Hoe baby verder laten slapen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 14 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    #1 Gwenvd, 14 jun 2019
    Laatst bewerkt: 14 jun 2019
    Mijn jongste is vandaag precies een maand oud.

    We hebben een cosleeper en daar probeer ik m snachts nu het grootste gedeelte te laten slapen. (Ivm kramp sliep hij ook veel op mij).

    Nu gaat dit heel goed en slaapt hij het grootste gedeelte hierin. Maar nu wordt hij vaak voor een voeding wakker (ik bedoel dan na 2,5 uur terwijl hij er snachts ook gerust 4 of 5 uur tussen kan laten en dit soms ook doet), En ik weet even niet hoe ik hem in zijn bedje weer verder kan laten slapen. Hij begint te murmelen en draaien en meppen.
    Nu geven we hem steeds een fles maar die drinkt hij Misschien voor de helft op en slaapt alweer heel diep. Eigenlijk moet hij dus leren langer te slapen en pas wakker te worden la hij echt honger heeft.
    Rond 4 uur wordt hij sowieso onrustig en neem ik hem vaak bij me.

    Ik heb een puckababy piep geprobeerd en een Swaddleme inbaker zak. Hij vind dit echt niks en wordt heel boos.

    Speentje helpt niet want hij doet zijn mond niet open en spuugt hem meteen uit. Wie heeft nog een idee? Toch oppakken en in slaap wiegen? Of toch bij me nemen en bij mij slapen tot hij echt honger heeft? Ik denk namelijk ook dat er snachts een voeding afkan qua echt honger.
     
  2. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Zo te lezen heeft hij echt honger als hij er wakker wordt. Ik zou hem voeden en dan weer verder slapen. Hij slaapt vanzelf verder als hij geen honger heeft. En als je denkt dat hij geen eet honger heeft, dan heeft hij mama knuffel honger, behoefte aan knuffels, jou warmte.

    Hij is een maand oud.. langer leren slapen doet hij later pas :). Dus eten geven/ knuffelen, bij je leggen!
     
    Merell90, nizzie86 en Gwenvd vinden dit leuk.
  3. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Mama honger, die kende ik nog niet haha. Ja dit ventje heeft veel mama honger. Niet erg natuurlijk, heerlijk met dat ventje op mijn buik.

    Ik ga dat wel eens proberen. Heb ook een swaddle up besteld, kijken of dat wat meer geborgenheid geeft.
     
    Tommi17 vindt dit leuk.
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Wij slapen vaak samen. Als hij me voelt is het prima. In zijn eigen bed begint hij dan te krijsen. Wel vaak nog een nachtvoeding maar inmiddels nog maar 1 dat waren er meer
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.498
    113
    Ik denk inderdaad mamahonger, heel normaal.. ik nam ze dan bij me, soms kon ik ze terug leggen en soms niet, dan sliepen we samen verder. Wordt vanzelf minder als ze ouder worden.
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Ik denk dat je teveel verwacht van je baby. Een maand oud is echt piepjong. Een halve fles, hoeveel is dat? Want mijn 10 maanden oude baby krijgt ook nog nachtvoeding(en). Maar ik geef borstvoeding dus ik weet natuurlijk niet hoeveel ze per keer drinkt. Dat zal de ene keer ook meer zijn dan de andere keer.
    Ik zou het jezelf ook niet zo moeilijk maken, Maar gewoon een flesje geven als hij wakker wordt. Op die leeftijd is de suikerspiegel op pijl houden veel belangrijker dan doorslapen.
     
  7. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hij kwam om 22.45, toen geslapen tot 01.45 precies voor de voeding maar hij was echt njet met eten bezig (dan laat hij zich echt we horen) dus ik heb geen fles gemaakt maar hem bij me genomen. Hij werd net om 03.30 wakker. Mama honger dus.

    Het maakt me overigens niet uit hoor, hij mag best nog bij me slapen (vind het ook heerlijk) maar ik had gewoon het idee dat hij geen honger had. En dat is dus ook zo want anders slaapt ie njet nog 2 uur verder.
    Qua nachtvoedingen wil ik er ook best 10 geven alleen was dat t gewoon niet.

    Bedankt voor alle tips. Ik ben trots op mijn ventje dat hij al in zijn bedje kan slapen en wat hij bij mij nog slaapt is prima en lekker.

    Nu gaat hij verder uitbuiken haha
     
    Merell90, Koeks83, honkeytonk en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Dat klinkt dan idd als mamahonger. Geniet ervan! Van mijn oudste twee krijg ik al regelmatig een "nee mam ga weg" te horen als ik wil knuffelen :rolleyes::roflmao:
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  9. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik zie overigens dat mijn bericht wel een beetje raar over kan komen, sorry het was snachts, ben echt blij met jullie ideeën!

    Jaaa voor je t weet willen ze niet meer knuffelen. Nu lekker van genieten
     
  10. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik schop mijn topic weer even omhoog.

    Inmiddels gaat het aardig maar
    Toch even benieuwd naar jullie ideeen.

    We geven ons zoontje nu 6 voedingen op verzoek (soms ook beetje ons verzoek ;) ). Maar we komen in de avond wel uit op een laatste fles tussen 19.00 en 20.00. Daarna leggen we hem in bed en dan slaapt hij tot een uur of 1. Hij doet er soms een uur over om in slaap te vallen maar huilt niet en ligt gewoon lekker te liggen.

    Maar dan om 01.00 uit
    Begint hij onrustig te worden. Te draaien, te kreunen, te wiebelen. Hij schuift zijn hele bed door.
    Als ik niks doe gaat hij wel
    Echt huilen. Ik probeer het wel zo lang mogelijk uit te stellen met speentje en hand bij hem leggen maar Met de gedachte mama honger neem ik hem dan uit eindelijk bij me maar ook dan blijft hij onrustig tot een uur of 3, dan ben ik t gewiebel zat en maken we een fles. Dan leg ik hem weer weg en slaapt hij tot 5 half 6 waarna t gewiebel weer begint. Ook dan neem ik m maar bij me en dan slaapt hij (soms weer zo onrustig) tot 7 uur ongeveer.

    Ik krijg het idee dat het gewiebel niet meer zozeer mama honger is aangezien hij het bij mij ook doet. Wat kan t zijn? Wat zouden jullie doen? Ik slaap nauwelijks als hij zo onrustig is en dat ben ik na 2 uur wel een beetje zat aangezien dat 2x per naxht is.

    Verwacht ik nou echt teveel? Herkent iemand het onrustige en gewiebel?

    Mijn oudste was een slechte slaper maar die kon ik op een gegeven moment een speentje geven i.p.v. een fles en dan sliep hij verder tot hij honger had.
     
  11. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hoe oud is hij nu? Hij krijgt voor mijn gevoel al zo weinig voeding, maar nou heb ik 2 reflux kindjes dus ook veel flesjes.-weinig flesjes bedoel ik. Mijn zoontje drinkt er 8 a 9 op een dag, is nu 6bwkn oud
    Hij zit qua flesjes redelijk in een ritme, maar is w op verzoek. Laatste tijd 20.00, 23.00 droomvoeding en dan 03.30,5.30 en 7.30
    Hij maakt dus 1 x een lange ruk en 2 korte rukjes. Zijn onrustige wiebel moment is meestal na half zes, dan is hij te wakker ofzo?
    Het is ook hier geen honger, en ook geen mama honger want ligt naast mij.

    Misschien dat jouw mannetje toch behoefte heeft aan een voeding, om te clusteren voor de nacht?
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Waarom niet gewoon direct een fles?
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  13. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hij is 1 dag ouder dan jouw zoontje :)

    We geven hem niet meteen de fles omdat het erop lijkt dat hij niet echt honger heeft. Hij is ook maar half wakker. Hier zeiden ze toen dat hij waarschijnlijk mama honger heeft.

    Maar als hij inderdaad zo onrustig blijft kunnen we hem wel weer een fles geven en kijken hoe lang hij dan doorslaapt.
    Bedoel meer hoe lang hij dan rustig in bed blijft liggen :)
     
  14. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik zou het gewoon proberen! Wie weet!
     
  15. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja dat gaan we doen. Ben benieuwd, het blijft zoeken he!
     
  16. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Heb hem nu een fles gegeven. Ik heb nu tenminste even de tijd om zijn fles te maken en hem te verschonen zinder dat hij meteen begint te krijsen.:roflmao: Kan manlief lekker blijven slapen.
     
    honkeytonk vindt dit leuk.
  17. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Half 5 kwam hij weer, toen wel bij me genomen en het uitgesteld tot kwart voor 6. Anders zotten we weer op 7 flessen en daarvoor drinkt hij echt teveel. Hij drinkt tussen de 110 en 150 per keer.
     
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik zou hem eens een paar dagen volgen. Misschien pakt hij dan overdag wel minder. Niet helemaal wat je wilt natuurlijk maar dat komt vanzelf wel goed.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  19. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Wat Fristi zegt, probeer hem eens een paar dagen te volgen qua flessen, 7 flessen is toch geen ramp? 7x 130 = 910, dan zit je toch nog goed? (ik weet niet zoveel van flesvoeding af om eerlijk te zijn, ik dacht dat ze max een liter per dag mochten?). Heb je hem al therapeutisch proberen te voeden? Misschien dat hij wat meer zuigbehoefte heeft en met therapeutisch voeden, moeten ze zelf wat harder werken met drinken (wat goed is).
     
  20. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ze zeggen 150 ml x het gewicht gedeeld door het aantal voedingen. Hij weegt denk ik 4,7 kilo dus dan zou hij 700 ml mogen. Dus of 7x 100 of 6x 120.

    Hij drinkt soms ook 150 maar meestal 120.

    Ik vind 900 wel erg veel voor hem, er komt zo toevallig iemand van het cb, zal eens overleggen :)
     

Deel Deze Pagina