het wordt me te veel!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lunaatje, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    pff..wat moet ik nu nog doen...?
    mijn zoontje is nu 6 weken en de krampen,winderigheid ,stoelgang problemen blijven aanhouden.
    we zitten nu al aan ons 4de soort pap!
    we zijn begonnen met nan pro,dan nutrilon,dan omneo,nu nutramigen.
    en nog blijven de symptomen aanhouden(gebruik de nutramigen nu al 2 weken)
    ook drinkt hij heel veel,6 flessen van 150(wordt 170),dus zit hij over 1 liter! hij weegt nu 4.090kg.
    soms weet ik niet of hij honger heeft of dat hij weent omdat hij last heeft van krampen ofzo.
    hij drinkt het wel op(meestal)
    wat moet ik nu nog doen?
    kma is nog niet echt vastgesteld,heeft hij het wel?
    misschien zo een dure pap aan het geven voor niets?
    ik weet me echt geen raad! voel me zo een slechte moeder,heb het gevoel niet goed bezig te zijn!het
     
  2. D83

    D83 VIP lid

    17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Allereerst heel vervelend.. Maar je bent zeker geen slechte moeder gekkie, kijk hoe je je best doet!
    Weinig verstand van voeding maar Miss ligt t aan t flesje?
    Dr Brown helpt goed bij kraampjes heb k gelezen!
    Miss heb je dit al overwogen hoor, denk alleen maar mee..
    Succes!
     
  3. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,
    dank je voor je reactie!
    maar je ziet je kind soms zo hard huilen en als je dan niet weet of het krampen zijn of honger...
    ik ben begonnen met de difrax flessen ,toen ik van dr.brown hoorde ben ik ze gelijk gaan kopen.;)
    maar,de krampen blijven...
    nutramigen is heel dun,dus moet het verdikken met gelilact(anders dringt hij te gulzig met de kleinste speen).
    ook gebruik ik collikind voor de krampen,maar niets helpt blijkbaar.
    we durven soms niet weg te gaan uit schrik dat hij weer zo een hevige huilbui krijgt die niet te stoppen is..:(
     
  4. Inge88

    Inge88 Fanatiek lid

    22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Zijn het wel zeker krampjes? Heb je geprobeerd te fietsen met de beentjes, beentjes opgetrokken onder het buikje en dan zo tegen jou buik dragen, Draagdoek, masseren van het buikje (met de darmwerking mee), warmte kussentje op het buikje (niet te heet uiteraard). Is de stoelgang goed? Hoevaak poept hij? En is het dan hard/zacht/slijmerig?

    Ben je al bij de huisarts geweest?

    Ik zou in ieder geval niet steeds van voeding gaan wisselen, dit is ook echt niet fijn voor de darmpjes. Hij moet daar dan continu weer aan wennen.. en 4 verschillende voedingen in 6 weken is wel echt héél veel, hij heeft dan niet echt de kans gehad te wennen aan de voedingen.

    Zou het misschien kunnen dat hij teveel voeding krijgt? Kan me voorstellen dat dat ook niet prettig voelt in het buikje. Komt hij heel snel weer na een voeding? Geeft hij voeding terug? Kun je hem wel goed op z'n rugje leggen als hij rustig is?

    Zo, een héééleboel vragen, maar dat zijn de vragen die ik me destijds afvroeg toen mijn dochtertje krampen had. Uiteindelijk zijn we voor de krampjes naar een osteopaat geweest en die raadde ons Orthiflor start aan. Dat is een pro-biotica. Met 2 maanden waren de krampjes ineens weg.
     
  5. cindybaby71

    cindybaby71 Niet meer actief

    Ik ben het met inge eens hoor!
    Je wisselt wel vaak van voeding,is dit op eigen initiatief? Niet doen meid. De darmen kunnen zo niet aan de voeding wennen,en persoonlijk vind ik dst je geveel voeding geeft;)
    Het is heel nirmaal dat babys krampen hebben en dat is een fase waar je doorheen moet. Probeer anders eens infacol dit verlicht waarschijnlijk een beetje.

    Als ik jou was zou ik naar het inloopspreekuur gaan van hdt cb en daar om advies vragen!
     
  6. Jente2010

    Jente2010 Fanatiek lid

    21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

    je beschrijft een beetje hoe mijn dochter is.

    1 maand borstvoeding gegeven, maar ze kwam echt elk uur en soms uren aan een stuk. en ik was moe en had er eig ook geen tijd voor ( bedoel huishouden moet ook gedaan zijn) , zij vaak krijsen , overgeven. was die borstvoeding zelf dus ook moe.
    4 w ziekenhuisopname op reflux, omneo begonnen en mecicatie omeprazole
    oh ja die eerts e4 weken ook dingen geprobeerd tegen krampen enzo maar nisk hielp
    dan is het even een beetje beter gegaan. dus minder huilen enzo , beter drinken...
    dan 12 w wou ze niks meer drinken, kreeg er niks meer in, krijsen als ze nog maar de fles zag. eerst zelf nog twee dagen geprobeerd maarw erd erger terug opname. allerlei onderzoeken gehad. zelfs gastroscopie. eig niks te vinden.
    dan ben ik eig met alles gestopt. de medicatie gestopt en de gewone nutrilon gaan geven en gaan indikken met gelilact.
    en sindsdien is het beter gegaan. ( dus eruit groeien klopt voor een stuk)

    het eerste jaarw as geen fijn jaar. heel vaak overgeven ( ook met ingedikte melk) soms goed drinken soms dagen zo goed as niks willen. ikz elf ging ook niet weg met haar. dit omdat de voedingen echt een ramp waren. buiten bij beste vriendin kwam ik nergens.
    soms al is gestopt met indikken maar dan weigerde ze de melk.

    nu sinds ze 1 jaar is wil ze geen flessen meer, ik super blij want haatte die flessen echt, was meer een gevecht. als ik dan mama's hoor is intiem moment, heb er nooit iets fijn aangevonden.
    nu drinkt z egroemelk met een rietje en savonds ook gezellig op mijn schoot tegen me aan . maar zonder stress :)

    dus alles komt goed, maar je voelt je hopeloos. je denkt vaak alle ik ben haar mama en ik weet ni wak moet doen.

    nu heb ik nog een slechte eter ze. ze eet heel w einig. ze zou pak meer moeten eten van KA. maar ze is nu 13 maand en nu trek ik me dat zo ni meer aan. ze zal wel eten als ze honger heeft. ik vecht ni meer. eet ze goed, eet ze ni ook goed.
    maar dit kan je niet doen met een klein baby'tje he

    succes
     
  7. misa

    misa Niet meer actief

    Hey meid, wat ontzettend naar dat je er niet uit komt. Maar je bent echt geen slechte moeder hoor!! Maar ik ken je gevoel..

    Het is erg verstandig om alles wat je probeert, zeker twee a drie weken vol te houden voor je weer veranderd.
    De flessen van dr brown zouden je kindje kunnen helpen bij krampjes. Evenals middeltjes als infacol, sab simplex, cinababy.

    Heb je de nutramigen via de ka gekregen?
    Ben je al bij een osteopaat geweest?
     
  8. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik herken veel van mijn dochter. uiteindelijk heb ik haar overdag op de buik laten slapen (onder andere), en daardoor is ze meer gaan slapen.

    Zij krijgt nu pepti en maagzuurremmers en de voeding wordt ingedikt met pure jbpm van natufood.

    Heel veel sterkte! Je bent een goede moeder, soms is het moeilijk om kindjes te lezen. Als het je teveel wordt, vraag hulp. Ik heb zo enorm veel gehad aan mijn schoonmoeder!
     
  9. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,van voeding veranderen is allemaal via ka gebeurd.die nutramigen ook.heb ook al van orthiflor start gehoord en ga rondkijken of ik dit vandaag ergens vind.want daar heeft hij toch het meeste last van,van zijn stoelgang.hij kan echt heel moeilijk gaan.osteopaat ga ik ook nog eens proberen.had ook het gevoel dat ik teveel melk gaf,maar door die nutramigen zou het normaal zijn dat ze snel terug achter melk vragen?op de doos staat van 4 tot 5 kg..5 keer 150 en 5 schepjes en begon hem dit te geven,maar het lukt niet om een flesje minder te geven.het zit nu zo ongeveer..ik voed toch meer op verzoek..9u,12u,17u,21u,24u en rond 5u.
     
  10. FastMotion

    5 nov 2011
    59
    0
    0
    Hier een even oude baby (6 weken) met krampjes en moeilijke ontlasting.

    Wat wij doen is in ieder geval, na overleg met de huisarts, infacol geven tegen de krampjes en hij krijgt daarnaast lactulose tegen de harde ontlasting.

    Wij zijn nog niet gewisseld van voeding met het idee dat je steeds maar een ding moet wisselen en dat dan minimaal een week of 2 moet volhouden. Anders kom je er niet achter welke verandering welk effect heeft. De krampjes zijn heel veel minder en als het weer een dagje erger is, wat met dit warme weer gebeurt omdat hij moeilijk tegen de warmte kan, dan veel zweet en dus meer vocht binnen moet krijgen en dan dus te gulzig drinkt, dan zit hij bij mij in de draagdoek (zomerdoek). Dat werkt heel goed, maar vergt wel van mij dat ik veel blijf lopen nu het zo warm is, zodat hij het niet te warm krijgt.

    Omdat de ontlasting moeilijk blijft en wij liever niet overstappen op andere voeding, ga ik vandaag een afspraak maken bij een osteopaat. Misschien dat dat direct ook nog wat oplevert voor de krampjes.
    Overigens krijgt mijn mannetje ook 6x150 (5 schepjes) en dan ook nog extra water. Allemaal in overleg met de huisarts en zelfs het CB staat erachter. Nu weegt mijn zoontje wel ruim een kilo meer dan de jouwe, dus dat maakt wel wat uit.
     
  11. FastMotion

    5 nov 2011
    59
    0
    0
    Oja, wij gebruiken trouwens de difrax flessen met dental speentjes. Dat werkt ook goed.
     
  12. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb de andere reacties niet gelezen dus misschien zeg ik iets dubbel. Is het misschien Koemelkallergie, ondanks dat de flessen wel opgaan. Wisselen van voeding is niet echt vaak het beste. Misschien weet het consultatiebureau het? En babymassage schijnt een positieve werking te hebben, baad het niet schaad het niet natuurlijk. Hoop dat je hier wat aan hebt!
     
  13. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier zeggen ze dat voeding 3 weken nodig heeft om de darmen eraan te laten wennen!
    Het kan evt koemelkallergie zijn.

    Wij gebruien nutramigen en difrax flessen.
    En voor de verborgen reflux medicatie.

    Soms is het lastig maar moet je het even de tijd geven.
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kind dat zo'n last heeft en dat zoveel wil drinken...is er al naar verborgen reflux gekeken?

    Daarnaast, als het je echt te veel wordt, kinderarts bellen. Soms helpt het enorm als baby paar nachten naar ziekenhuis gaat voor observatie!
     

Deel Deze Pagina