Hoe begon jullie miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Afua32, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Omdat ik nog steeds bloed verlies, eerst helder nu bruin, ben ik benieuwd hoe jullie miskraam verliep?

    Hoeveel bloed, welke kleur en hoe lang duurde het?

    Bedankt voor het delen.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier meerdere miskramen gehad. Begon met bruin bloed wat al snel overging in helder rood met enorme krampen.
    De krampen hielden aan tot er stolsels kwamen, slierten en daarna het vruchtzakje en bij latere miskramen de placenta.
    Alle keren behoorlijk bloedverlies, het liep eruit of er een kraantje openstond.

    Ik lag dubbel van de krampen, ik vond die pijnlijker dan de weeën bij de bevalling.
     
  3. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Wat heftig zeg zoveel pijn.
    Hoe lang duurde het vanaf het bloedverlies tot het vruchtzakje?
    Bedankt voor het delen en veel sterkte, vreselijk dat je dit zo vaak hebt moeten mee maken.
     
    Kleinewonder31 vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dat verschilde.
    Bij de hele vroege miskramen heb ik nooit een vruchtzakje gezien. Toen gingen gewoon de sluizen open en had ik flinke krampen. Dat ging uiteindelijk over in een bloeding als een normale menstruatie.
    Maar vanaf de 5wk wel vruchtzakje gezien... Duurde dan een paar uren.

    Langste is hier toch wel een dag of 2 geweest.
    En was het er uit, dan nog een dikke week bloedverlies zoals een hevige menstruatie.
     
  5. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Oke bedankt.
    Ik lig al sinds gister in bed maar kan nog niet zeggen dat de sluizen open staan of heftige krampen heb.
    Heb nog steeds hoop dat het toch blijft plakken maar zit niets anders op dan afwachten helaas.
     
  6. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Allereerst, sterkte met deze situatie.

    Mijn miskraam is gisteren begonnen met 4.5 weken. Het begon 6 dagen geleden al met een korte maar heftige helder rode bloeding. Toen vijf dagen niks, dus was er ook wel bijna zeker van dat het een innestelingsbloeding was. Gisteren is mijn bloeding begonnen rond 7u 's ochtends, meteen helder rood en gepaard met lichte kramp in buik en onderrug. Inmiddels vloei ik behoorlijk en heb ik geen kramp meer en geen stolsel gezien. Het voelt als een heftige ongesteldheid. Lichamelijk valt het mij alles mee.
     
  7. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Allereerst, sterkte! :(
    Ik heb er een van rond de 7 weken gehad. Pas afgekomen rond de 12 weken omdat ik wou afwachten... Het kwam pas echt op gang nadat ik een medicijn genomen had. Daarvoor had ik al enkele keren wat rood bloed verloren.

    Wanneer het echt gaat komen merk je het vanzelf. Het bloed gaat stromen en er komen verschillende stolsels mee, deze kunnen echt groot zijn (denk dat het ook aan de termijn ligt).
    Wanneer alles eruit is dan wordt het bloeden minder, zoals een gewone menstruatie qua hoeveelheid. Dit heeft bij mij nog ca. 3 weken aangehouden.
    Als het doorzet dan merk je het echt... het gaat gepaard met krampen en aanzienlijk meer bloedverlies op dat moment.
    Veel sterkte!
     
  8. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Pff wat erg.
    Krijg je nog een echo om te kijken of alles schoon is, gezien je niet echt stolsels hebt gezien?
    Veel sterkte gewenst, hopelijk mag je snel opnieuw zwanger raken.
     
  9. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw

    Heel heftig. Bedankt voor het delen.
    Sterkte.
     
  10. JippieJeejOle

    28 jun 2020
    96
    108
    33
    Vrouw
    Maandags een echo gehad. Verloskundige zag niet direct het hartje en moest rekening houden met het ergste. Ging allemaal beetje vreemd en raar dus disndags nog eens gebeld. Ik mocht woensdag langskomen voor een echo. Kort na het telefoontje begon ik bloed te verliezen. Steeds meer en helder rood. S avonds enorme krampen en het idee dat ik leeg liep. Elke keer als ik naar toilet ging verloor ik stolsels en uiteindelijk ook het embryo. Heel veel buikpijn gehad. Verloskundige gebeld en gezegd dat miskraam is geweest. De bloeding werd vanaf woensdag steeds minder en daarna vergeleken kon worden met lichte menstruatie. Vrijdags was het bloeden al gestopt. Miskraam was overigens met precies 8weken.
     
  11. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Sterkte! Ik hoop voor je dat het alsnog goed komt en het onschuldig bloed was.

    Hier ook gisteren een miskraam gehad helaas, ergens tussen de 5 en 6 weken.
    Ik werd wakker en voelde bloed stromen, naar de wc en echt enorm kraan open. Een vol maandverband per uur. Verloskundige gebeld en mocht meteen komen. Daar op de tafel nog meer bloed verloren en stolsels en het vruchtje er uit zien komen. Daarna nam het bloedverlies af. Nu nog normale tot lichte bloeding zoals menstruatie.
    Een paar uur heel zwaar gebloed dus. Gelukkig bijna geen pijn gehad. Wat lichte krampjes in mijn buik en rug, vandaag ook nog. Ik denk dat het bij mij snachts is gebeurd waardoor ik het niet heb gemerkt. Geluk bij een ongeluk...
     
  12. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dank je wel, insgelijks!

    Ja vrijdag belt de verloskundige mij om te vragen hoe het gaat en of een echo nog nodig is. Ik zelf denk dat een echo onnodig is en het lijkt mij enigzins confronterend om een lege baarmoeder te zien. Ik heb wel vertrouwen in de natuur. Stolsels hoef je bij mijn termijn (4+5) niet te verliezen. Eigenlijk ziet het eruit als een gewone menstruatie alleen dan 2x heftiger. Het ergste is al voorbij, nu vloei ik matig.

    Hoe verloopt het bij je zelf nu, is het bloeden gestopt?
     
  13. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    hoe is het inmiddels met je ?
     
  14. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hi, hoe is het nu met je?
    Is het bloeden inmiddels gestopt?:)
     
  15. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Heel bijzonder, maar wij lopen exact tegelijk... maandagavond had ik een beetje helder bloed verlies en dinsdag ochtend heel vroeg begon het echt. Ik ben gewoon 'normaal' ongesteld geweest 4 dagen, maar wel heel heftig. Had wel kleine stolsels. Was ook extreem moe. Normaal ook een cyclus van 28 dagen dus ook ik zit op dag 8. En ook ronde 3 voor mij... Zoals ik al zei, toevallig allemaal. Hopelijk hebben we binnenkort meer geluk.
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  16. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.139
    113
    Vrouw
    Bij mijn miskraam (was toen afgaand op laatste menstruatie 6+2 weken) ging ik 's ochtends naar het toilet en met afvegen zat er heel licht roze op het papiertje. In de loop van de dag steeds meer bloedverlies. Mocht die middag komen voor een echo waarop een vruchtje te zien was van 5+1 weken. Verloskundige zei toen dat het evt zou kunnen met een diapauze en dat het echt 2 kanten op kon. 1,5 week later stond al een afspraak voor eigenlijk mijn eerste echo dus moest tot dan afwachten.

    In totaal heb ik ongeveer 3 dagen bloedverlies gehad. Geen krampen. Geen stolsels. De echo erna was er niks meer te zien. Verloskundige zei dat ik het of niet gemerkt heb dat ik het ben verloren (terwijl ik alles goed nakeek) of dat het in mijn lichaam is opgelost wat ook voorkomt.

    Mijn hele miskraam was minder dan mijn gemiddelde menstruaties. Was de maanden erna elke menstruatie verbaasd dat mijn menstruaties met meer bloedverlies en met meer buikpijn waren.

    Sterkte, ik duim voor je dat het toch goed zit ❤
     

Deel Deze Pagina