Hoe begon jouw bevalling ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mila1988, 27 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ben heel benieuwd naar hoe jullie bevalling begon. De meeste waarschijnlijk met weeën.

    Hier kan het elk moment beginnen maar nog geen tekenen in zicht voor nu.
     
  2. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    De eerste uit het niets, dacht flink overtijd te gaan maar ineens wakker met krampen en bloedverlies.

    Tweede voelde ik aankomen. Had nog geen verweking of andere signalen maar wist het gewoon. 25 minuten nadat de vk had vastgesteld dat er lichamelijks nog niks aan de hand was werd hij geboren.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Leuk topic! Ik wou toevallig een soortgelijk topic openen. :roflmao:
    Hier dus aan het wachten tot de bevalling begint, eerste kindje dus geen idee hoe of wat:D
     
  4. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    De eerste begon ‘s nachts met krampen maar korter dan een minuut lang. Na een half uur een grote plop en dat waren mn vliezen. De tweede begon na een weekend harde buiken en op maandagochtend kreeg ik om de 4 minuten krampen. Heeft heel de dag geduurd.
     
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ohh ik heb gevloekt, ik had al een weken voorweeen en steeds wat heviger, maar stopte steeds. Ik riep toen nog heel gefrustreerd tegen mijn man: "Waarom begint maar 10% vd bevallingen met vruchtwater verlies?!! Dat is tenminste een duidelijk signaal dat het is begonnen!" Ik werd gek van het wachten haha, dat maakte me wat onzeker.

    Ik had ook al weken die warme waterdichte molton op bed liggen en toen zou die hitte beginnen op woensdag, dus had stellig in mijn hoofd: woensdag haal ik die stomme molton eraf want toch niet nodig! Tot dus woensdag mijn vliezen IN bed braken om 12 uur 's nachts.. Dat was bij mij een heel duidelijk startsein want de ween kwamen na nog geen halfuur gelijk heel heftig en ook om de 3 min.
     
  6. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Bij de eerste met een inleiding, dus wist dat het ging gebeuren. Ik vind het nu wel heel spannend worden, omdat t elk moment spontaan zou kunnen beginnen en tegelijkertijd nog een week of 2-3 kan duren.
     
  7. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    De hele dag voorweeen waarvan ik dacht; hmmm dit kan zomaar wel is het begin zijn. Want ze gingen niet echt weg. In de avond op de bank ze maar is gaan timen, toen zat er wat regelmaat in. Gaan slapen, werd rond drie uur wakker toen wist ik zeker dat het begonnen was want ik had duidelijk weeen. Tooooen wilde ik maar is f uit bed om te gaan douchen en terwijl ik me opendraai voel ik dat ik vruchtwater verlies. En toen ik opstond was het duidelijk; vliezen gebroken!
     
  8. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Bij mij braken mijn vliezen. Geen krampen, voorweeën, niks waarvan ik dacht nou nu gaat het gebeuren!
    Ik ging 's ochtends vroeg plassen, stond op en pats! Vloer nat :roflmao: Precies 7 uur later is onze dochter geboren.
     
  9. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    sorry ik moest even lachen :roflmao:
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  10. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hahahahhahahaha OEPS, typefoutje. Naja, het was soort van wel het geval. :roflmao:
     
    MLady vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Niet.
    Ik ben 3x ingeleid :p
     
    Esila vindt dit leuk.
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    1: gebroken vliezen
    2: strippen, verliezen slijmprop, weeën
     
  13. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Ik ging smorgens om 7 uur plassen en wilde nog even terug in bed kruipen. Toen voelde het nat tussen mn benen, weer terug naar toilet en bedacht me dat mn vliezen misschien wel gebroken waren. Ik perste een beetje en pats, daar kwam het vruchtwater :oops: Om 14:00 begonnen de weeën pas. Uiteindelijk is mijn zoontje de volgende avond om 18:30 geboren met een spoedkeizersnede.
     
  14. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Zelfde hier :confused:
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Bij mijn oudste heb ik eigenlijk niets gemerkt. Klein beetje bloedverlies (ter grootte van een 10 cent muntje op toilerpapier) hierop vk gebeld gezien termijn (39.5) Gezellig koffie gedronken en toen ze wegging vroeg ze of ze niet toch nog voor zekerheid even zou kijken. Bleek ik 7 cm ontsluiting te hebben. :eek:
    Iedereen in paniek (Behalve ik). We hebben toen gewacht tot ik 10 cm had. Vliezen laten breken en toen kreeg ik lichte persweeen.
    Resultaat was een prachtig meisje en een subtotaalruptuur die in het ziekenhuis gehecht moest worden :rolleyes:
    Bevalling duurde bijna 3 uur (gerekend vanaf het moment dat de vk bij ons kwam)

    De 2e kwam met 40.3 Rustig op de bank tv toen ik wat hele lichte krampen voelde. Voor de gein de stopwatch erbij en om de 6 minuten ongeveer gebeurde er iets. Vk gebeld en ze kwam direct (gezien vorige bevalling) kraamzorg belde ze ook gelijk. Die was er nog eerder als de vk :D
    Ontsluiting was 4 cm. Bij 10 cm vliezen laten breken en bij de 2e perswee kwam een meisje van 4,2 kg :thumup:
    Deze bevalling zonder kleerscheuren doorgekomen en duurde ongeveer 1,5 uur.
     
  16. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Bij de eerste 2 (tweeling) breken s ochtends om 5 uur mijn vliezen en zetten diezelfde dag om 14.30 uur de weeen door.

    Bij de derde ben ik ingeleid. Ballonnetje, vliezen doorgeprikt en weeen door weeenopwekkers.
     
  17. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hier begon het met gelijk regelmatige weeën
     
  18. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Wauw, dit klinkt allemaal als een droom :rolleyes::oops:(behalve de ruptuur dan).
     
  19. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik had al dagen voorweeen. Op een ochtend werd ik wakker met een beetje kramp in mijn buik en kwam ik er achter dat ik mijn slijmprop verloren was. Na even douchen snel door dat het echt doorzetten dit keer en was de baby er ook zo.
     
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Niet

    Bij nr2 zijn ze 5 dagen aan het primen geweest voordat ze vliezen konden breken en zelfs op dat moment de baarmoedermond niet verstreken. Ik dacht echt dat hij bleef zitten... 5 dagen 2 x ballon en 2x gel pfff

    Bij de eerste ook niet,maar daar was 1 ballon genoeg en die hebben ook gelijk voor regelmatige weeën gezorgd
     

Deel Deze Pagina