Hevige krampen s nachts

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Charlielannie, 8 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Dag iedereen,

    Ik ben 5 weken zwanger. S nachts kom ik soms wakker met hevige krampen, na 20 min gaat dit wel over, maar het is echt wel moeilijk om te blijven liggen.
    Ik had het ook al een paar keer overdag, maar dan probeer ik iets tedoen, waardoor ik me concentreer op iets anders.
    Iemand tips om hiermee om te gaan? Mag een kersenpitje?
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Een kersenpit kussentje heeft supergoed geholpen hier. Spijt dat ik het niet eerder deed. Maar niet te warm maken.

    Verder kan ik aanraden om dingen te eten waarvan je gemakkelijker naar het toilet gaat. Ik had ook zo'n hevige krampen (wel later dan jij) maar dat deed zo'n pijn en de gyn dacht dat het voornamelijk de darmen waren.
     
  3. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de tip. Vanavond een warm bad genomen en dat hielp ook al. Ik onthou je tips en probeer ze toe te passen!
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Oh ik kan me nog zooooo goed herinneren dat ik dit ook had.
    Ik lag er zelfs nachten van wakker..
    Ja je darmen gaan plaats maken voor de baby etc. Dus ze hebben het even "zwaar"

    Het is helaas echt even uitzingen. :(
     
  5. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Geen tips, heb het ook soms. Ik zou wel oppassen met een té warm bad in het eerste trimester.
     
  6. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Denk dat krampen vrij normaal zijn rond deze periode, maar ze mogen volgens mij dan ook weer niet te heftig zijn.
    Een warm bad zou ik wel mee oppassen aangezien dat een kunstmatige koorts kan veroorzaken en dat is weer niet goed voor je kindje in het eerste trimester.
     
  7. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik heb dit ook aan de begin van de zwangerschap gehad. Mijn vk zei dat het komt omdat alle organen ruimte moet maken voor de baby die groeit.
     
  8. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb in t begin van deze zwangerschap daar ook best last van gehad.
    Tot ik een keer in de auto zat en ik een soort "rol" gevoel kreeg.
    Heel apart gevoel. Alsof mn darmen ineens een stuk weg rolden.

    Sterkte er nog mee hopelijk gaat het snel over
     
  9. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik had het tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook rond de 5 weken, vond het echt vreselijk pijnlijk.
    Dacht dat ik er dit keer goed mee weg kwam, maar helaas heb ik gister opeens hele heftige krampen gehad. Deed zo veel pijn dat ik dacht dat het mis zou gaan met de zwangerschap.

    Sterkte! Hopelijk wordt het snel minder.
     
  10. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Vandaag een veeg helder rood bloed. Daarna niets meer. Moet ik me nu zorgen maken? Ik voel me verder wel prima vandaag, nog geen krampen gehad vanmorgen..
     
  11. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Het rood bloed is maar bij één veeg gebleven... Wel al een aantal dagen last van bruin bloed, telkens bij het afvegen. Morgen toch maar een afspraak met de huisdokter gemaakt, hopelijk neemt die de zorgen wat weg.
     
  12. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Het kan zijn dat er een klein adertje is gesprongen. Het is nu allemaal goed doorbloed down there. Maar goed, het kan alle kanten op gaan. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook bruinverlies rond de 5.5 week (kloppend hartje gezien, misgegaan bij 10wk) en nu weer een klein beetje. Rood bloed heb ik nooit verloren. Fijn dat je naar de HA kan!
     
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik had er bij de jongens geen last van maar de 3e zwangerschap wel. Soms erg pijnlijk en vaak alleen in de avond na het avondeten.
     

Deel Deze Pagina