Hoe aankondigen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eevie82, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Het is nog niet zover, maar zat me iets af te vragen. Misschien is dit niet de juist plek maar hier zitten wel ervaringsdeskundigen waar het gaat om je zwangerschap aankondigen. Mijn moeder gaat (met mij als alleenstaande in IUI-D traject) mee naar de inseminaties en weet dus ook precies wanneer ik mag testen :roflmao: Mocht het nou op enig moment raak zijn, dan zou ik het superleuk vinden om toch nog op een soort van originele manier te laten weten dat ik zwanger ben. Alleen...hoe??? Jullie nog ideeën? Sowieso vind ik het leuk om te lezen hoe jullie je zwangerschap hebben aangekondigd, dus ook als je niet direct een idee voor mijn situatie hebt, please share!
     
  2. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik heb mn oma een puzzel gegeven met daarop een aankondiging dat ze overgrootmoeder zou worden. (Onze familie puzzelt graag)
    En mn ouders weet ik niet zo goed meer ik geloof een kaartje op (inter)nationale opa/oma dag. Of gewoon verteld. Ik heb alle behandelingen alleen gedaan.
     
    Eevie82 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    #3 GroeneBomen, 30 aug 2020
    Laatst bewerkt: 30 aug 2020
    'he pa ga je mee naar ziekenhuis, lijkt erop dat ik zwanger ben en ik mag prikken op hcg'

    3 uur later: papa mama mijn hcg is ruim boven de 200! Ik ben harstikke zwanger! Over 2 weken al de echo! #2 weken later een huilende vader met de echo in de hand van een miniscuul onherkenbaar stipje dat zijn kleinzoon is geworden.
    Mijn man was overigens mee naar de echo, hebben pa gelijk in t ziekenhuis al gebeld en ik denk mede doordat hij altijd meeging naar het ziekenhuis, zelfs bij de bbz nog tot middernacht bij mijn man is gebleven in t ziekenhuis tot ik uit de gevarenzone was, was voor hem de ontlading zo enorm groot dat er een kloppend hartje was. Ik vind het ook heel speciaal dat ik het traject zo kon delen met mijn vader. Zowel het verlies van een zwangerschap (pa en ma zijn hun eerste kindje verloren na de geboorte dus ze hebben ook veel verlies gekend), als de pttigheid van het traject als ook de vreugde van succes.

    (Pa was mijn ziekenhuis buddy haha, hij wist altijd hoe groot mijn follikel was :p of zoals mijn moeder zei: enige onderdeel dat we hebben gemist is de verwekking zelf gelukkig hahah)



    O ja tip, bij de eerste raakte ik spontaan zwanger en was ik heel erg ziek, zo ziek dat mijn moeder uit wanhoop de dokter wou bellen. Toen moest ik vertellen dat ik zwanger was zodat ze niet de dokter zou bellen. Ik gaf haar de zwangerschapstest en ze keek mij aan en zei: moet ik dit weggooien? Wat moet ik hiermee? Ik nog: 2 streepjes betekend?? Echt ze keek mij glazig aan haha. Nu komt het, ze heeft nooit een test gedaan want zij kreeg een bloedtest, nooit gezien dus die schat had geen idee wat ze vast had. Als je een test in de handen drukt doe dan de cb met 'zwanger' :p
    Want mijn verrassing viel aardig in t water op deze manier haha, gaf vooral doodse stilte op
     
    Pickwickje, Eevie82 en PippiMoustache vinden dit leuk.
  4. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Mijn moeder wist ook wanneer de inseminatie was. Ik heb gelogen en gezegd dat het weer niet gelukt was :| vond ik lastig, maar ik wilde eerst een goede (vroege) echo voordat ik het ging vertellen. Ik heb het toen met 7 weken verteld tijdens een familieweekendje, was het een verassing voor mijn ouders, broer en zus. Het was bijna vaderdag, dus ik had een lijstje met foto's gemaakt: een van mij en mijn vader toen ik een jaar of 12 was, een recente foto van ons samen en toen de echofoto met daaronder 'gefeliciteerd, je bent de leukste vader en daarom krijg je een upgrade naar opa'.

    Wanneer mag je testen? :D
     
    Maev, Mammavantwee en Eevie82 vinden dit leuk.
  5. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    @GroeneBomen Wat ontzettend leuk dat jouw vader je ziekenhuisbuddy was, heel schattig! En goeie tip van die test, wij kunnen wel geobsedeerd zijn door twee lijntjes maar dat wil niet zeggen dat iedereen weet wat dat betekent hahaha

    @PippiMoustache Ja een leugentje om bestwil...dat is me ook wel door m’n hoofd geschoten maar ik vind het eigenlijk wel leuk om meteen te vertellen. Zeker vanuit de vorige ervaring dat ze het niet leuke nieuws van de miskramen ook kreeg, hoop ik nu gewoon snel eens wat leuks te kunnen vertellen! De officiële testdatum is 8 september maar mijn NOD is 4/5 september. Heb 28-8 Pregnyl gespoten (1500) dus eerder testen is zinloos ;) maar ik heb een soort van goed voorgevoel ofzo!

    Of ik zeg: ik moet over twee weken weer, ga je mee? Dan gaat ze er vast vanuit dat het voor inseminatie is, maar dan is het de echo :) (heb indicatie voor vroege echo)
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je haar er zo bij betrekt!

    Dat is ook een leuke idee dat ze dan mee gaat!
     
    Eevie82 vindt dit leuk.
  7. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Kan je niet voor een leuke traktatie zorgen? Dat je haar uitnodigt voor de koffie (of jij gezellig bij haar langskomt).
    Iets van een taart met daarop de tekst dat er een baby komt oid?
     
    Eevie82 vindt dit leuk.
  8. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik denk dat ik ervoor had gekozen om samen te testen? Desnoods na al een goede test te hebben gehad.

    Bij de eerste heb ik mijn moeder opgebeld met de vraag of ze een bepaalde datum vrij kon houden van het werk. Ja, dat zou wel kunnen, maar waarom?!
    "omdat je eerste kleinkind rond die tijd geboren wordt"

    Bij de tweede gingen we gezamenlijk op vakantie. Heb ik een grabbelton gemaakt en daar de test (waar idd zwanger op staat en niet de 2 lijntjes) in gedaan.

    Bij de derde hebben we een foto gemaakt. Kind 1 hield een cijfer 1 ballom vast, kind 2 een cijfer 2 en ik hield een cijfer 3 voor mijn buik. Die begrepen ze niet zo heel goed :roflmao:
    Maar dat kwam omdat de derde ook voor ons een cadeautje was, haha.
     
    Eevie82, NiVa0230 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.448
    4.877
    113
    Vrouw
    Haha deze hadden wij ook. Zegt m'n schoonmoeder; wat betekent 123 :roflmao::roflmao::roflmao:. Ze hadden het ook nog niet echt verwacht :rolleyes:
     
    Eevie82 en Dastoch3 vinden dit leuk.
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.448
    4.877
    113
    Vrouw
    Ook een leuk en goed idee :)!
    Hopelijk een mooie test aankomende dagen!!
     
    Eevie82 vindt dit leuk.
  11. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Bij de eerste wisten m’n ouders en schoonouders wel van het traject, maar na een aantal mislukte terugplaatsingen durfden ze niet meer te vragen.

    Dus na de goede 7 weken echo langs gegaan, de hond een sjaaltje omgedaan met daar op de tekst ‘ik krijg er een baasje bij’ maar dat bleek heeeeel lang te duren voordat ze dat door hadden :p.

    Bij de tweede een foto van de eerste met de echo in z’n handjes. Die hint was duidelijker :D. Hoewel er mensen dachten dat hij naar z’n eigen echo’s keek.
     
    Eevie82 vindt dit leuk.
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Bij de eerste heb ik een kubus fotolijstje met een rijmpje en een rijstekorrel gegeven aan de opa's en oma's, oom en tante.
    Bij de tweede wisten mijn ouders het al vanwege het traject, de geschiedenis en de opvang van de oudste voor behandelingen en echo's en hebben ze aftelblokken gekregen.
    Bij de 3e had ik milestone kaarten gemaakt voor het traject en hebben we een foto gemaakt met de cb digitaal. Ook dit keer wisten mijn ouders het net iets eerder vanwege de echo's maar ook vanwege corona en we tussen 2 behandelingen in spontaan zwanger zijn geraakt en het hiervoor steeds fout ging als we spontaan zwanger raakte. Mijn schoonvader is al op leeftijd en woont niet in de buurt.
     
    Eevie82 vindt dit leuk.
  13. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Bij de eerste onze ouders verteld met een fototaart. Foto van ons 2 met een rompertje vast.
    Dit keer zal ik (hopelijk) 8/9 weken zijn als we ze weer zien. Ik denk aan een "grote zus" tshirt. Of iets geks doen (schommelen met dochter op schoot ofzo) en er dan hijgend vanaf komen met de mededeling dat het toch maar zwaar is met zijn drietjes.
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier een babyshirtje, slofjes en de test. Samen met foto van beginnend buikje en mooi gedichtje. In app collage gemaakt voor facebook.

    Voor mijn moeder de test en een rompertje ingepakt. Ik had deze keer bijna niemand verteld dat ik een terugplaatsing deed.

    Als er een 2de komt ga ik mama eend en de 2 kind eendjes van mijn dochter gebruiken met de tekst Hoera we krijgrn er een eentje bij! Liefst bij een water rand.
     

Deel Deze Pagina