Voel me zo rot..

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Mamsie88, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik wou hier even me verhaal kwijt..
    Afgelopen Maandag kwam ik erachter dat ik zwanger was. Kwam als een totale verrassing vooral omdat ik aan de pil was én we een condoom hebben gebruikt. Ondanks dat het een verrassing was was het voor mij meer dan welkom omdat ik een hele grote kinderwens heb. Ik woon op mezelf in een flatje met meerdere kamers dus ik wist ook dat ik mijn kindje een goed leven kan bieden. Helaas dacht de jongen in kwestie er anders over. Ik had hem voor afgelopen Maandag al laten wetend dat ik het vermoeden had dat ik zwanger was. Hij deed er in eerste instantie een beetje lacherig over dat het niet kon en dat we eerst maar eens moesten afwachten tot mijn menstruatie. Afgelopen Maandag belde ik hem dat ik een positieve test had. Hij schrok zich rot. Afgelopen Woensdag is hij naar mij toe gekomen om te praten over hoe nu verder. Hij was er heel duidelijk in dat hij het niet wou. Hij was ervan overtuigd dat het ons samen niet zou lukken om het kindje op te voeden. En hij wist zeker dat het kindje er ongelukkig van zou worden om in 2 verschillende omgevingen op te groeien en van het steeds "op en naar gesjouw" tussen 2 ouders (hij woont op 20 minuten afstand van mij). Hij maakte ook heel duidelijk dat het ook erg meespeelde dat ík het was die zwanger van hem was. Want toen ik hem vroeg wat ie zou doen als zijn ex onverwacht zwanger zou zijn terwijl ze uit elkaar waren zei hij dat ie er dan meer over na zou denken omdat zij uit dezelfde woonplaats komt en dezelfde mensen kent etc. Zelfs toen ik hem vroeg wat ie dan zou doen als het een one night stand was met een willekeurig iemand uit zijn woonplaats zei hij dat ie er dan meer over na zou denken. Nou toen voelde ik me echt waardeloos.

    Na 2 uur zo gepraat te hebben is hij gegaan nadat ik zei dat ik ook de mogelijkheden van een abortus zou navragen. Donderdagochtend na een lange nacht zonder slaap en heel veel piekeren heb ik de huisarts gebeld. Erna heb ik hem geappt dat ik voor volgende week Vrijdag een afspraak bij een kliniek had om alle opties te bespreken samen. Maar als ik alleen al aan een abortus dacht brak mijn hart dus 's middags appte ik hem dan ook dat ik mijn kindje niet kon laten weghalen. We spraken af dat we het allebei even zouden laten bezinken en het er later over zouden hebben. Ik appte hem toen dat ik ging douchen en even ging liggen omdat ik wat bloed verloor en pijn in mijn buik had. Ik wou het even afwachten omdat ik had gehoord dat dit wel vaker voorkwam in het begin. Maar tijdens het douchen kwam er opeens veel meer bloed uit en kreeg ik enorme krampen. Ik heb het zkh gebeld en mocht komen. Omdat ik hem niet kon bereiken ivm voetbaltraining ben ik alleen gegaan. Eenmaal in het zkh werd er een echo gemaakt waarop een leeg vruchtzakje te zien was. Ze vemoedde dat ik ongeveer 6/7 weken zwanger was. Nadat het zeker was dat het vruchtzakje echt leeg was hebben ze besloten om mij cytotec te geven. Eenmaal thuis appte ik hem of hij me kon bellen zodra hij mijn app las. Toen hij belde vertelde ik hem dat het mis was gegaan en vertelde ik hem dat ze in het zkh hadden gezegd dat ik de eerste uren niet alleen mocht zijn. Dus hij is gekomen en is heel de nacht bij mij gebleven. De volgende ochtend hebben we het samen tegen mijn moeder en zus verteld. Toen is hij naar huis gegaan om het tegen zijn ouders te vertellen. Toen hij wegging voelde ik me zo raar. We hebben samen zoiets heftigs meegemaakt en nu zal ik hem hoogstwaarschijnlijk nooit meer zien. Wel zei hij dat, ondanks dat het voor hem een opluchting was hij echt wel besefte wat er was gebeurt en dat hij de afgelopen tijd ook echt wel wakker had gelegen en dat zijn vrienden tegen hem zeiden dat ze merkte dat er iets was.

    Nu voel ik me zo rot en zo verdrietig. Mensen begrijpen niet dat ik me voel alsof ik mijn kindje ben verloren. Zelfs hij zegt ja ik zag het als een vruchtje nog niet als een kindje. Wat het ook niet makkelijk maakt is dat mijn andere zus 20 weken in verwachting is van haar eerste kindje en ik middenin de planning van een babyshower zit. En om het allemaal nog rotter te maken zei mijn andere zus vanochtend tegen mij dat ze me niet gelooft. Dat ze het zkh had gebeld en dat ze daar geen gegevens over mij konden vinden. Ik voel me boos, verdrietig, teleurgesteld en voel me schuldig dat mijn lichaam mijn kindje in de steek heeft gelaten..

    Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het echt even allemaal kwijt en hoop dat mensen hier me wel zullen begrijpen..

    Xx
     
  2. GSSDJ

    GSSDJ Fanatiek lid

    19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

    Ik wil je heel veel sterkte wensen.

    Hoe groot of klein hij/zij ook was, het is altijd gewoon heel verdrietig.

    Ondanks dat je 'vriend' er niet achter stond, toch wel heel lief dat hij je gesteund heeft toen het mis ging.

    Wat ik niet begrijp is de reactie van je zus. Waarom belt ze het zkh en gelooft ze je niet?

    Geen goede band tussen jullie?

    Hoe gaat het nu met je?
     
  3. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel.
    Ik voelde me ook wel heel gesteund door hem. Hij liep er iig niet voor weg.
    Wat mijn zus betreft.. Ik weet het niet. We hebben een aantal jaar geleden 3 jaar geen contact gehad door ruzie. Sinds eind 2011 was dit weer goed. Zij maakt ervan dat ze het zkh belde omdat ze "bezorgd" was. Maar zo gaat het elke keer ook met andere dingen. Zodra er dan iets is komt het er uiteindelijk op neer dat ik het heb gedaan. Onze band is gewoon erg raar.

    Hoe het nu met mij gaat.. Mwah. Voel me erg verdrietig en slaap enorm slecht. Heb echt het gevoel dat ik er alleen voor sta.
     
  4. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ze mogen helemaal geen patienteninformatie geven, dus haar verhaal klopt niet.

    heel veel sterkte!!
     
  5. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    jeetje meid wat een ellende!
    echt heel veel sterkte!
    ik hoop dat er toch nog mensen om je heen zijn die wel vertrouwen hebben in je woord en waar je je ei bij kwijt kan!
    Ik vind zelf dat je je bij niemand hoeft te veranderwoorden!
    jij weet wat je heb mee gemaakt en als de rest niet genoeg respect en vertrouwen in je hebben dat je over zo iets niet zou liegen pech voor hun! het is allemaal al erg genoeg!
     
  6. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel. Ben blij dat ik hier wel begrepen word.
    Eigenlijk is er in mijn omgeving niet echt iemand bij wie ik me verhaal kwijt kan. Ik kan die jongen van ik zwanger was wel appen maar hij was heel duidelijk dat hij zich wel rot voelt en beseft wat er is gebeurd maar dat hij ook 'opgelucht' is. En hij is nu gewoon aan het voetballen en bij een themafeest op de voetbalclub dusja.
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte met dit verlies!
    Wat naar dat jou zus je niet gelooft en zelfs het ziekenhuis gaat bellen.
     
  8. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel..
    Ben net thuis uit het zkh. Opeens weer erge bloedverlies en enorme pijn. Huisartsenpost gebeld die me door hebben verwezen naar het zkh. Schijnbaar was nog niet alles eruit en dat hebben ze nu dus wel gedaan dmv curretage. Ik ben nu alleen en kan alleen maar huilen. Heb hem geappt wat er aan de hand was. Niet eens een reactie terwijl hij het wel gelezen heeft. Voetbalkantine feestje zal belangrijker zijn.. Bah wat voel ik me waardeloos.. 😔💔
     
  9. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ah meid, wat ontzettend heftig! :(
    Heel veel sterkte!

    Knuff!
     
  10. GSSDJ

    GSSDJ Fanatiek lid

    19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ah nee wat rot :(

    Als je je naar voelt en je gevoelens kwijt wilt dan kun je altijd hier terecht.

    Sterkte
     
  11. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    😙🌹

    Ik ga maar proberen te slapen. Dan hoef ik iig niet na te denken. En hij kan verekken met zijn klote voetbal. 😔
     
  12. IJsthee

    IJsthee Bekend lid

    23 feb 2014
    711
    0
    0
    Meis wat verdrietig dat je er zo alleen voor staat, en dat die jongen en je zus zo reageren. Als je zoiets meemaakt heb je juist iemand nodig die jou steunt zonder dat je iets uit hoeft te leggen. Hoop dat er zo iemand voor je is. Heel veel sterkte!
     
  13. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen begrijpen gewoon echt niet dat ik het echt als een verlies zie.. En als je dan ook nog voor leugenaar word uitgemaakt.. In het zkh zeiden ze dat ik de eerste uren niet alleen mocht zijn maar ja. Zal vast niet zo heel erg zijn hoop ik.. Van hem nog steeds geen reactie. Die is wsch aan het vieren dat ie nu echt van me af is. Maar goed..
     
  14. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou net eindelijk een reactie van meneer. Vertelde me even dat ie een heel leuk weekend had gehad. Dus dat hij afgelopen Vrijdag zei dat zijn weekend ingetogen zou zijn omdat hij zich ook rot voelde, was dus ook grote onzin.
     
  15. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou de bom is nu helemaal gebarstten tussen hem en mij. Net echt knallende ruzie met hem aan de telefoon gehad. Ik had hem gevraagd of hij me even met iets kon komen helpen aangezien ik nog redelijk veel pijn heb. Teveel moeite voor meneer. Ik moest "maar gewoon zorgen dat ik het bijleg met mijn zus" en toen ik hem gisteren appte dat ik naar het zkh ging toen kon ie niet reageren want "hij had al tig bier op en er stonden tig mensen om hem heen". Ook kon ie niet komen omdat zijn auto kapot is ofzo. Dus ik zei ja maar ja als ik nu nog zwanger was geweest en ik had je nu gebeld om mee te gaan voor een abortus had je binnen een half uur hier voor de deur gestaan. En ik kreeg te horen dat als ik wou dat mijn zus me geloofde ik haar gisteren maar mee naar het zkh had moeten nemen en dat het wel aan mezelf zou liggen dat ik niet werd geloofd. Ook zei hij kei hard "je bent geen zwangere meer dus ga nou onderhand eens verder met je leven".

    Dus uiteindelijk heb ik hem gezegd dat ie van mij kapot mag vallen.
    Wat kun je je toch vergissen in mensen.. :(:x
     
  16. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Gepland of niet en wat de uiteindelijke bedoeling ook geweest zou zijn. Dit is enorm naar :(
    Sterkte!
     
  17. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel.. Door zijn reactie nu in deze situatie is het voor mij nu een stuk makkelijker geworden om hem eindelijk los te laten. En dan te bedenken dat hij 30 is. :(
     
  18. Mamsie88

    Mamsie88 Lid

    29 sep 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het houdt gewoon niet op. Vanmiddag kreeg ik opeens een app van die jongen dat ik alles heb gelogen en dat hij het zkh had gesproken en dat als ik ooit nog contact met hem opneem dat hij dan aangifte gaat doen. :$ Dus ik zelf maar weer het zkh gebeld. Op een gegeven moment kreeg ik de gynaecoloog aan de telefoon. Ze zei ik vind het allemaal zo raar dat er verschillende mensen bellen met vragen over jou. Ze zei ik heb die jongen iig niet aan de telefoon gehad, en sowieso geven wij nooit medische informatie aan de telefoon. Ook iemand van de poli aan de telefoon gehad en die zei ik kan me herinneren dat ik gisteren een man aan de lijn had die zijn naam niet wou noemen en die informatie wou maar wij hebben niks bevestigd noch ontkent. Uiteindelijk heb ik met de gynaecoloog afgesproken dat ik wacht tot mijn afspraak komende Dinsdag met haar en het er dan over hebben.

    Ik heb zo'n spijt dat ik tegen iemand iets verteld heb. En de ruzie met mijn zus is inmiddels helemaal geëscaleerd. Heb haar gisteren zelfs een uitdraai van de huisarts laten zien en nog gelooft ze me niet. Nu mag ik zelfs haar kinderen niet zien.. :(
     
  19. GSSDJ

    GSSDJ Fanatiek lid

    19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

    Hoe gaat het nu met je?
     
  20. AnitaP

    AnitaP Bekend lid

    15 feb 2014
    760
    0
    0
    Wat een k#t situatie!
    Vreselijk dat je niet geloofd wordt, en mensen achter je rug om gaan bellen met het ziekenhuis?! Te zot voor woorden.
    Het ziekenhuis mag geen informatie verschaffen.
    Alsof je over zoiets gaat liegen!
    Sterkte meid!
     

Deel Deze Pagina