Hevige buikkrampen bij 5 weken zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Wens84, 16 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Sinds vanmorgen heb ik echt last van buikkrampen. Net 5 weken zwanger.

    De echt hevige krampen komen en gaan maar voel het onderin mijn buik wel continu. Soms trekt het ook door naar mijn rug tijdens de hevige krampen.

    Ik heb vanmiddag nog naar de vk praktijd gebeld en die gaf aan dat ze niets voor me kunnen betekenen. Snap ik ook wel, alleen krampen zegt natuurlijk helemaal niets.

    Moet erbij zeggen dat ik wel een hevige dag (begravenis) achter de rug heb die veel emoties heeft losgemaakt bij me.

    Is dit voor iemand herkenbaar? Ik maak me best ongerust hierover :( iemand die zulke hevige krampen had en waarbij alles goed is gegaan?
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb deze zwangerschap ook veel heftige menstruatie krampen gehad, elke keer weer dacht ik daar gaan we en liep continue met maandverband... gelukkig werd het minder na een paar weken, de angst en onzekerheid is vreselijk.
     
  3. Gabija

    Gabija Lid

    12 mrt 2019
    79
    43
    18
    Ook ik ben 5 weekjes en heb last van hevige krampen alsof ik weer een miskraam krijg maar ik mocht wel gelijk naar gynaecoloog omdat ze bang waren voor bbz en omdat ik pcos heb. Het zit goed, maar deze pijn heb ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen niet gehad... dus het maakt mij onzeker en bang. Heb al 1 keer een miskraam gehad vandaar... ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen en niet te stressen
     
  4. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Ik heb mijn vk ook afgelopen weekend gesproken, was ook zo bang en ongerust. Ik had dan erge pijn en steken in mijn linkerlies. Vk gaf aan dat dit erbij hoort, en dat er ook menstruatie krampen bij kunnen komen. Ik had alleen het geluk dat ik een extra echo maak, vind dat echt heel lief.
     
    Gabija vindt dit leuk.
  5. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Sinds vannacht voor het eerst positief getest.

    het begon bij mij gisteren. Heftige buikkrampen, onwijs opgeblazen gevoel. Soms word ik er misselijk door. Vandaag gewerkt en ik moet mijzelf behoorlijk bij elkaar rapen. Alle kleine bewegingen voelde ik weer in mijn onderbuik trekken. Ook heb ik sinds gisteren last van diaree. Voel me behoorlijk beroerd.

    Kent iemand dit? Moet ik mij zorgen maken? Dit is namelijk mijn eerste zwangerschap en alle tips zijn welkom!
     
  6. Gabija

    Gabija Lid

    12 mrt 2019
    79
    43
    18
    Ik heb bij mijn vorige 2 zwangerschappen niks gevoelt en bij deze zwangerschap had ik zoveel pijn... daarom dacht ik ook niet zwanger te zijn.
    Ik kon niet lopen van de pijn en het houdt inmiddels al 3 weken aan(sinds mijn eisprong)... maar die kleine zit er nog prima hoor... elke zwangerschap is anders... probeer zoveel mogelijk te ontspannen en juist niet te stressen

    Knuffel :)
     
  7. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Dat ga ik vanaf nu ook zeker doen. Vanochtend was de 2e rode streep al een stukje donkerder, dus dat betekend veel goeds!
    Vanaf nu ook niet meer testen en blij zijn dat ik mijn lichaam voel veranderen :)
     
    Stresskipje en Gabija vinden dit leuk.
  8. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Tja, die buikkrampen. Ik heb deze afgelopen weekend ook behoorlijk gehad, vooral na wat inspanning. Ook mijn rug voelde precies alsof mijn menstruatie er aan zat te komen en ook bij mij zei de vk dat het er allemaal bij hoort. Ik hanteer voorlopig maar het al om bekende "geen bloed is goed" (al zegt dat ook niet alles, dat weet ik), anders weet ik ook niet waar ik me aan vast moet houden. Het is mijn eerste zwangerschap dus ik heb werkelijk geen idee wat normaal is.

    En verder probeer ik vooral veel te genieten, het is zo bijzonder.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  9. Jenn1993

    Jenn1993 Actief lid

    5 jan 2014
    104
    29
    28
    Vrouw
    Ik ben morgen 10 weken en had vorige zaterdag enorme onhoudbare krampen. Deze duurde ongeveer 2 uur, toen nam ik 2 paracetamol en kon ik gelukkig slapen.
    Het heeft nog 2 dagen licht aangehouden. Ik had nog gedacht.. moet ik de huisartsenpost bellen? Het was 21u savonds op zaterdag.. kon echt nergens heen. Niet eens normaal naar de wc lopen :cry:

    Nu heb ik nergens last van en 26 maart de termijnecho. Dus ik wacht hoopvol af dat de echo goed is!:) ik ben alsnog erg misselijk en voel mijn baarmoeder rekken. Dus ik ga er vanuit dat het goed is, voel mij nog op en tot zwanger haha!

    Oja en geen bloed gehad. Geen druppel. Dat was wel prettig en rustgevend.
     
    PixieDust vindt dit leuk.
  10. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    weet je zeker dat het je darmen niet zijn. dat kan ook zo verschrikkelijk pijn doen van boven tot onder in je buik.
     
  11. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik heb het bij de zwangerschappen van de jongens niet gehad maar nu heb ik ook elke keer buikpijn. Het is niet mijn baarmoeder maar het zijn echt mijn darmen. In de avond is het ook erg opgeblazen.
     

Deel Deze Pagina