het word TEVEEL!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Gerieke, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerieke

    Gerieke Actief lid

    6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Hoi girls...
    Ik ga even klagen!

    Het wordt me echt allemaal teveel!
    Ik werk 40 uur, als ik thuis kom moet ik thuis nog vanalles doen!
    Ik ben ontzettend snel moe, en erg last van m'n rug en liezen en heupen... en veel pijn in m'n voeten, heb hele dikke voeten, hou erg veel vocht vast. en IK WIL MINDER WERKEN!
    Ik moet nog tot 27 september en dan begint mijn verlof!, maar ben bang dat ik het niet meer vol hou!

    Kent iemand dit? En wat heeft diegene gedaan?

    Liefs
     
  2. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    een collega van mij had dat ook. En die is toen minder gaan werken. Dus gelijk om drie uur naar huis (ik werk op een basisschool) en geen vergaderingen meer.

    Ik ga zelf ook zo'n afspraak maken met m'n directeur als het niet gaat. (ga het natuurlijk wel eerst proberen).

    Nou is dat één van de voordelen in het onderwijs dat het makkelijk kan, maar waarom probeer je niet of je zoiets ook kan regelen met je werkgever?
    Of thuis iemand inschakelen voor je karweitjes.

    Succes ermee iig!

    Linda
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik werk niet eens fulltime en houd het al haast niet meer vol. ik heb nog een aantal vakanties gepland staan en mijn verlof gaat 25 oktober in. waarschijnlijk ga ik in oktober minder werken. werk nu 24 uur per week (staand werk) en ga dan minderen.
     
  4. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Gewoon je voor 50% ziekmelden, dan mag je op controle en kun je je situatie uitleggen. Je baas krijgt gewoon alles vergoed.
    Ik had er ook moeite mee maar ben blij dat ik het gedaan heb.
    sterkte
     
  5. ik werk ok minder nou houde het ok niet vol ben naar mijn baas gegeen en die heeft een afspraak met de bedrijf arts gemaakt en die zij hoeveel ik minder mag werken
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik ben ook minder gaan werken, werkte eerst 40 uur en bij 30 weken ben ik in overleg met mijn baas en de bedrijfarts voor 25% ziek gemeld, werkte toen nog maar 30 uur dus, nou dat vond ik al een heel stuk schelen. Als ik 's middags thuis kwam ging ik eerst altijd even een stukje liggen. Gewoon aankaarten hoor, 40 uur viel me erg tegen tijdens de zwangerschap!
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    nog een dingetje, als je gedeeltelijk wordt ziek gemeld, dan ben je wel verplicht om 6 week van te voren al met verlof te gaan. Wat ik zelf overigens geen probleem vond, zat er toch behoorlijk doorheen tegen die tijd.
     
  8. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    je zegt dat je thuis nog van alles moet doen ....
    Als je dat eerst eens niet meer doet, en thuis alleen maar rust.
    Misschien gaat het dan al weer een stuk beter?
     
  9. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    maar hoe moet jeje dan 50% ziek melden? moet je dan eerst naar de huisarts? of naar PZ? of dat bij je baas doen?
     
  10. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik heb via mijn werkgever een gesprek met de arboarts aangevraagd.
    Daar heb ik mijn probleem voorgelegd. Had er niet zoveel aan want die bedrijfsarts zei dat ik naar mijn lichaam moest luisteren dus hij zei niet zelf dat ik minder moest gaan werken.
    Na het gesprek heb ik me voor 50% ziekgemeld, toen heeft het UWV me gebeld en gezegd dat het akkoord was.
    Ik hoef niet op controle of zo te komen alleen als ik nog minder wil gaan werken moet ik dat doorgeven aan mijn werkgever en dan nemen ze opnieuw contact met me op.
     
  11. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi ik heb hetzelfde meegemaakt.
    ik had op het werk eigenlijk constant last van harde buiken! en op een gegeven moment ging het echt niet meer.
    toen heb ik eerst overlegd met de vk, zei gaf het advies om een uur eerder naar huis te gaan en dat uur ook echt te gebruiken om of op de bank of in bed te gaan liggen.
    dat heb ik een week volgehouden maar het was nog steeds niets.
    weer vk gebeld en die zei toen dat het beter was dat ik halve dagen zou gaan werken en dat ik dit met mijn bazin moest bespreken.
    ik naar mijn bazin, ze wist natuurlijk al wel dat het niet superging, dat uur eerder weggaan is uiteraard ook met haar overlegd.
    haar reactie was gelukkig geweldig! ze maakte er geen probleem van, ik mocht gelijk de dag erna al met halve dagen gaan beginnen en ze melde me voor 50% ziek.
    kreeg daarna wel een keer een brief van het uwv dat ik voor 50% ziek gemeld stond maar omdat het zwangerschapsgerelateerd was hoefde ik niet naar de bedrijfsarts of voor een keuring of zoiets!

    mijn advies is dus overleg het met je vk en met je baas en bekijke dan samen wat de mogelijkheden zijn.
    misschien dat je al geholpen bent met een uur later beginnen en eerder weg ofzo.
    maar bespreek het wel want je hebt echt jezelf en de beeb ermee als je zo doorloopt!

    veel succes!

    joyce
     

Deel Deze Pagina