Het zit mij niet lekker.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Snies, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik heb de eerste weken mij enorm ziek en beroerd gevoeld met hevige misselijkheid.

    Nu sinds een paar dagen voel ik mij best onzeker. De scherpe randjes zijn "ineens" verdwenen en ondanks het heerlijk is om weer wat normaals te kunnen eten maakt het mij ook ontzettend bang.

    Met vlagen komt de misselijkheid even opzetten en behalve dan het kokhalzen heb ik nergens last van.
    Ja mijn buik is gevoeliger en met niezen heel af en toe bandenpijn.
    Maar verder voel ik mij niet echt meer zwanger.

    Nu vroeg ik mij af of het normaal is dat de symptomen afnemen na mate je richting het einde van het eerste trimester gaat.
    Haal van allerlei scenario's in mijn hoofd, ben bang dat één van de twee vruchtjes gestopt is met groeien.

    Ik heb volgende week woensdag pas weer een afspraak (de eerste en de laatste bij de verloskundige) maar weet niet of ik dan opnieuw een echo krijg of daar alleen puur voor de intake ben en dan vervolgens de termijn echo later krijg bij de gynaecoloog.
    Dat zou betekenen dat ik dan voorlopig nog geen echo krijg voor een geruststelling.

    De laatste echo was op 6 weken en 5 dagen. En toen extreem beroerd dus twijfel of dit erbij hoort of dat ik het toch even moet laten checken?
     
  2. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik herken het volledig als je denkt "ik voel me plots niet meer zwanger" ik heb dit het eerste trimester regelmatig gehad zelfs, plots vielen kwaaltjes weg, en je voelt nog geen getrappel dus niets kan je gerust stellen op dat moment.
    Ik ben ook verschillende keren echt in paniek geslaan daardoor, telkens voor niets gelukkig.

    De kans is groot dat het morgen of binnen enkele dagen volop terugkomt óf je lichaam went aan de hormonen en je kwalen worden gewoon minder erg.

    Maar nog enkele weken in die ongerustheid zitten tot je volgende echo is natuurlijk geen doen, als je morgen nog met dat gevoel zit zou ik even bellen naar je vk.
    Met een beetje geluk willen ze wel even de moeite nemen om je gerust te stellen.
     
    Snies vindt dit leuk.
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.893
    5.575
    113
    Vrouw
    Herken dat gevoel van bij de oudste, ineens alle klachten totaal weg en ik moest nog een week wachten op de echo. Een week vol spanning dus.
    Achteraf zei de VK dat ik veel eerder had moeten bellen als ik zo ongerust was. Dus ook mijn advies, bel je VK.
     
    Snies vindt dit leuk.
  4. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik weet dus niet zo goed of ik onder de verloskundige behoor.
    Alle controles worden gedaan door een gynaecoloog bij mij. Ik heb alleen de intake bij de verloskundige, en verder ben ik over gedragen aan de gynaecoloog.

    Bij de gynaecoloog is het vaak zo druk (hebben eigen echo spreekuur) dat ik niet weet of ik deze week nog terecht kan.
    Wil ook geen zeikerd zijn ofzo. :oops:
    Ik zal vandaag gewoon eens even de verloskundige opbellen en dan hoor ik wel of ze willen mee werken of dat ik het toch via de gynaecoloog moet regelen.
     
    Suuster vindt dit leuk.
  5. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw

    Zou ook gewoon bellen hoor verloskundige wil vaak wel even echo doen ter geruststelling ik loop ook in ziekenhuis
    Heb daarnaast verloskundige puur voor wanneer ik extra echo wil ter geruststelling omdat bij mij de angst voor te weinig vruchtwater sterk aanwezig is dit was mijn vorige zwangerschap het eerste teken dat het toen fout zat mag nu elke week echo bij verloskundige gynaecoloog pas begin februari weer

    Stress is ook niet fijn en goed voor je en zeker met 2 kindjes in je buik willen ze je vast wel even geruststellen met een extra echo
     
    Snies vindt dit leuk.
  6. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    @Snies Je mag ook gerust overdrijven aan de telefoon hoor, deed ik ook een keer toen ik twijfelde of ze me wel wilden geruststellen. Laat je niet doen! ;)
     
    Snies vindt dit leuk.
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier bij zoontje ook kotsmisselijk... En bij 8wk was dat ineens over.
    Werd daar ook bang van, maar gelukkig was er niks aan de hand.
     
    Snies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina