hoe bv en fv gaan combineren

Discussie in 'Voeding' gestart door madelein, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Onze zoon is nu 7 maanden. Hij krijgt al die tijd al volledig bv. Vanaf zijn derde maand kolf ik fulltime vanwege ernstige reflux.
    Ik merk dat ik 4x per dag kolven zat begin te worden. Ik zou daarom het liefst 1 voeding bv vervangen door fv.

    Hoe pak ik dit aan? Er zit kma in de familie ( dl heeft het, ikzelf ben gevoelig, en neefjes en nichtjes ook). Moet ik geleidelijk aan fv aan een flesje bv toevoegen? Of in 1x vervangen? En dan gelijk hypoallergeen? Zie even door de bomen het bos niet geloof ik
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Als je nu geen koemelkvrij dieet volgt, kun je volgens mij ook gewone flesvoeding geven.
    En ik ben destijds gewoon eerst 1 voeding kunstvoeding gaan geven en dit uit gaan bouwen tot alles kunstvoeding was. Zou niet gaan mengen denk ik.
    Maar ik ben geen expert moet ik zeggen..
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Heb voor de zekerheid toch maar hypoallergeen gekocht. Als dat goed gaat durf ik wel gewone voeding te geven. Dank voor je reactie!
     
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kreeg de combi fv en bv.
    Bij ons wel iedere fles 30 cc fv en 60 cc bv, dit omdat ze niet voldoende had aan alleen bv en icm reflux ze 's avond uren lang huilde van de honger maar niet echt kon clusteren door de reflux.

    Zou dus langzaam 1 bv vervangen door fv. Elke keer iets meer fv toevoegen. Dit en paar dagen volhouden en dan de verhouding weer aanpassen.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    HA heeft geen enkele zin als je bv gegeven hebt. HA werkt enkel (áls het al werkt) als je baby nog nooit in contact gekomen is met allergenen. Bij bv is dat onmogelijk.

    Maar het is ook geen ramp natuurlijk dat je dat geeft:)
     
  6. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Snap niet goed hoe je dit bedoeld? Ik ben zelf allergisch voor koemelk en hij heeft dit dus nooit of zelden gehad...
    Durfde hem niet gelijk volledige melkvoeding te geven om die reden.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tenzij jij absoluut géén koemelkeiwitten binnengekregen hebt tijdens de bv, heeft hij die in enige mate via de bv wel binnengekregen. Dan heeft HA geen nut meer om allergie te voorkomen, net zoals het ook geen nut heeft als een baby eerst al iets van gewone fv gekregen heeft.

    HA is overigens alleen voor het voorkomen van allergie. Misschien. Dat is het verkoopspraatje toch. Als je een vermoeden van kma hebt, heb je dieetvoeding nodig, zoals pepti of, als het erger is, Nutramigen of neocate.
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Die keren zijn idd op 1 hand te tellen.
    Ik wilde niet gelijk volledige melk geven. Dl reageerde namelijk hier best heftig op met flinke krampen en diarree en netelroos.

    Misschien meer voor mn eigen gevoel dan, maar ja het kan vast geen kwaad.

    Als hij hier niet op reageert gaan we gewone voeding proberen ( 1 flesje per dag, de rest kolf ik nog)
     

Deel Deze Pagina