Hoe Cyclus berekenen met hele lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Steppie29, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steppie29

    Steppie29 Actief lid

    10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hallo,

    Hoe bereken je je cyclus als je zo'n lange cyclus heb van rond de 56 dagen? Overal op internet gaan ze niet langer dan 35 of 42 enzo. Iemand ergens een calculator gevonden die langer gaat?. Ik hoor het wel

    Gr stephanie
     
  2. dilara1

    dilara1 Bekend lid

    25 apr 2012
    896
    1
    0
    jae misschien zelf uitrekenen 14 dagen teruggaan van de vermoederlijke ongidag en dan om de dag klussen rond die week.
     
  3. kzh

    kzh Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Je zou fertility friend kunnen gebruiken..
    Ik heb zelf ook lange en onregelmatige cyclussen en liep daar ook tegenaan.
    Dan moet je wel elke ochtend temperatuur opnemen..
     
  4. janneke000

    janneke000 Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.049
    2
    36
    Als je cyclus 56 dagen is en regelmatig, dan zou je ie tussen dag 42 en 46 zijn. Rond die dagen extra klussen :D
     
  5. Summer1987

    Summer1987 Bekend lid

    18 apr 2012
    583
    0
    16
    #5 Summer1987, 7 jun 2012
    Laatst bewerkt: 7 jun 2012
    Ik ben bang dat je dat nooit helemaal precies uit kan rekenen..
    Wel een schatting maken, maar of het dan ook echt komt is nog maar de vraag.
    Kijk maar naar mijn onderschrift, ik weet nu ook totaal niet waar ik aan toe ben en wanneer ik zou moeten klussen.
    Daarom hebben we eigenlijk vanaf dag 15 tot op heden om de dag geklust.. (nu dag 25)
    Naarmate je vaker ongesteld wordt (wat je natuurlijk liever niet wil:p) wordt het wel makkelijker om een gemiddelde te berekenen..

    Waar ik ook veel over lees is temperaturen, dan weet je wanneer je eisprong is geweest, dus wanneer je je menstruatie kunt verwachten.
    Maar goed dan moet je wel altijd op dezelfde tijd meten voordat je opstaat, en dat is mij tot nu toe nog niet gelukt omdat ik dat niet wist, en eerst naar de badkamer ging...dus misschien de volgende ronde.. Misschien is het ook iets voor jou?
     
  6. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoeveelste cyclus is dit en zijn ze elke keer zo lang? Soms zie je dat ze korter worden naar mate je langer van de pil af bent namelijk. Ik zou proberen om je cervixslijm eens te gaan beoordelen. Als je vruchtbaar wordt, zul je zien dat dit dunner en doorzichtiger wordt. En uiteindelijk rekbaar tussen je vingers. Als je niet vruchtbaar bent is dit dik en wit. En dan is het totaal niet rekbaar. Als je nu merkt dat het wat dunner gaat worden en doorzichtig, zou ik starten met ovulatietesten. Succes!

    En ga niet uit van gemiddeld 2 weken voor menstruatie. Dat deed ik eerst ook, maar ik blijk er maar 10 dagen voor te zitten. We zaten er in het begin dus steeds naast. Dus pak langer en korter.
     
  7. Felice88

    Felice88 Actief lid

    2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Ik ga even mee lezen! Mijn 1e cyclus was 52 dagen, zit nu op dag 48 en heb al 2x rekbaar slijm gehad en 2x was ik ervan overtuigd dat ik mijn ovuluatie voelde. Na 2 weken waren mijn ovulatietesten op en ik vertik het om er nog meer geld aan uit te geven omdat ik 4 weken lang mijn ovulatie aan het opsporen ben ;)
     
  8. Lotje02

    Lotje02 Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik zou ook niet terugrekenen tot 14 dagen voor je ongi. Dat heb ik in het begin ook gedaan maar ik heb een lf van 10 -12 dagen en geen 14.
    Ik ben gaan temperaturen en de afgelopen ronde heb ik ovulatietesten gebruikt om te kijken of dat overeen kwam met mijn temperatuur. Ik weet nu dat ik mijn ei 2 dagen na een positieve ovulatietest (rond dag 20) kan verwachten, dus rond ik tijd klussen we extra.
     
  9. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
  10. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Meid dit is je eerste cyclus toch,vele meiden hebben dat de eerste cyclus later door komt.Ik zou als ik jou was gewoon regelmatig klussen,dan zit je altijd goed.
     

Deel Deze Pagina