Hiel maakt knak geluid bij lopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Iemand enig idee waf dit is?
    Als mijn zoontje over de laminaatvloer loopt hoor je (niet bij elke stap maar wel bij veel stappen en soort knak) hij zegt dat het zijn hiel is en dat het voelt alsof zijn hiel vering heeft die ingedrukt wordt...en dat hij er lichtjes last van heeft..
    Hij vertelde het al eens eerder, maar ik schonk er niet zoveel aandacht aan omdat ik dacht dat het vanuit zijn gewricht kwam (zoals iedereen zijn enkels of knieen of wat dan ook soms knakt..) maar dit is echt vanuit de onderkant van zijn voet/hiel...
    Kan er niks zinnigs van maken...lijkt me geen hielspokr want dat doet best veel pijn, en het is ook niet zijn achillespees aangezien het de onderkant van zijn hiel is waar hij op loopt....
     
  2. marlies85

    marlies85 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.548
    22
    38
    Ik heb het ook, maar dan zit het aan de buitenkant van mijn enkel. Bij mij is het een subluxatie van een pees.

    Als je het niet vertrouwd of als hij er last van heeft, zou ik een afspraak maken bij de huisarts of bij een fysio.
     
  3. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Heb ik ook...
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb het ook.
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Kinderen hebben nog een groeischrijf onder hun hiel. Groeit op de duur vast. Misschien hoor je dat? Mijn dochter heeft namelijk een geïrriteerde groeischrijf in haar hiel gehad. Kon er toen amper op lopen. Rust moest herstel brengen, uiteindelijk 4 weken gips gehad.
     
  6. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Fijn om te lezen dat meerdere mensen dit hebben...ok had nog nooit van gehoord...maar maak me ook niet echt zorgen omdat het geen zeer doet, maar het meer een irritant gevoel is ...doet het bij jullie wel pijn?
    Hij voelt het ook alleen als ie op blite voeten loopt...dus maar sloffen aan gaan doen in huis:).
    Peesje aan zijkant van voet ie het niet..hij wijst echt zijn hiel aan. .echt zijn botje..aan onderkant voet...
    Geen idee of ik hier nou verder wat mee moet...

    Suus02: als het zijn groeischijf is misschien wel langs de dokter...wist eigenlijk niet dat die ook in je hiel zat...ik dacht alleen in de pijpbeenderen...had je dochter echt pijn eraan? Continue? Of was het gips bedoeld om het rust te geven zodat het verder geen kwaad kon om de hoel te belasten?
     
  7. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Ja onze dochter had echt pijn bij het lopen. In begin soms maar op de duur altijd bij het lopen. Je kan op de hiel drukken en dat deed mijn dochter in ieder geval zeer. Gips was inderdaad om te boel te ontlasten waardoor het kon genezen. Bij twijfel zou ik gewoon even naar de dokter gaan. Kan blijvend op spelen als je pech hebt tot die vast gegroeid is. Gelukkig heeft mijn dochter na het gips geen pijn meer gehad. Zij was zeven toen ze dit had.
     
  8. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    #8 Tinkerbell81, 24 jan 2016
    Laatst bewerkt: 24 jan 2016
    Ner ff gegoogled op groeischijf en hiel...en nu wel wat info erover gevonden...gelukkig heeft hij er minimaal last van niet zo erg als je dochter.
    Kan het ook vanzelf overgaan denk je? Aangezien hij alleen last heeft op blote voeten denk ik dat we misschien gewoon afwachten toch..
     
  9. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Ben geen arts, kan door rust vanzelf over gaan inderdaad. Voordat ze gips kreeg was het advies rusthouden en schoenen met goede demping.
     

Deel Deze Pagina