Hoe aanpakken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Judith75, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Vanaf deze zomervakantie willen we de 2 meiden (bijna 7 en bijna 3) samen op 1 kamer laten slapen, zodat Kian ook een eigen kamertje heeft.

    Hebben jullie tips hoe ik dit goed kan aanpakken? Ik zie ze al helemaal niet gaan slapen, gaan spelen of bij elkaar in bed kruipen :)
     
  2. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Uuuuuuuuuuuuuuuuuh, niemand een idee of tip? ;)
     
  3. Lon enTijn

    Lon enTijn Fanatiek lid

    23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Nou ik heb geen tip, maar ik heb vroeger ook en tijd met m'n zusje op een kamer geslapen, we hebben er hele goede herinneringen aan!
    het was altijd (nou ja meestal)heel gezellig!


    groetjes Lonneke
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tip, tip, tip?

    weet het niet meid, ik heb die van mij van 9(j) en 6(m) ook op 1 kamer gedaan (onze grote ouderslaapkamer) omdat we een 3e kindje wilde en dachten dat het wel weer "even" gauw zou gaan lukken, en ondanks alle wilde verhalen die ik in mijn gedachte had (die van jou) bleek daar niets van te zijn...

    ze hebben beide hun eigen kant van de kamer en dat gaat hartstikke goed en wat slapen betreft is er ook niets aan de hand, gaat hartstikke goed wij gooien ze gewoon op tijd naar bed, dan mogen ze flodder kijken na flodder tv uit (tenzij ze straf hebben natuurlijk dan geen flodder ;) ) en praten ze nog ff een kwartiertje en dan is het afgelopen en hoor ik ze niet meer dus tja aan deze kant gaat alles goed...

    nu ik uiteindelijk na 1,5 jaar zwanger blijk te zijn doen we het toch anders, en veranderen we de zolder naar slaapkamer voor de oudste, die waar wij nu inslapen (de middelgrote) wordt voor de kleine meid, en de oude kamer van de kleine meid voor de baby...

    waarom omdat wij dat wel een goede oplossing vinden en ik graag weer terug wil naar onze eigen grote slaapkamer en de zolder makkelijk verbouwd kan worden...enne moet zeggen de oudste heeft er wel zin in of dat ook zo is als het eenmaal zover is...wie zal het zeggen...

    succes
     
  5. Louska

    Louska Lid

    30 jun 2007
    46
    0
    0
    Recruiter
    Rotterdam
    Hai, ben nieuw hier op het forum...hihi
    Maar ik zag dit onderwerp en ik en mijn zus hebben ook heel lang op een kamer geslapen.. In het begin is het natuurlijk nieuw en spannend, maar daar wennen ze wel aan..
    Mijn zus en ik hadden 2 kamers, maar we wilden bij elkaar slapen.. We schelen 5 jaar dus dat vond mijn moeder erg raar..hihi andere interesses enzo.. Maar het is heel lang goed gegaan..
    Tis wennen en misschien wat vaker naar boven lopen in het begin, maar zeker enorm leuk voor je dochters!
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij ons p'sies t zelfde verhaal haha..
     
  7. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    weet niet of het nog kan, wordt zeker moeilijk, als ze aan een eigen kamer gewend zijn... die van ons (3 en 5) sliepen altijd nog bij elkaar omdat we een derde wilden, dus ze zijn het gewend, maar ze willen wel zelf allebei een eigen kamer, dus hebben we gordijnen in hun kamer hangen zodat ze zelf een eigen plek hebben. en ze gaan niet samen naar bed, dat scheelt ook. succes ermee.
     

Deel Deze Pagina