Het middel tegen klitten gezocht

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MSL12, 9 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.380
    192
    63
    Mijn dochter van 6 heeft dun blond haar. Ze heeft altijd al snel last van klitten gehad. Tot nu toe gebruiken we klitten spray van gliss kur en soms na het haren wassen crème spoeling of conditionar.

Maar toch dagelijks weer veel klitten. Probeer haar haar voor snachts al in te vlechten of een knot anders was het het helemaal een grote klittenboel. Maar overdag trekt ze toch vaak haar elastiekjes uit en wilt ze los haar.

Hebben ook een anti klit borstel maar haar gaat ontzettend snel in de knoop/ klitten.

Hopelijk hier nog tips voor producten die we kunnen proberen.

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.450
    5.808
    113
    Hier altijd conditioner na het wassen, ‘s nachts altijd vlechten, ook die Yari detangler hierboven werkte erg goed. En sowieso 2x per dag goed ontklitten. Oudste heeft een satijnen mutsje voor ‘s nacht, maar satijnen kussensloop kan ook goed werken.
    Bij de jongste is er nu een flink stuk af en dat scheelt ook echt énorm natuurlijk, ik vond lang ook mooi, maar het gemak van kort (totmop haar schouders nu) is echt enorm!

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.063
    8.017
    113
    Amsterdam
    Hier heeft dochter heel lang en dik haar. En het is nu gewoon zo als je geen gezeur met kammen wil dan heb je dus geen los haar. Wil je los haar dan weet je dat het niet leuk wordt met kammen ‘s avonds.
    ze krijgen nou eenmaal sneller klitten dan wij omdat ze spelen rennen etc daar helpt echt niks tegen.
    Wat we ook altijd doen met haren wassen altijd cremespoeling erin en pas kammen als het droog is.

en als ze weer is de hele boel bij elkaar schreeuwt met kammen geef ik ook altijd aan dat de kapper het ook korter kan maken. Haar haar is echt over haar billen.

TotalBella vindt dit leuk.
  4. Lief

Lief Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.161
    1.759
    113
    Chi silk infusion zweren wij bij. Heel klein beetje, ruikt heel lekker en weinig klitten. En snachts een losse vlecht.

Maar dat spul is echt top, redelijk prijzig maar je hebt ook weinig nodig.

5. MissXray

MissXray Niet meer actief

Leave in conditioner er in doen in de ochtend. Enige remedie hier bij dochter met mega mega dik haar.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    48.609
    33.603
    113
    Sowieso altijd conditioner gebruiken en het liefst daarna ook nog een leave in conditioner. Haar wassen zonder conditioner wil ik niet eens overwegen. Dat is een regelrechte ramp.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.382
    3.592
    113
    Gebruik hier bij dochter ook anti klitspray en 1x per week wassen met shampoo en condintioner.
    Ze loopt ook graag met dr haar los, afspraak is dat het naar school etc in principe (voor een deel) vast gaat, maar geregeld doet ze zelf d'r staart uit of maakt een ander kunstwerk in d'r haar. Sowieso zorgt buiten spelen/koprollen op de duikelstang enz voor veel meer klitten. Maar ik kan het blijven zeggen, ze is hier gewoon stronteigenwijs, dus soms is haren borstelen inderdaad geen pretje.

8. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.380
    192
    63
    Hoe gebruik je zo'n leave in conditionar? Dagelijks? In droog of nat haar? Ik ga wat van bovenstaande tips proberen!

9. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.645
    2.193
    113
    Hier gebruik ik voor dochter garnier kids, maar alleen de oranje variant is fijn. Zij heeft daar eigenlijk nooit conditioner bij nodig, alleen nu op vakantie met veel zwemmen en strand wel, maar verder niet, met slapen heeft ze ook altijd een staart in.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    22.792
    8.578
    113
    Ik was nooit mijn haar zonder conditioner of crèmespoeling, mijn dochters ook niet; dat is hét recept voor klitten hier (dun stijl haar). Bij het borstelen (borstel met een combo van ‘pinnen’ en ‘haren’ - samen dus - werkt het fijnst) eventueel nog van die antiklitspray. En ‘s nachts een vlecht inderdaad.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    48.609
    33.603
    113
    Ik gebruik die elke keer als ik mijn haar heb gewassen. Kijk ook even naar je borstel, dat maakt ook veel uit. Hier de wet brush van tangle teezer.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    7.884
    4.282
    113
    korter en vaker knippen, ik heb zelf ook ontzettend dun stijl haar, en hoe langer mijn haar is, en hoe langer niet naar de kapper hoe erger het is met die klitten. je hoeft echt niet direct kort haar te laten knippen, maar een stukje eraf scheelt ontzettend in het klitten.
    verder niet te vaak wassen, en als je het wast altijd ook een conditioner in vooral de onderste helft van je haar doen.
    ik borstel met een tangle teezer.

13. Nefkens81

Nefkens81 Lid

15 aug 2024
    80
    60
    18
    Vrouw
    Kan zowel op droog als op nat haar. Wij gebruiken dit ook als de klitten hier te gek worden en het werkt echt goed.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.482
    3.639
    113
    Sowieso een conditioner gebruiken na het wassen.
    En een leave in. Hier wordt het haar wel snel vettig van vind ik, maar het wordt wel klit en pluisvrij en vooral als je wil vlechten is het handig!

15. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.397
    1.426
    113
  16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    22.792
    8.578
    113
    Het verbaast me trouwens dat er mensen zijn die hun haar ook wel eens zonder conditioner/crèmespoeling wassen. :roflmao:

17. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.709
    1.598
    113
    Zelf gebruik ik nooit conditioner dan kan ik echt helemaal niks meer met mijn haar. Het is van zichzelf al zacht en glad, als ik conditioner gebruik blijft een staart niet eens meer zitten.

Maar mijn dochters moeten wel echt conditioner gebruiken, anders is er geen doorkomen meer aan.

Deel Deze Pagina