Het Harry Potter topic

Discussie in 'De lounge' gestart door amaranta, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Zijn jullie ook zo'n Harry Potter fan?
    Ik wel. Binnenkort komen de film en het laaste boek uit.
    Over dat boek wil ik hier wel speculeren met jullie.
    Ik ga sowieso op de NL versie wachten maar ik ben benieuwd of jullie ook een theorie hebben over wat er in dat boek zal staan.
    Mijn theorie is:

    Ik bijf erbij dat het een kinderboek is.
    Happy end dus.
    Ron en Hermelien trouwen.
    Harry en Ginny trouwen.
    Harry wordt directeur van de school.
    Ron wordt docent zwarte kunst en prof zwerkbalspeler.
    Sirius Zwarts is niet dood.
    Voldermort gaat wel dood.
    Perkamentus komt ook terug, wellicht als geest.
     
  2. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ga het engelse boek ook kopen, heb er echt zin in!
    Volgende week dinsdag naar harry potter and the order of the phoenix, joehoe :) :) :)
     
  3. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik ga niet wachten op de Nederlandse versie (hoewel ik de engelse veel slechter begrijp, maar ik MOET het weten).

    Ik vind Harry Potter geen kinderboek het is een thriller met kinderen in de hoofdrol en ik vind ook niet dat elk kinderboek een happy end moet hebben.

    Ik hoop wel dat het een min of meer happy end heeft (dat Harry iig blijft leven), want anders lees ik het nooit meer. Niet omdat ik daar boos over zou zijn, maar omdat ik het dan veel te zielig vind.


    Ik heb nog altijd het stille vermoeden dat deel 7 niet het laatste deel is. Het zou me niets verbazen als er nog een deel 8 komt. Waarom? Omdat Harry zijn school moet afmaken, en hij zegt aan het einde van deel 6 dat hij volgend jaar niet terug gaat naar Zweinstein.
    Het lijkt me ook allemaal veel te complex om in één boek te passen (alhoewel ik laatst wel gedroomd heb hoe het afliep, het was heel simpel, maar toen ik wakker was wist ik het niet meer).

    Er is wel gezegd door J.K. Rowling dat we na het laatste boek geen vragen meer hebben.
    Dan wil ik wel eens even weten wie er bijvoorbeeld met tante Petunia correspondeert (perkamentus toch?) en wat die zin: Denk aan mijn laatste Petunia" betekent. En zo zijn er nog veel meer dingen die opgelost moeten worden.

    Ik ziet haar er niet voor aan om dat af te raffelen in een boek.
    Ik hoop wel dat Harry en Ginny en Hermelien en Ron samen komen, dat lijkt me wel supergaaf.

    Nou ja over twee weken weet ik meer.

    Linda
     
  4. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dan wordt het gewoon een HEEL DIK boek.
    Maar inderdaad, er moeten zoveel vragen worden beantwoorden.
    Tussen Perkamentus en Sneep. Was Sneep slecht of juist Goed.
    Wat gebeurt er met Malfidus.
    Dat van tante Petunia inderdaad.
    Ow spannend!
     
  5. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Spannend ja, ik zie er ook naar uit!
    Ik weet alleen niet of we wel kunnen rekenen op een hapy end, ik schat dat toch ietsje anders in denk ik..
    Enne Amaranta..ben je dol op bruiloften ofzo hihi?
    Nog even geduld!
     
  6. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ook ik wacht met spanning op de nieuwe film en boek! Ik heb de Engelse variant van het boek al besteld op bol.com. Ik heb echt geen zin en geduld om tot november op de Nederlandse vertaling te wachten!

    Van de film verwacht ik ook heel veel, want ik vind boek 5 het beste boek tot nu toe. Wel vind ik het heel jammer dat Sirius doodgaat :( . Hoop ook dat hij terug komt in boek 7.

    Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het verhaal gaat eindigen. Eigenlijk wil ik niet dat het eindigd, dat had ik destijds ook met Lord of the Rings. Dan heb je niks nieuws meer om naar uit te kijken (oké, we hebben nog wel 2 films tegoed, maar daarna is het echt echt voorbij :( )

    Groetjes, Angela
     
  7. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik vind Harry Potter echt VRESELIJK!
    Snap ook echt niet wat mensen in die verhalen zien!

    Maar goed, geniet evengoed van de boeken en de nieuwe film ;), we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde!
     
  8. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Heb je de boeken gelezen dan.
    De films zijn maar een slap aftreksel hoor.

    daarnaast zijn de engels boeken veel beter. Bepaalde humor is nou eenmaal niet te vertalen. ( niks ten nadele van de prima nederlandse vertaling)
     
  9. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Was gisteren voor de lol weer begonnen met lezen van the order of the pheonix, ja ik lees hem in het engels.

    Heb deel 6 al wel gelezen, en nu ben ik volgende maand jarig en heb mijn man net getipt dat ik het niet erg zou vinden deel 7 voor mijn verjaardag te krijgen.

    Hoop dat ik hem krijg.
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een Harry Potter fan van het 1e uur!
    Ik kan niet wachten op deel 7 (Nederlandse versie dus..).
    Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat Sneep echt slecht is, maar hij heeft wel Perkamentus vermoord, dus ik blijf daarover twijfelen. :(
    Verder ben ik erg benieuwd of Harry wel of niet terug gaat naar Zweinstein.
    En het beslissende gevecht tussen Voldemort en Harry (tenminste, ik ga ervan uit dat dat gaat gebeuren), ik ben benieuwd hoe de schrijfster dat heeft aangepakt.

    Kortom... vol ongeduld wacht ik op deel 7!

    Groetjes, Anakin.
     
  11. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Nog 2 weken.....
    Waarom wachten op de nederlandse als de engelse en beter is , en eerder komt.
     
  12. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik denk dat Harry Potter sterft (echt waar), maar dat zijn dood een boodschap heeft en de anderen doorgaan met het goede (er blijft uiteindelijk hoop).
    Ik wil ook liever wachten op de Nederlandse versie, maar die komt pas aan het eind van het jaar uit, hoorde ik!
     
  13. Niet meer actief

    Hoi hoi

    Ben ook een grote potter fan! Heb me bioscoop kaartjes al gereserveerd voor woensdag en ook het nederlandse boek gereserveerd op bol.com. Ik denk dat het laatste deel niet echt een happy end krijgt maar denk wel een heel mooi eind! die je niet verwacht!

    groetjes juuls
     
  14. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Zijn ze al op de trouwleeftijd dan? Of heb je het over 'later' als ze nog groter zijn?

    Ik zit niet zit niet zo in de Harry Pottelarij, maar was in de veronderstelling dat we de laatste film en laatste boek al hadden gehad..... of ben ik in de war?
     
  15. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier ook een GROTE fan! :D

    Het boek zal hier de 23e in de bus liggen! :D
    (de 21e is hier een feestdag grrrrrrr)

    @Amaranta;ik vind jouw theorieën wel goed,alleen denk ik niet dat Ron leraar wordt. ;)
    Heb eerder het gevoel dat hij iets met Zwerkbal gaat doen! :p
     
  16. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi:er komen nog 3 films(5,6 en 7) en 1 boek!(nr.7) ;)
     
  17. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik denk wel in het laatste boek dat Voldermort dood gaat en zou mooi zijn dat iedereen wie door hem gedood is, ook weer terug komt dus ook de ouders van Harry.

    Of geloof ik nu weer in een te happy end :)
     
  18. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    Nee hoor,dit is exact wat ik ook in gedachten heb! :)
     
  19. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik moet echt eerst weer de vorige gedeelten lezen hoor want ik ben meer dan de helft vergeten hoe alles precies zit, er zit gewoon teveel tijd tussen :)
     
  20. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    hmmm. Ik vind het wel een hele mooie filmreeks om straks bij elkaar in 1 dvd box te hebben .... echt zo'n lekkere winterfilmbox, weet je wel.
     

Deel Deze Pagina