Het niet roken valt me zwaar.. peptalk gevraagd :(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Shari90, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal...
    Ik ben net 20 weken ver in men 1ste zwangerschap.. en kijk super hard uit naar ons zoontje. Ik ben al 13 jaar een kettingroker. Een pakje per dag. Dus toen ik zwanger werd meteen geminderd naar 5 max per dag. Op een dag wou ik echt ermee kappen voor ons beebje, dus gewoon niet meer gerookt. Nu toch al 10 weken rookvrij en dat ging vlotter dan gedacht... maar jongens, het wordt lastiger met de minuut sinds kort lijkt wel. :(

    Moest effe van me af hoor...
     
  2. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Wat knap dat je gestopt bent en wat goed dat je aan de bel trekt nu je merkt dat het lastiger wordt!

    Wat heel jammer is, is dat je het zelf moet doen. Niemand hier kan die zin in een sigaret voor jou laten verdwijnen. Maar blijkbaar kan je er zelf ook goed mee dealen!! Maak het niet te lastig voor jezelf. Denk niet: "Nog 20 weken." Iedere dag die je niet rookt is er weer eentje. Los van alle verhalen over de gezondheid van je kindje (want die verhalen die ken je heus wel), hoe teleurgesteld zal je in jezelf zijn als je er nu een opsteekt? Je denkt waarschijnlijk dat het je een fijn gevoel gaat geven, maar dat is niet zo. Als je nu een sigaret opsteekt, dan voel je je daarna verschrikkelijk, teleurgesteld, waardeloos, je handen stinken en je hebt straks gewoon weer zin in een sigaret. Doe dat jezelf niet aan.

    Je mag echt oprecht trots zijn op jezelf dat je nu niet meer rookt. Dat voelt lekker. Gun jezelf dat je trots blijft. En dan nog: je kindje zal je dankbaar zijn.
     
    valentijntje, Ysabella, Novastar en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was van onze eerste dochter rookte ik zo'n 26 sigaretten per dag. Direct gestopt. Ik vond het 3 dagen moeilijk en toen was ik er klaar mee. Ik verveelde me wel enorm en moest voor mijn gevoel de verveling steeds een stap voor zijn anders kwam dat gevoel van willen roken weer terug.

    Nu ben ik zo blij dat ik ben gestopt. Houd vol! Hoe fijn is het dat je kindje straks opgroeit met een mama die lekker fris ruikt? Je moet er toch niet aan denken dat je die kleine in je armen hebt terwijl je naar sigarettenrook ruikt?

    Heb je niet dat je het nu heel smerig vindt ruiken?
     
    valentijntje vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Deze fase is echt een kwestie van doorzetten! Meestal duurt zo’n trek-moment ook maar kort, dus probeer iets te vinden ter afleiding, bv een kopje thee gaan zetten of even iets in je handen houden. Je moet er echt even doorheen en na verloop van tijd worden die momenten minder en korter :) Heel knap dat je al 10 wkn rookvrij bent!!
     
    LovePoison vindt dit leuk.
  5. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Heel knap en goed dat je gestopt bent! Heb je misschien iets wat je kunt doen als afleiding op moeilijke momenten? Lekker babyspulletjes kijken (online of in een winkel), zodat je weet waar je het voor doet. Of gewoon een beetje neuzen op Pinterest of bv welke.nl, altijd leuk om ideetjes op te doen.

    Echt volhouden hoor!!
     
  6. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik vind het zo ontzettend knap van je dat je bent gestopt met roken en de gezondheid van jouw baby (en jezelf!) voorop stelt. Je doet het voor zo'n goed doel. Zet m op, je kunt het :D. Je hebt het al mooi 10 weken zonder gedaan!!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  7. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Ik ken het, bij mijn oudste dochter ging het stoppen super makkelijk totdat ik na twee maanden een dip kreeg. Toen was het ineens heel zwaar. Wat mij geholpen heeft is de gedachte dat ik mijn kind bewust schade aan kon doen door een sigaret te roken. Daarnaast had ik veel aan lolly’s en pepermunt. Trek in een sigaret: neem een pepermuntje of een lolly. Vooral bij een lolly heb je dezelfde handeling als bij een sigaret. Iets tussen je vingers en in je mond. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! En echt waar, des te langer je gestopt bent en die zware momenten overwint, des te makkelijker word het! Zet hem op, je kan het!
     
  8. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Heel goed dat je bent gestopt, hou vol!

    Ik heb in totaal 8 weken in het ziekenhuis gelegen verspreid over 3 periodes vanwege dreigende vroeggeboorte en groeivertraging. Mijn placenta functioneerde niet helemaal goed en ook nu, bij mijn tweede zwangerschap, is het weer spannend. Ik voel me zo schuldig, angstig en verdrietig, terwijl ik er niets aan kan doen. Kón ik er maar iets aan doen!

    Deze problemen komen vaak/meestal voor bij moeders die roken. Dat jij nu gestopt bent kan zoveel ellende voorkomen. Je bent nu al de beste mama voor je kindje. Dus nogmaals: hou vol! Je kan het.
     
    valentijntje en Chocoladetaart vinden dit leuk.
  9. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Wow!!! Super knap!!! Je kan het. Blijf aan je kindje denken en zoek afleiding.
     
  10. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ook van mij even een oprechte schouderklop! Heel veel respect dat je bent gestopt en dat volhoudt!
    De tip van de lolly vind ik wel een goeie, misschien heb je daar iets aan?
     
  11. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Heel knap gedaan! Je bent al op de helft!
     
  12. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    Super dat je gestopt bent! Hou vol, je bent al zo goed op weg.. Een collega van mij is ook gestopt en heeft veel aan de 'stoppen met roken buddy' app. Misschien ook iets voor jou?
     
  13. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
  14. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Hoi lieve dames! Erg bedankt voor de reacties ! Tot nu toe nog steeds niets gerookt. En ga dat natuurlijk ook niet doen. Ik heb een filmpje gevonden waarop je kan zien wat er gebeurd met de baby als je 1 opsteekt.. helpt idd ook wel. En verder tanden bijten. En als het echt lastig wordt neem ik een snoepje waar ik lang op kan zabberen .. wil mezelf nu ook niet alles gaan ontzeggen..
     
    Anonise vindt dit leuk.
  15. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    You go girl!!!:thumup::thumup::thumup::thumup: Echt heel goed bezig. Super knap dat je bent gestopt. En nog knapper dat je steun zoekt omdat je het moeilijk hebt.
     
  16. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Goed bezig :D. En snoepjes lijken me heel verantwoord hoor, in jouw situatie. Succes, zet m op :thumup:!
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Goed bezig!!! Hou vol:thumup:
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Wat knap!!! Heel herkenbaar ook... Succes!
     
  19. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wat jij doet is niet makkelijk, en je doet het wel! Petje af!
     
  20. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief



    Super knap! Je weet waar je het voor doet!
    Na drie maanden gestopt te zijn volgt er vaak een dip en een sterk verlangen maar volgens mij kan je dat wel de baas blijven...

    Zou je mij dat filmpje door kunnen sturen? Ik zoek nog wat extra motivatie. Wil zo graag compleet stoppen deze zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina