elkaar sparen (zijn dan 9 euro ofzo, dat vind ik wel een mooie prijs gezien de grootte) en voor de jongste een boek (6 euro)
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij doen dit jaar Max 5 cadeaus per kind.
    Vind ik meer dan genoeg en het kost al genoeg.
    We moeten momenteel behoorlijk opletten met onze uitgave dus ik let goed op acties enz.

    ze krijgen allemaal een onesie of badjas
    Een boek/kleurboek/voorleesboek
    Iets wat ze nodig hebben
    Iets wat ze willen
    En een adventkalender

    voor N heb ik alvast een onesie.
    Voor L een kleurboek met stickers van de Lidl (€2,99!)
     
  19. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Ik ben stiekem het hele jaar door al bezig. Vooral ook wat betreft de prijzen. En ben heerlijk aan het struinen op Marktplaats. Zo heb ik al aardig wat bij elkaar gekocht voor zowel Sinterklaas/kerst/verjaardagen en het kost een stuk minder.
     
    owly en chantal1985 vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Action heeft washandjes van o.a. Paw Patrol.
    Weet niet meer hoe duur ze waren. 1 of 2 euro geloof ik.
    Mooi voor schoenkadootjes :)
    Bij de Kruidvat laatst hetzelfde product, maar dan met eenhoorns. Waren alleen slecht te verkrijgen bij die van ons en weet bij de acties van de Kruidvat nooit goed hoe lang dat dan in de winkels ligt..

    Voor je jongste een mooie regenboog(voet)bal voor Sinterklaasavond?
    Zo 1 hebben wij een paar jaar terug gekocht, bij de -hoe kan het ook anders- Action. Superfijne bal! Heerlijk licht, dus ook die ik-heb-pas-enkele-maanden-m’n-ik-kan-lopen-diploma-voetjes kunnen er heerlijk achteraan hobbelen :)
    Hebben ook een softbal van “plukfoam” noem ik het maar even, maar die blijft niet droog in de regen.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina