hij wil niet eten!

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door mommie1981, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommie1981

    22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    Ik begin me nu echt bezorgt te maken!
    Mijn zoon (met al een te laag gewicht net 12 kilo) wil al 8 dagen niet eten.
    Ben al met hem naar de huisarts geweest en is niks aan de hand.
    Geef hem geen tussendoortjes meer zijn maagje hoor je knorren maar hij weigert zonder pardon!
    Hij valt zo snel af.....is dit een fase ???
    Wordt gek van bezorgdheid
    Iemand tips???
     
  2. Wupsie

    Wupsie Niet meer actief

    Zelf iets laten uitzoeken om te eten? In zijn slaap weer een flesje geven?

    moeilijk hoor, tis wel een fase
     
  3. beagle78

    beagle78 Bekend lid

    7 feb 2008
    720
    1
    0
    wil hij helemaal niets. ook geen lekkere dingen? of een fles pap?
     
  4. mommie1981

    22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    papfles ben ik idd weer aan begonnen vroeg in de ochtend in zijn bed als hij nog half slaap :)....ja lekkere dingen wilt hij wel koekjes snoepjes en dat soort dingen maar dat gebeurd niet in de hoop dat hij meer homger heeft voor zijn normale eten en ik wil hem niet het gevoel geven dat hij toch wel wat lekkers krijgt ookal eet hij niet!
     
  5. Wupsie

    Wupsie Niet meer actief

    Ik weet niet of je eventueel kan zeggen eerst een boterham dan mag je iets lekkers? Weet niet of hij daar nog te jong voor is?

    Is misschien niet helemaal de manier, maar niks eten is helemaal niet tof natuurlijk!
     
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het advies van de HA klinkt me wel goed in de oren. Als hij wel lekkere dingen wil eten zoals je zegt, is er geen lichamelijke reden en lijkt het me gewoon een fase. Dus, maaltijd aanbieden, als hij niet wil de boel weghalen en laten wachten tot de volgende maaltijd. Uiteindelijk zal hij toch wel gaan eten lijkt me!
     
  7. linnie83

    linnie83 VIP lid

    20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier ook zo'n slechte eter op het moment. Jordy weegt maar 11.3 kilo en zie dat hij 9 dagen ouder is als jouw kindje.
    ik denk dat het een fase is. Hier wil hij ook alleen maar lekkere dingen. Ik bied ook alleen de voeding aan en na een half uur haal ik het weg en dan is het klaar. Hij krijgt niks extra als hij niet goed eet. (Dus geen extra koek enz)
     
  8. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Misschien is het een idee dat jullie samen naar de supermarkt gaan en dat hij dan met jou uit gaat zoeken wat jullie gaan eten. (natuurlijk wel de rij met snoepjes overslaan hihi) Als jullie thuis zijn dat jullie het samen klaar gaan maken.
    Hopelijk dat hij dan wel wil eten.
     
  9. mommie1981

    22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    Vandaag heeft hij uit het niks ineens netjes alle maaltijden gegeten ik viel zowat van me stoel!!!!
    Ben zo blij ookal is het misschien morgen weer over heeft hij vandaag teminste goed gegeten en gedronken!
    Ik hou jullie op de hoogte en ik hoop ook dat het idd een fase was!
     

Deel Deze Pagina