Het leed wat solliciteren heet...en alles er omheen

Discussie in 'De lounge' gestart door DLight, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

    DLight Actief lid

    22 jun 2011
    445
    4
    18
    NULL
    NULL
    :x
    Sinds juni dit jaar heb ik te horen gekregen dat mijn tijdelijke contract er bijna op zit. Ik werk via het uitzendbureau. Vervolgens is deze nog twee keer verlengd. En naar alle waarschijnlijkheid zit is tot eind oktober hier. Ik ben natuurlijk meteen gaan solliciteren, ik dacht nou een receptie baantje heb je zo...guessed wrong! Wat een leed zeg, er stromen alleen maar afwijzingen binnen. Wel twee gesprekken gehad maar natuurlijk hebben ze gesprekken met 50 mensen dus zie er maar doorheen te komen :(
    daarnaast ook de opvang. gelukkig gaat hij naar een gastouder, maar hoe moet het straks als ik geen werk meer heb. Kan hij dan nog naar die gastouder toe, heeft ze nog plek voor hem...pfff moedeloos om van te worden. zelfs bij uitzendbureau's kunnen ze je niet meer helpen......moest het er even uitgooien. Het liefste blijf ik thuis met ons zoontje maar tja de hypotheek moet ook betaald worden he.
     
  2. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    ja het is echt een rot tijd voor solliciteren op het moment. regels qua kinderopvang en werkeloos gaan wel veranderen ( worden soepeler) volgend jaar je krijgt nog 6 maanden kinderopvang i.p.v. 3 maanden, dus even naar kijken .

    Wel zo handig aangezien je wil solliciteren en ook de dagen op de opvang wil blijven houden anders hebben je een baan en geen opvangplaats. ;)
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik kenhet, zelfs met ervaring als receptioniste geen baan als receptioniste.
    Na een jaar lang heeel veel solliciteren eindelijk een baan.
    stuur veel open sollicitaties dan ben je in elk geval niet 1 van de 200.
    Volgens mij kan hij best bij een gastouder blijven alleen ontvang je geen toeslag.
     
  4. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    dat klopt maar denk dat dat voor de meeste niet op te brengen is voor langere tijd met 1 ouder in de ww.
     
  5. DLight

    DLight Actief lid

    22 jun 2011
    445
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wat ik van de belastingdienst had begrepen is dat je wel toeslag krijgt dit jaar nog 3 maanden, voor de uren die je gewerkt heb.
    Ik kan hem inderdaad nog brengen maar ik moet toch uit eigen zak de ouderbijdrage en groot gedeelte van de bemiddelingskosten betalen. Dus als ik thuis zit en mijn zoon van de opvang hou dan betaal ik niets extra's. Ik krijg met een ww maar 70% van mijn laatst verdiende salaris en we moeten al rustig aandoen ivm de maandelijke hypotheek :(
     
  6. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    eind oktober + 3 maanden = eind januari.. en dat is 2015 dan zou er dus nog 3 maanden bijkomen en dus tot eind april kinderopvang gelden.
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Klopt, is ook super duur maar op de vraag of hij nog naar een gastouder/opvang kan is het antwoord ja (is alleen stervens duur omdat de kosten voor jezelf zijn) maar het kan wel en vaak krijg je ook korting, is hier op het kdv wel zo dat je korting krijgt op het moment dat je je baan verliest en je aan het opzegtermijn vastzit.
    kennis van ons haar kind zit op het kdv terwijl ze niet werkt o.i.d. tja als je het kunt missen...
     
  8. DLight

    DLight Actief lid

    22 jun 2011
    445
    4
    18
    NULL
    NULL
    hmmm zal even informeren of dat ook geldt voor de gastouderkindjes
     
  9. DLight

    DLight Actief lid

    22 jun 2011
    445
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja zo had ik dat nog niet gezien. Thanks!
    Maar dan nog zit ik met die bureaukosten en eigen bijdrage. Kan straks wel alle extra centjes gebruiken.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wel even goed checken of die extra 3 maanden in dit geval wel gelden, aangezien het begin van de werkloosheid in 2014 is.
     
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    De vraag is natuurlijk ook, is deze gastouder populair? Mocht je weer werk vinden, kan je dan makkelijk weer aan een oppasplek komen?
    Desnoods slechts 1 dag naar de gastouder brengen.. Blijft ie wel gewend, maar met minder kosten..
     

Deel Deze Pagina