Het leed wat ontpillen heet

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Muisjepluisje, 12 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Hoi dames!

    ben heel benieuwd naar jullie ervaringen/tips omtrent ontpillen!

    Ik ben rond mijn 12e begonnen met de pil, heb in de tussentijd spiraal (mirena) en staafje in mijn arm gehad.
    5 januari gestopt met de pil en over gegaan op primolut tot 17 feb en erna gestopt.(had endometriose gerelateerde klachten)

    2 cyclussen met positieve ovulatietesten van 27 en 25 dagen, menstruaties kwamen onaangekondigd, deze menstruatie kwam al anders; pms klachten, voorafgaand bruin bloedverlies, zondag laatste menstruatie dag en nu nog steeds wat bruin na afvegen na plassen, ook veel meer steekjes overal, kan dit ermee te maken hebben dat mijn lichaam nu echt bezig is met herstel en eigen cyclus aan het ondervinden is?

    heb vooral last van steken in mn liezen en eierstokken
     
  2. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Niemand ?:(
     
  3. beertje073

    beertje073 Actief lid

    3 jan 2021
    395
    300
    63
    Vrouw
    Hoi,


    Ik heb ruim 15 jaar de pil geslikt, en ben daar in januari mee gestopt.
    Na de ontrekkingsbloeding had ik na 23 dagen een lichte bloeding.
    Mijn cyclussen zijn nu wisselend 24 a 25 dagen.
    Ik moet zeggen dat mijn menstruaties tot nu toe echt maar 3 dagen duren, beginnend met rood bloedverlies wat over gaat in rood/bruin achtig verlies, waarvan 1 dag middelmatig (bloed)verlies.
    Ik heb geen idee of dat normaal is, of dat dat nog te maken heeft met ontpillen.
    Ik ben allang blij dat er in mijn cyclussen enige regelmaat zit, want je leest weleens andere verhalen hier op het forum van vrouwen die maar blijven bloeden, of waarvan de menstruatie maar niet op gang komt, na stoppen anticonceptie.
    In de week van mijn menstruatie heb ik tot nu toe elke keer gevoelige tepels gehad, en heel raar steken in mijn anus (ik weet het raar):roflmao:
    Ik heb 1 maand ovulatietesten gedaan en ook een positieve ovulatietest gehad.
    Ik heb geen idee of de dingen die je omschrijft waar je last van hebt, horen bij het feit dat je lichaam zijn eigen cyclus opppakt.
    Ik hoop voor je dat er snel een reactie komt van iemand die er wel verstand van heeft :roflmao: maar wilde toch even mijn ervaringen tot nu toe delen, misschien heb je er wat aan:D
     
  4. Vivonne

    Vivonne Actief lid

    19 okt 2020
    191
    177
    43
    Vrouw
    Ik heb 13/14 jaar de pil geslikt. Ben nu sinds een jaar gestopt. Mijn eerste cyclus was 25 dagen en daarna werd deze steeds was langer met één keer een uitschieter naar 45 dagen. Gemiddeld zit ik nu op een cyclus 32 dagen.

    Gelukkig heb ik nooit last gehad van mijn menstruatie. Nooit pijn of krampjes, ik voel gewoon helemaal niks. Wel ontzettende acne wat nog 100x erger geworden is na het stoppen met de pil.

    Iedereen is anders en een menstruatie is vaak niet helemaal regelmatig. In jouw geval is je lichaam zeker nog bezig om de natuurlijke cyclus te regelen.
     
  5. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Is al een tijdje geleden want zoon is inmiddels 7 jaar:
    20 jaar aan pil geweest en na het stoppen meteen regelmatige cyclus ( ik had geen idee want ik was op mijn 15e al begonnen met de pil)
    Ontpillen is een fabeltje word er gezegd, want de pil zorgt er voor dat er geen eitje vrijkomt. Zodra je stopt dan gebeurt dat wel weer.
    Maar weet natuurlijk niet hoe het gaat als er andere dingen meespelen ( endometriose)
    Ik was na 12 maanden zwanger en werkelijk waar elke maand had ik andere kwaaltjes, steekjes enz.. wat jij beschrijft. Zelfs een keer een week lang vreselijk zere ribben,kon er niet van slapen. Zodra ik ongesteld werd was het over...
    Ik had het voordeel dat ik mijn eisprong kon voelen ( bijna de hele dag steken en pijnscheutjes in mijn lies enz..)
     
  6. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Ik denk dat het daar inderdaad mee te maken heeft.
    Maar het kan keer op keer verschillen helaas..
    Toen ik de eerste keer gestopt was met de pil na ruim 10 jaar, schommelde mijn cyclus tussen de 28 en 75 dagen, en ook qua "klachten" was t niet altijd hetzelfde.

    Ik hoop voor jou dat je snel een regelmatige cyclus hebt :)
     
  7. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil. Ik nam deze bijna een jaar en half want ik ben in september 2019 bevallen.
    Ik merkte dat ik rond eisprong een paar dagen echt ziek was. Maagpijn, diarree, verstopping voor 5 dagen.. echt bizar.

    Na de 2e maand voelde ik ook de eisprong, voelt opnieuw heel erg naar. Nu is mijn maandstonden ook opeens een dag langer.. maar de cyclussen waren beide gelijk.

    Ik heb het idee dat je pas na 2-3 maanden echt weet hoe je lijf reageert. Het heeft in mijn ervaring gewoon even tijd nodig.
     

Deel Deze Pagina