Hallo, Mijn zoon is nu 8 weken. Ik heb sinds zijn geboorte zo'n 2 weken borstvoeding gegeven. Omdat ik echter op een gegeven moment het idee had dat hij te weinig binnenkreeg en ik dus te weinig productie had, ben ik gaan combineren (op advies van kraamverzorgster) met Friso Hypoallergeen. Omdat mijn productie toen vrij snel stopte ben ik over moeten gaan of FV alleen. Hierdoor (denk ik) is zijn ontlasting erg hard geworden. Hij huilde en huilde en huilde. Ik heb toen lactulose gekregen waarmee zijn stoelgang weer wat op gang is gekomen. De problemen blijven echter bestaan. Hij heeft dan eens twee dagen een "normale" ontlasting" wat vervolgens steeds droger wordt totdat hij weer veel pijn heeft met persen. Over het algemeen huilt hij veel. Hij spuugt, hikt, niest, buikje rommelt vreselijk, laat veel scheetjes, schrikt veel, hoest, kokhalst en vooral: slaapt nauwelijks. Het lijkt alsof hij niet in kan slapen. Want tijdens het inslapen wordt hij om de paar minuten wakker, waarna hij weer gaat huilen. Soms is dit te sussen met zijn speentje, maar als hij steeds kokhalst werkt dit averechts. Ik vraag mij af of deze klachten aan de voeding kunnen liggen? Hij is namelijk opgenomen geweest in het ZH ter observatie (2 dagen) maar hier hebben ze niets afwijkends aan hem kunnen ontdekken. Ik ben ten einde raad, het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is van voeding veranderen. Verder vraag ik me af of het mogelijk een koemelkallergie is? Ik hoop dat je met kunt helpen...(adviseren)
Beste Veertje84, De verschijnselen die je beschrijft zouden kunnen passen bij een koemelk allergie. Omdat het ook een hele reeks van klachten is, en het niet lekker gaat met je kindje, zou ik je willen adviseren contact op te nemen met de huisarts of de arts van het consultatiebureau om het te bespreken. Groet, Saskia
Bedankt voor je reactie! Ben bij de KA geweest en deze heeft ervoor gekozen (in overleg met ons uiteraard om een koemelktraject in te gaan. Dat wil zeggen eerst Pepti en dan kijken hoe het gaat. Hij zit nu sinds maandag op de pepti en ik merk wel al dat hij minder rekt en strekt. Stoelgang gaat nog altijd niet zo gemakkelijk, maar ik heb het idee dat hij wel minder last van krampjes heeft. Ik weet niet hoe snel je verschil kan merken als je overgaat op Pepti? Ik ben ook op advies van KA begonnen met inbakeren. Hij vindt dit niet altijd zo fijn, zit soms een half uur tot uur te worstelen en te huilen, maar valt vervolgens wel in slaap. Groetjes Vera
Beste Veertje84, Fijn dat je zo snel bij de KA terecht kon. Hopelijk gaat het nog steeds goed met je zoontje. Bij wisseling van voeding kan je vaak snel het verschil merken, alhoewel het per kindje ook weer kan wisselen. Groet, Saskia