hirsprung

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door messema, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. messema

    messema Actief lid

    24 nov 2008
    113
    0
    16
    Hallo,

    Ik heb een zoon van 7 mnd die inmiddels 2x is geopereerd aan hirsprung. Ben benieuwd of er nog meer mamma's zijn met een kindje met deze ziekte?

    Groetjes
     
  2. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft Hirschprung gehad vroeger.
    Veel verschillende ok's gehad vroeger, maar sinds zijn 12, 13e eigenlijk zo goed als klachtenvrij!
    Dus als je ervaringen van vroeger wilt weten, hoor ik t wel!
    Evt. Via de pb?!
     
  3. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Hoi Messema,

    Ik kan helaas met je meepraten over Hirschsprung.
    Wij hebben ook een zoon met Hirschsprung. Hij is inmiddels 1 jaar en 3 maanden en is 2 keer geopereerd. De eerste keer om een stoma te plaatsen (6 dagen na zijn geboorte) en de 2e keer met 8 maanden om het stoma op te heffen, zijn gehele dikke darm te verwijderen en de dunne darm op de anus aan te sluiten. Het gaat ontzettend goed met hem (hij heeft eigenlijk nergens last van op dunnere ontlasting na)

    Hoe groot is het aangedane stuk van de darm bij jullie zoon??
    En lopen jullie ook in het Erasmus?

    Vind je het belastend of heb heeft hij weinig zorg nodig? Heeft hij een stomaatje??

    Wat een vragen....

    Hoop van harte dat het met jullie zoon goed gaat en ik hoor graag van je!
     
  4. Lauraa98

    Lauraa98 Bekend lid

    25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ik heb ook een dochter van bijna 4 jaar met hirschsprung. Ze heeft vele operaties moeten ondergaan en er spelen wel meer dingen maar wat betreft hirschsprung is ze nu wel klachtenvrij maar nog niet zindelijk. Alsje mijn beknopte verhaal wilt lezen staat die in deze rubriek in de lijst x
     

Deel Deze Pagina