Het sinterklaas dobbelspel.

Discussie in 'De lounge' gestart door alkievalkie, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik ben op zoek naar een versie van het sinterklaas dobbelspel. Kan iemand mij eraan helpen? Alle soorten versies zijn welkom. Ik wete namelijk niet meer hoe wij het ooit speelden.

    Bedankt vast,

    Yvonne
     
  2. Malaika

    Malaika Fanatiek lid

    27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Gewoon even googelen, dan vind je een aantal versies. Succes!
     
  3. Sjanienu1

    Sjanienu1 VIP lid

    6 sep 2008
    6.495
    0
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Oooh die heb ik 2 jaar geleden gedaan met vrienden! Weet niet of je dezelfde bedoeld, maar onze versie was volgens mij zo:

    Iedereen zorgt dat 'ie een stuk of 2/3 kadootjes bij zich heeft.
    Wij hadden toen echt hele flauwe dingen gekocht maar ook leuke dingen zoals de december adventkalender (kraslot) of gewoon een domme eierwekker.

    Dan pak je een dobbelsteen. Elk cijfer staat voor een 'opdracht'. Bijvoorbeeld 1 voor schuif een stoel door, 2 ruil je kadootje met je buurman, 3 geef al je kadootjes weg ... enz. De bedoeling is dan dat je je kadootjes op tafel laat liggen als er weer een opdracht volgt. Dus je weet nooit welk kadootje je zult krijgen. Dit is best frustrerend want denk je net dát eindelijk te hebben waar je op aast...moet je weer een stoel opschuiven en heeft je buurman het.

    Je kunt het met een wekker doen. Als de tijd stopt, krijg je datgene wat op dat moment voor je ligt.
    Dat kunnen 8 kadootjes zijn...of helemaal niks!
    Het is eigenlijk een heel simpel spel maar je zult zien dat hier heel veel lol en strijdlust in zit! :D
     
  4. meggytje

    meggytje Actief lid

    3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Wij doen ook altijd een zoldercadeau erbij. gewoon iets wat al een poosje in de kast ligt, maar zonde is om weg te doen. Is altijd leuk, krijg je de meest gekke dingen.

    Wij doen altijd twee rondes:
    Ronde 1 met doorgeven van cadeau
    Ronde 2 ook met uitpakken van cadeau

    Ronde 1:
    cadeau pakken, cadeau doorgeven naar links, cadeau doorgeven naar rechts, cadeau ruilen, cadeau afpakken van iemand en cadeau weggeven.

    Ronde 2:
    Cadeau uitpakken, cadeau doorgeven naar links, cadeau doorgeven naar rechts, cadeau ruilen, cadeau afpakken van iemand en cadeau weggeven.

    Ook spreken wij in ronde twee altijd een tijd af, vanaf dan mag je met je cadeaus het spel verlaten. Dus niet iedereen stop tegelijk. De kans is er dus dat je hele leuke of minder leuke cadeaus krijgt.

    Veel plezier!
     
  5. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Oke, snap het alweer een beetje. Bedankt voor de uitleg! Heb er zin in!
     

Deel Deze Pagina