Het grote Smep-topic (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Beastie, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi miep idd.. jeetje das al 3 jaar geleden!!!! toen zaten we nog niet eens in de mmm... goeie hemel!
    wel grappig om idd te zien dat de meeste nog van t begin aanwezig zijn.. gelukkig de meeste met inmiddels al 1 of minstes 2 kids :D

miep gelukt met de spuit?
    maar als je m nu zet moet je dus morgen terug? ik las iets over maandag maar das dan toch te laat??? of heb ik nu het even verkeerd in mn bolletje zitten? sorry hihi

dimple jij mag ego zijn hoor! geen idee of dat een voorteken is maar je krijgt iig een knuff van me

tezzz jammieee wraps.. kom je hier ook koken? heb honger hahaha

2. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ dimple lief hoor, dat je mij de poll laat winnen (nog 2 dagen volhouden!!!)

@ mariek nog 1 nachtje! ik duim voor goed nieuws meis!

@ SMEP-jubileum jeetje ja......ik was toen net zwangerrrrt van Bosch. Was het niet zo dat we eigenlijk al langer bestaan maar het allereerste SMEP-topic gesloten was? Oh en Siemens en ik waren toen ook newly weds.......wij zijn op 3-4-7 getrouwd!
    Ongelooflijk dat er nu twee meiden nog steeds niet zwangerrrrt zijn.......dat MOET gewoon eindelijk gaan lukken nu!

@ miep viel de spuit mee gisteravond? ik heb gehoord dat die pregnyl spuit de aller vervelendste is.

@ all * zwaai * lekker weer een dagje werken :)

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    We waren eerder al aan het kletsen op het NOD-topic... en hadden daar na een tijdje ook een eigen hoekje (omdat iedereen gek werd van ons gebep, haha) en dat is verplaatst toen.
    Topic toen opgestart door jouw SMEP-succes, Miele :) Haha, wij zijn 3 weken na jullie getrouwd dan (27 april, die héle warme week... was 28 graden op onze trouwdag).

Dimple, mag hoor ;). Hoop op goed nieuws bij de VK, komende dagen wordt het weer warmer en dan kan de kleine maar net zo goed buiten je buik zijn, haha.

Beast, helemaal newlyweds idd niet... maar jij toen we het er voor het eerst over hadden 10 maanden ofzo geloof ik (moet dus nog op het NOD-forum geweest zijn) en Miepman en ik 2 maanden. Jij was dus de expert :D.

Mariek, lijkt dan nog langer he, als je er zo bij na gaat denken.:( Vannacht een beetje kunnen slapen? Heb je er nog vertrouwen in?

Tezzz, haha, nee, noodles. En vloeistof voor de spuit moet even opwarmen, is anders zo koud zo je buik in.

Pregnyl is idd een nare, vooral omdat je alles zelf moet mengen (dus 2 flesjes openbreken, dikke naald op de spuit zetten, vloeistof opspuiten, in het flesje met poeder, dat mengsel weer opzuigen, naald wisselen voor een dunnere en dan spuiten). Vind het vooral altijd veel - veel vloeistof. Rustig aan inspuiten dus. Is nu wel iets gevoelig, maar geen blauwe plek.

Mariek, eisprong is ongeveer 36 uur na de pregnyl - dus morgenvroeg (al zou het door eigen LH ook vandaag al kunnen zijn, gister eind vd ochtend positieve ovutest). De cryootjes die in de vriezer zitten zijn op dag 4 (3 dagen na punctie) ingevroren en worden nu dus vanaf vrijdag geteld op dat moment weer ontdooit, maandag dus. En dan een paar uur later teruggeplaatst, zodat dus klopt dat mijn lijf op 3á4DPO zit met 3,5 dag oude embryootjes (normaal komen ze dan ook ongeveer aan in de bm; bevruchting en eerste deling is nog in de eileider). Dus vandaar gisteren pregnyl en maandag pas TP.
    Bij IUI moet die bevruchting nog plaatsvinden, dus vandaar dat ze dat timen net vóór je eisprong...dus de dag na pregnyl al inspuiten.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    (hihi, Daan, als je vragen hebt; spui maar.... weet inmiddels aardig wat, hahah)

5. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    De hele nacht bijna doorgeslapen, dus meiden, helaas nog geen baby.
    Zal Miele wel blij maken hoop ik dan maar.

@Miepie, wat een gedoe zeg, dat spuiten, je zal je wel een junkie voelen lijkt me. Mijn duimen draaien vollop voor je hoor.

6. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Morgen!

Miepie, ik wist helemaal niet dat er zo gerekend werd en het zo ging, weer wat geleerd. Wordt weer spannend dan!

Wij zijn gisteren naar de efteling geweest. Was echt heel erg leuk. 's Ochtends was het bewolkt en hebben we sprookjesbos doorgelopen maar Ninthe vond sommige dingen echt best eng. Tussen half 12 en kwart over 12 heeft het flink geregend dus stonden we onder de bomen met een pluutje maar toen de regen weg was werd het superweer. We zijn in carnavalfestival, droomvlucht en vele andere attracties geweest. Zo leuk, ze vond het echt super. Wilde 's middags ook niet in slaap vallen dus viel uiteindelijk om 5 uur in slaap voor een uurtje. Daarna gegeten en naar huis, was erg gezellig.

Oh ja, ik heb 1 september de echo bij de gyn om te kijken hoe het met de placenta staat, dan zijn we weer twee weken verder en kunnen ze alvast toekomstgericht kijken ofzoiets zei de vk. Dan op week 36 weer een echo om te kijken hoe het ervoor staat, die echo is dan bij de vk. Ik ben benieuwd.

7. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Oh ja Dimple, succes bij de vk. Hopelijk is er al wat gaande.

8. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Er is zeker wat gaande, gelukkig.
    Er is al een klein beetje ontsluiting en de bmm was al behoorlijk week.
    Dus het feest mag beginnen.
    Ze waarschuwde me wel dat het best snel kan gaan, gezien het bij de eerste ook zo snel ging en dat alles daar beneden er klaar voor is.

Alle klachten van de afgelopen dagen was dus wel voorwerk.
    Ben benieuwd wanneer het komt.

9. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Leentje, leuk he, die kleintjes in de efteling, ik vond het helemaal geweldig hoe leuk wup het vond. Dan hoef ik zelf echt niet in attracties meer, alhoewel ik een achtbaan nog steeds wel leuk vind.

10. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    hoeiiiiii wat ben je toch lief he, mij de poll laten winnen! als je nou morgen tegen het eind van de middag begint, dan red je het wel om 3 uur te bevallen :D

spannend hoor!

11. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He meiden,

Het wordt weer spannend hier! Dimple, fijn dat je al wat voorwerk gedaan hebt! Laat de kleine maar komen, heb wel weer zin aan beschuit met muisjes;)

Miepie, spannend maandag al de tp! Hopelijk de heb je de laatste spuit gezet meid! Ik ga volop weer in de duim-me-rot-stand!

Marieke, dikke knuf meid! Ik hoop dat je morgen wel een goed gesprek hebt!

Ben vandaag zelf naar de gyn geweest, bloeddruk was super 100/60:$, hartslag van de beeb was prima! Alleen de placenta ligt laag en kan dus voor de uitgang liggen. Als ik bloedverlies had moest ik me direct melden. Fijn dat ze me dat met de 20-weken echo ook verteld hebben.... zo'n goed ziekenhuis hier:x Nou ja, nu nog nergens last van en over een paar weken wel weer een extra echo.

12. middag!

ah miep thx vooor je uitleg, ik kreeg idd toen die pregnyl om half 12 en de volgende dag om 15u kregen we de behandeling. vandaar dat ik dacht wat laat, maar dat is natuurlijk heel anders bij jullie... ach zo leer ik nog es wat bij hihi

dimple spannend meid! duim voor je dat t lekker vlot gaat! :D

leentje ook spannend voor jou dus met die echo's hopelijk valt t mee meid.

wieffie jeetje wat een lage bloeddruk, of is die altijd zo laag bij jou? tja ziekenhuizen van tegenwoordig zijn niet meer zoals ze geweest zijn volgens mij grrr

hier een lieve lange mail terug gehad van mn vk. alleen kan zij er helaas ook nix aan doen.. ze vond het wel vreselijk voor me en gaat het even met een gyn over hebben in tiel hihi
    benieuwd wat die ervan zegt.
    gelukkig ben ik erg druk afgelopen dagen zodat ik er niet eens erg in had dat t morgen alweer vrijdag is. denk dat ik morgenmiddag wel zenuwachtig word.. blerg...
    afwachten...

hier weer eens aan t oppassen... de kleine meid kan zo meespelen met de teletubie dvd.. zit alles zo mee te praten hahaha
    en mama is ventjes verdienen volgens haar hahahaha ipv centjes verdienen.

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    whoeoeoeoeoeoeo spannend! Hoop voor je dat de kleine niet zo snel komt als Y toendertijd (dat was echt iets té heftig). Ik wens je alvast veeeeeel succes en hoop op een voorspoedige bevalling! (en dan eigenlijk nog liever vandaag dan morgen of overmorgen want het wordt weer warm komende dagen en dat puft zo ...ehm...warm! )

wel een beetje jammer...had zo gehoopt dat er weer eens een kleintje op mijn verjaardag geboren zou worden :( Gelukkig is een buurmeisje van verderop al op dezelfde dag jarig en het buurmeisje van mijn ouders ook ;) . Over die laatste gesproken: meiske wordt 3 volgende week en haar moeder verwacht een ...drieling... :$ (en volgens de laatste echo worden het waarschijnlijk 3 meisjes! :$ arme pappa ;) ).

@Miep: fijn dat die spuit weer gezet is. Ik hoop superhard dat dat voor altijd de laatste spuit in je buik is!

@All: ben weer weg! Straks lekker met L kapsels uitproberen. Heb bedacht dat ik mooi op haar haar ga oefenen, zodat ik zelf ook weet wat ik in godsnaam met mijn eigen haar moet doen morgen :)

laterrr!

14. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He marieke, wat schattig zeg zo'n 5e teletubbie... ;)
    Hahaha en mama is ventjes aan het verdienen, zo heerlijk dat geklets! Fijn dat de vk zo meeleeft. En wie weet wat de gyn zegt!

Mijn bloeddruk was nooit zo laag, met colin was ie altijd te hoog. Na de geboorte moest ik zelf bijna in het zh blijven omdat ie echt sky-high was. Maar mij hoor je daar nu niet over klagen ;)

Ga ff lekker met een kop thee op de bank... straks ff met colin naar mijn moeder. Tjuuuuuusssss!

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Even sne, alleen laatste pagina gelezen!

@ Dimple: Spannend zeg, dus het kan elk moment losbarsten bij je! Joehoe!

@ Wieffie: Herkenbaar, hadden ze bij mij ook niet gezegd met de 20 weken echo en ik heb ook een bloeding gehad met 27 weken, waarna ik dus ook opgenomen werd. Maar al met al was met placenta vanzelf naar boven gegaan!

@ Marieke: Helaas kan de VK ook niets doen, morgen het verlossende woord, nou ja ik hoop dat het een positief antwoord is, anders zou ik echt een second opinion vragen!

Nou ik ga weer... Ben druk, maar als ik eenmaal gesetteld ben (en mijn laptop van mijn broer terug heb) reageer ik wat uitgebreider!

16. bapsie

bapsie Niet meer actief

spannend dimple, maar euh als ik de poll wil winnen moet je echt nog fe wachten....

marieke zal morgen voor je duimen, en anders hoop ik de de vk wat voor je kan betekenen :)

17. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    sorry maar ben echt niet van plan om weer zo lang te wachten:p

18. nu ben ik echt t bokje zoek...
    ga ik naar de wc veeg ik wat bruinig bloed af..
    dus ik net weer naar de wc zijn t nog wat rozige druppels op t papier.. lijkt wel spotting... op dag 20??? na mn miskraam een cyclus gehad rond de 31/32 dagen.. nu ineens 20? heul apart...

19. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Mmmmm...apart Marieke. Heb je je ei gevoeld of kan dit van je ei zijn?

Wieffie, de kans is groot dat je placenta idd nog verplaatst. Je placenta zit vast aan je baarmoeder, maar die moet je zien als een ballon. Als je daaronder een stip tekent en je blaast de ballon op, dan zal de stip ook hoger gaan zitten. De kans is dus zeer groot dat je placenta bij de volgende controle/ echo weer een stukje hoger zit aangezien je baarmoeder aan de onderkant nog wel een heel stuk zal oprekken.
    Bij mij zit hij op de een of andere manier na 10 weken nog dichterbij en zelfs een stukje over de uitgang, ik denk dat ze het bij de 20 weken echo niet helemaal goed hebben gezien of dat het misschien nu niet helemaal klopt, dus wacht maar even af op de echo over 2 weken. Mij hebben ze trouwens niks verteld over bloedingen o.i.d., maar ze zullen wel de second opnion van de gyn willen afwachten.

Dimple en, en, en....al meer gerommel? Verdorie zeg, heb ik de poll al weer fout want het zal zeker niet nog een week duren....maar ja liever jij snel bevallen dan mijn kloppende poll. Succes!

20. ik dacht mn ei gevoeld te hebben afgelopen maandag... toen zat ik te rekenen en dat zou precies kloppen met een cyclus van 32 dagen. dus ik houd t op maandag

maar misschien heb ik t toen gevoeld en springt ie nu pas hahha
    of ik word gewoon ongesteld ofzo.. ach ja heb al wel raardere dingen meegemaakt met mn lijf dus kan dit ook nog wel haha

Deel Deze Pagina