Hoe betrouwbaar is de test?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 20 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi Mirjam en of Japke,

    Ik heb afgelopen donderdag en zaterdag een zwagerschapstest van midstream gedaan, die beide negatief aangaven.. Ze zeggen daar dat hij vanaf 4 dagen VOOR de ongi betrouwbaar is. Klopt dat of niet?
    Ik wordt namelijk altijd ongesteld na 28 dagen, altijd op zondagavond na het eten. En nu niet, ook vandaag nog niet.....
    Gisteren werd ik misselijk van de sauslucht van mijn gevulde kip in het restaurant. En vanmorgen ging ik op visite bij iemand, en daar werd ik misselijk van de vuilnisbak..... Ik ben nu ongeveer anderhalve week bijna continu misselijk. En eigenlijk heb ik het gevoel dat ik zwanger ben. Maar hoe betrouwbaar zijn nou die staafjes van midstream?
    Is het verstandig om een test van clear blue te doen? Zo,ja wanneer?

    Groetjes PRDM
     
  2. bengel

    bengel Niet meer actief

    k zou t in ieder geval proberen van clear blue, je weet maar nooit...
    die van de apotheek zijn ook 'goed' beoordeeld..
    succes
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Het kan ook zijn dat je weinig hCG aanmaakt en dat het daarom nog niet te zien is op de test. Probeer het over een paar dagen nog eens.
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi PRDM,

    bijna geen enkele test is werkelijk zo gevoelig voor hCG dat ie al voor de verwachte menstruatiedatum positief is. Het is inderdaad handig om een paar dagen te wachten en dan nog eens, met een ander soort test, te testen.
    Succes!

    Mirjam
     
  5. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hoi Dames,

    Sorry dat ik er ook nog ff tussendoor kom, maar ik had 4 dagen voor mijn NOD getest met de clear blue digitaletest en die gaf zwanger aan, heb toen op mijn NOD nog een keer getest en weer zwanger. Maar als jij zegt dat geen enkele zo gevoelig is ben ik dan wel zwanger?
    Liefs, onzekere misspuma
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Misspuma,

    je hoeft je geen zorgen te maken hoor, je zult zeker zwanger zijn als die testen dat aangeven. Niet iedereen maakt al zo vroeg de benodigde hoeveelheid hCG aan, dus het komt geregeld voor dat je wel zwanger bent maar dat de test zegt van (nog) niet.

    Mirjam
     
  7. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    Ik had de test gedaan toen ik 1 dag overtijd was en hij was negatief, en toen ik 5 dagen overtijd was heb ik weer een test gedaan met als gevolg een streepje die je echt bijna niet zag, volgende dag weer getest toen was het streepje iets beter te zien, en 2 weken later was het een hele dikke vette streep, ligt er maar net aan hoe snel je lichaam het hcg hormoon aanmaakt. Gewoon nog maar even geduld hebben.

    Groetjes nicol
     

Deel Deze Pagina