Hoe 50e verjaardag vieren

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamafiets, 16 nov 2025.

1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    20.943
    34.901
    113
    Vrouw
    Over een paar maanden wordt ik 50. Dus nu heb ik 2 opties.
    1: helemaal negeren
    2: Vieren!!

Ik neiging naar optie 2. Maar hoe?

Ik wil niet overdreven veel gasten of hoge kosten. Maar wel gezelligheid.

Normaal hebben we gewoon de naaste familie op zondagmiddag. Vlaai eten, koffie drinken. Daarna nog een glaasje en wat hapjes. En rond 5 is iedereen weer naar huis. Standaard kringverjaardag Dus eigenlijk.

Maar denk nu aan zaterdagavond. Meer hapjes en drankjes. Meubels aan de kant en statafels plaatsen zodat er wat meer bewogen wordt in kleinere groepjes.

Alleen woont veel familie ver weg. Zijn er verschillende slecht ter been. Dus is ook weer gedoe. En mijn jongste zoon gaat heel slecht op drukte in huis. (Maar die kan zich in zijn kamer terugtrekken)

Ergens een high tea reserveren? Maar dan zit je ook weer zo vast aan een tafel.

Of wel gewoon in de kring, maar dan een maf spel in de groep gooien?

Geen familie maar met het gezin iets bijzonders doen? (Ook weer lastig met jongste)

Kortom. Kom maar op met de ideeën.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.841
    15.706
    113
    Iets van een winterbbq thema? Nou slaagt dat niet in elke tuin maar met een overkapping en lichtjes en evt een vuurkorfje erbij is dat al weer beter realiseerbaar.

3. Gezelligehuismus

Gezelligehuismus Actief lid

28 sep 2025
    497
    406
    63
    Niets! Dat is hier althans het plan. En wee de persoon die iets in de tuin neerzet. Die wordt echt gelyncht. Heb een heel irritante zwager namelijk maar die durft dat bij mij niet te doen denk ik:p. Heb hem ook al een jaar of 2 niet meer gezien gelukkig. Bij man kwamen we er onderuit omdat ons huis 10 jaar geleden op funda stond en de tijd begon te dringen.

Ik zou toch iets kiezen met het gezin. Vooral omdat het heel lastig is iets te verzinnen dat ook haalbaar is voor mensen die moeilijk ter geen zijn en ook voor he zoon. Maar ik heb makkelijk praten wij vieren onze verjaardagen nooit meer, houden allemaal niet van gedoe en drukte.

4. Zeebra

Zeebra Fanatiek lid

5 aug 2020
    1.137
    1.399
    113
    Vrouw
    Mss thuis maar dan een cateraar je eten laten verzorgen? Lekker muziekje aan op achtergrond en een drankje erbij voor wie wil.

LatteOne vindt dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    23.837
    11.207
    113
    Ik zou het doen zoals normaal. Kinderen kunnen zich terug trekken.

Misschien wat andere hapjes erbij dan normaal. Blijven ze niet eten en wat je wil optijd weer naar huis.

Wij vieren het altijd op zaterdag. Maar bij ons komt maar 4 of 5 man. Die blijven standaard eten.

Naar dit zou ik wat kiezen met ons gezin. Verder geen poespas.

6. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.815
    1.391
    113
    Ik zou denk ik geen statafels doen. Merk dat ik dat al enorm vermoeiend vind om de hele avond te staan, laat staan als er nog wat oudere/slecht ter been mensen komen.
    Ik zou dan denk ik eerder uitpakken met de hapjes (bijvoorbeeld mooi opgemaakte borrelplanken neerzetten).

Mamafiets vindt dit leuk.
  7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.531
    4.847
    113
    een borrel op locatie bij een gezellig restaurantje, zaaltje of kroegje in de buurt.

Een feestje met vrienden/vriendinnen kennisen ipv met je oudere familie die slechter ter been zijn...? is dat ook een optie? en dat je bijv. met je ouders/schoonouders nog een keer uit eten gaat ofzo.

JE kunt ook wachten tot mooier weer en in de zomer een bbq achtig feestje doen.

volgend jaar vier ik mijn 40ste verjaardag en ik ga voor de eerste optie, een borrel bij een leuke locatie met wat hapjes en drankjes.

8. joopterheul

joopterheul Actief lid

24 sep 2024
    265
    208
    43
    Ligt echt aan wat jij persoonlijk fijn vindt. Ik zou dicht bij je eigen gevoel blijven, bij wat jij wil (en niet wat er misschien van je verwacht wordt). En als je een middenweg zoekt: misschien én een feestje (net wat meer dan normaal), én een weekendje weg in de rust met alleen je gezin of je man?

LatteOne vindt dit leuk.
  9. LatteOne

LatteOne VIP lid

11 jan 2009
    15.796
    9.993
    113
    Ik hou er niet van om in de belangstelling te staan dus ik zou mijn verjaardag stil voorbij laten gaan en iets met het gezin gaan doen.

Volgend jaar word ik 40, mijn man 45 en zijn we 25 jaar bij elkaar. Ik neig naar een stedentrip of Disney (in het Disney hotel want dat is echt mijn droom:D) en anders zou ik kiezen voor een etentje met vrienden en een etentje met familie. Ik zou het splitten omdat de gespreksonderwerpen heel anders zijn en kwa aandacht geven wordt het bij elkaar te veel.

Diiba en Neuzeke vinden dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.797
    20.120
    113
    Vrouw
    Dit 100% :).

LatteOne vindt dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.797
    20.120
    113
    Vrouw
    Mss splitsen.
    Met familie en kinderen thuis zoals anders
    Met vrienden en zonder kinderen naar een wijnbar (hou jij van dacht ik).

12. CutymcPretty

CutymcPretty Actief lid

5 jul 2025
    299
    124
    43
    Vrouw
    Il heb mijn 50ste gewoon gevierd als de eerdere verjaardagen, met familie en vrienden thuis. Ik heb met mijn man nog een stedentrip gedaan, heerlijk! Kies vooral wat jij wilt.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.988
    3.479
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij houden wel van spelletjes - maar niet iedereen in de familie... maar als 'extraatje' willen we nog weleens een kahootje maken of iets dergelijks. Of je kiest voor een pubquiz met een leuke groep. Wij hebben nu 2x een pubquiz gedaan van groepsspellen en dat vonden we wel erg gezellig. Maar dan moet je wel weten of iedereen dat leuk vind. Dus mogelijk zou je dat er bij voorbaat bij kunnen zeggen... Maar als je zoiets normaal al wel eens doet is het misschien niet bijzonder ;) .

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.376
    4.608
    113
    Hier gewoon als elke verjaardag (ook kring) gevierd, iets anders wil hier in huis ook niet, wonen tevreden maar niet al te groot dus kan net 10 personen kwijt in mijn kamer.

Heb wel gekozen voor gebakjes van de bakker ipv zelf wat te bakken en heb de hapjes ergens besteld ipv zelf te maken, gewoon om mezelf het wat makkelijker te maken.

15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.276
    4.493
    113
    Vrouw
    Wij doen af en toe een groot feest, ipv onze verjaardagen/trouwdag etc te vieren. In mei vorig jaar hebben we onze verjaardagen, geboorte van de jongste (voor iedereen die nog niet op visite was geweest) en ons huwelijk gevierd. Denk dat we iets soortgelijks doen als mijn man 40 wordt.

Vorige keer was het een uitgebreide lunch. Klein zaaltje bij een leuk restaurantje. Kon zitten, maar ook plek voor een dansje. Hadden een leuk trio (piano, contrabas, gitaar) die verzoekjes deden. Restaurant verzorgde hapjes en drankjes. Denk dat we met familie en vrienden op zo'n 35 mensen zaten.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    11.353
    13.287
    113
    Vrouw
    Zuiden van het land
    Ik ben persoonlijk niet zo feesterig dus voor mij zou ik de voorkeur geven aan wat bijzonders doen met het gezin. Misschien een lang weekend weg of op een bijzondere plek gaan eten.

Diiba en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    10.453
    5.814
    113
    Home
    Ik vind verjaardagen vreselijk maar dat is heel persoonlijk

Met het gezin een dagje weg
    Of uiteten en daarna nog iets leuk doen met m'n gezin
    Zou ik dan eerder voor kieze

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.870
    7.814
    113
    Ik zou mijn verjaardag als gewoonlijk vieren (kringverjaardag, kleinschalig, en los nog voor vriendinnen) en dan hopen dat mijn man los hiervan ook nog iets voor me bedenkt :) Toen mijn man 50 werd, had ik hem meegenomen naar een sterrenrestaurant. Dat vond hij een zeer bijzonder cadeau, was echt helemaal blij ermee

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    20.943
    34.901
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor alle ideeën. Ik ben er nog niet uit.

De slechter ter been zijn een broer en zus van mijn man. Dus die horen er wel echt bij.

Ik vind een cateraar met hapjes laten komen wel een heel goed idee.

Op locatie wordt het denk ik wel duur (voor wat ik dan wil :p).

Die zouden aanvullend zijn op de zitplaatsen. Zodat je ook kan afwisselen, en de mensen die slecht staan sowieso kunnen zitten.

Helaas geen overkapping, en geen praktische tuin hiervoor. Te veel groen en te weinig terras, wat in deczomer geen probleem is, maar nu erg zompig. Wel een leuk idee.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.376
    4.608
    113
    Helemaal mee eens, ik zit in een rolstoel zo irritant als je dan ergens komt (b.v diplomering zoon) en er staan alleen maar statafels. Ik zie zo'n avond alleen maar konten (of de voorkant ervan), Kan bijna mijn glas niet neerzetten en je voortbewegen in een rolstoel met glas in de hand heb ik echt niet onder de knie, hapjes worden op tafel gezet en zijn daarmee meteen onbereikbaar voor mij. En het meest asso is dat mensen denken dat ze je wel even kunnen verplaatsen omdat je schijnbaar net in de weg staat.

Deel Deze Pagina